Διψήφιο μερίδιο αγοράς στο retail έχει στόχο να κατακτήσει σε εύρος τριετίας η οικογένεια Σαράντη για τη βιομηχανία αναψυκτικών Κλιάφας, την οποία απέκτησε στις αρχές του 2020.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μερίδιο της Κλιάφας ανέρχεται σήμερα πέριξ του 2% στην αγορά των flavor αναψυκτικών (πλην cola) η οποία εκτιμάται στα επίπεδα των €110-120 εκατ., ενώ περίπου σε άλλα τόσα υπολογίζεται ο τζίρος στο κανάλι του HoReCa.
Με την επένδυση ύψους €18 εκατ., που ολοκλήρωσε πρόσφατα – τα €4 εκατ. αφορούν στο κτίριο και τα υπόλοιπα στην επεξεργασία και την εμφιαλωτική μηχανή – στόχος της διοίκησης ήταν να παράξουν προϊόντα ιδιαίτερα και διαφορετικά από τον ανταγωνισμό.
Αναψυκτικά χωρίς συντηρητικά
Προς αυτή την κατεύθυνση, ο πρόεδρος της Κλιάφας, Στέλιος Μ. Σαράντης, αναφέρει ότι «δημιουργήσαμε το μοναδικό εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών στην Ελλάδα που μπορεί να παράξει αναψυκτικά σε PET, χωρίς συντηρητικά, ακολουθώντας ασηπτικές προδιαγραφές στην εμφιάλωση. Όλα τα υπόλοιπα αναψυκτικά βάζουν συντηρητικά, για να συντηρήσουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Οι συνθήκες εμφιάλωσης στο εργοστάσιο της Κλιάφας είναι αντίστοιχες με ενός…χειρουργείου. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, άλλη μία εταιρεία στην Γαλλία παράγει αντίστοιχα προϊόντα».
Σημειώνεται ότι, σε πλήρη λειτουργία, το νέο εμφιαλωτήριο μπορεί να παράγει έως και 23.000 φιάλες την ώρα, ενώ στις εγκαταστάσεις αυτές μπορούν να εμφιαλωθούν αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά, εμφιαλωμένο νερό και χυμοί.
Από τη διοίκηση της εταιρείας επισημαίνεται πως η διαφορά του κόστους σε σχέση με γραμμές εμφιάλωσης άλλων εταιρειών είναι περίπου τριπλάσια. «Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο θεωρούμε ότι τα προϊόντα μας είναι premium και έχουν ελαφρώς υψηλότερη τιμή (κατά 4-5%) από τα αντίστοιχα των ανταγωνιστών μας».
Συγκριτικά πλεονεκτήματα
Σύμφωνα με τον κ. Σαράντη, τα τρία βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Κλιάφας είναι «πρώτον ότι τα προϊόντα μας δεν έχουν συντηρητικά. Ακόμη, αξίζει να σημειώσουμε ότι για την παραγωγή προϊόντων, χρησιμοποιούνται πρώτες ύλες από τη χώρα μας, ενώ για πλεονέκτημα για εμάς αποτελούν οι τρεις πηγές νερού που υπάρχουν στο εργοστάσιο».
Προσθέτει δε ότι «στα blind taste που κάνουμε, τα προϊόντα μας σκοράρουν, είτε πρώτα, είτε δεύτερα».
Μπήκε και στην κατηγορία της Cola
Σε ό,τι αφορά το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, τις προηγούμενες ημέρες λάνσαρε την BiBi Cola, (σε δύο κωδικούς, σε 330 ML και 1,5 λίτρο), ενώ σχεδιάζει και άλλα προϊόντα, περιμένοντας πρώτα να δει την ανταπόκριση των καταναλωτών σε αυτά που έχουν ήδη τοποθετηθεί στα ράφια.
Χαρτοφυλάκιο
- Πορτοκαλάδα
- Λεμονάδα
- Βυσινάδα
- Γκαζόζα
- Σόδα
- Πορτοκαλάδα χωρίς ζάχαρη
- Λεμονάδα χωρίς ζάχαρη
- Βυσινάδα χωρίς ζάχαρη
- Πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό
- Λεμονάδα χωρίς ανθρακικό
- Cola απλή
- Cola zero
Οι νέες αγορές – στόχοι στο εξωτερικό
Το ισχυρό δίκτυο διανομής που έχει χτίσει ως όμιλος η Ελληνικά Γαλακτοκομεία στο retail, έχει βοηθήσει στο να μπουν τα προϊόντα της Κλιάφας σε όλες τις αλυσίδες, ενώ τώρα αρχίζει σιγά σιγά να στήνει το κανάλι του HoReCa. Έχουν ήδη, τοποθετηθεί 1.500 ψυγεία.
Παράλληλα, έχει ήδη, ξεκινήσει εξαγωγές στις χώρες της Βαλκανικής, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, ενώ πρόσφατα μπήκε και στην Γερμανία, στο χονδρεμπόριο, με σειρά να παίρνουν Ολλανδία και Βέλγιο. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η είσοδος στις αγορές ΗΠΑ, Αυστραλίας και Κίνας, αφού καταγράφεται ενδιαφέρον για συνεργασία από μεγάλους εμπορικούς εισαγωγικούς οίκους.
Πρώτες ύλες
Για τις αναταραχές που έχει προκαλέσει στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο Στέλιος Σαράντης ανέφερε ότι «έχουμε στοκάρει κάποιες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε για…1,5 χρόνο μπροστά, π.χ. τη ζάχαρη. Η ζάχαρη έκανε 32 λεπτά και έχει φθάσει πλέον το €1! Στα πλαστικά δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό πρόβλημα για την ώρα, αλλά αν συνεχιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι σίγουρο ότι θα δυσκολέψει η κατάσταση».
HMEΡΗΣΙΑ