"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.5 C
Trikala

Κυβερνητική επιχείρηση χειραγώγησης της τοπικής αυτοδιοίκησης

lafarm

Σχετικά άρθρα

Γράφει ο Δημήτρης Παπαθανασίου, Δημοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Τρικκαίων Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Φυσάει Κόντρα για την Ανατροπή»

Όσοι συμμετείχαμε χρόνια τώρα στους αγώνες της ριζοσπαστικής και ανανεωτικής αριστεράς για τον αυτόνομο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και των εκλεγμένων της οργάνων, ως εκπροσώπων της πιο αμεσοδημοκρατικής και λαϊκής εξουσίας, ασφαλώς δεν περιμέναμε ποτέ ότι θα έφτανε η στιγμή, που η ηγεσία του υπουργείου εσωτερικών της κυβέρνησης της «καθόλου αριστεράς» θα επιχειρούσε να επιβάλει την επικαιροποίηση του τρίτου μνημονίου που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους δανειστές, μέσα από την απόφαση για το διορισμό κρατικών υπαλλήλων στους οποίους και θα αναθέτει  εκτελεστική και πολιτική ευθύνη για ένα μεγάλο μέρος της άσκησης της αυτοδιοικητικής δράσης.

Η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ κατ` επέκταση που τόσα χρόνια εξήγγειλε την κατάργηση του θεσμού του γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης που διόριζε ο εκάστοτε υπουργός εσωτερικών και που με τις αποφάσεις του αποδυνάμωνε κάθε προσπάθεια που συγκρούονταν με την κυρίαρχες πολιτικές αντιλήψεις και τις κυβερνητικές κατευθύνσεις, όχι μόνο εδώ και 20 μήνες το διατηρεί , αλλά επιχειρηματολογώντας δήθεν για αποπολιτικοποίηση της διοίκησης του κράτους, με τις προτεινόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, πλήττει την πολιτική νομιμοποίηση των επιλεγμένων από το λαό πλειοψηφιών.

Με το από  21/9/2016 ενημερωτικό σημείωμα βασικών παρατηρήσεων που διένειμε σε εμπιστευτική αλληλογραφία η ομάδα Μπαλάφα-Πουλάκη που κυριαρχεί πλέον στο τομέα αυτοδιοίκησης του κυβερνώντος κόμματος, καταγράφονται βασικές κατευθύνσεις σχετικά με σύσκεψη «ομάδα εργασίας» του υπουργείου που διενεργήθηκε στις 16/9 με αντικείμενο την εξειδίκευση και προσαρμογή των διατάξεων του Ν.4369/2016 στους Δήμους και τις Περιφέρειες της Χώρας.

Συνεπώς όσα διέρρευσαν πριν από λίγες ημέρες στον τύπο, δεν αποτέλεσαν  την έκφραση «απλών σκέψεων του αναπληρωτή υπουργού Μπαλάφα, όπως σχολίαζαν κυβερνητικές πηγές, αλλά ξεκάθαρες νομικοτεχνικές προτάσεις συγκεκριμένης «ομάδας εργασίας» που εντέχνως  διέρρευσαν, για να διαπιστώσει η ηγεσία του υπουργείου  τη σφοδρότητα των αντιδράσεων και στη συνέχεια να ενεργήσει με την κατάθεση του νομοσχεδίου.

Το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ αντέδρασε, στα πλαίσια των καλών σχέσεων που έχει οικοδομήσει με την ηγεσία του υπουργείου και με το «Μαξίμου», χαλαρά , οπότε στο επόμενο διάστημα αναμένεται και η δεύτερη φάση υλοποίησης του συνολικού σχεδίου με την προώθηση του εν λόγω νομοθετήματος.

Στη συνεδρίαση λοιπόν αυτή, αποφασίσθηκαν να προταθούν και προφανώς να επιβληθούν αλλαγές που διαφοροποιούν συθέμελα το αυτοδιοικητικό status.
Με την πρόσθεση ειδικής διάταξης της παρ. 1α στο άρθρο 6 σύμφωνα με την οποία συνιστώνται θέσεις Διοικητικών και Αναπληρωτών Διοικητικών Γραμματέων και στους Δήμους, οι οποίοι τίθενται επικεφαλής της διοικητικής ιεραρχίας των υπηρεσιών των Δήμων, των οποίων και θα προΐστανται και συνεπώς ενώ με τα ισχύοντα σήμερα,  προϊστάμενος των υπηρεσιών του δήμου είναι ο εκάστοτε Δήμαρχος, με την προτεινόμενη ρύθμιση αυτό ανατρέπεται και προϊστάμενοι πλέον των υπηρεσιών των δήμων καθίστανται οι Διοικητικοί και Αναπληρωτές Διοικητικοί Γραμματείς .

Η επιλογή τους θα γίνεται εμμέσως από το Δήμαρχο από ένα κατάλογο προσώπων που θα του διοχετεύει το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Διοικήσεων (Ε.Σ.Ε.Δ.), δηλαδή η ηγεσία του υπουργείου εσωτερικών . Η θητεία τους θα είναι τετραετής με δικαίωμα ανανέωσης άλλα τέσσερα έτη.

Επίσης με την υπό σχεδιασμό τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου προσδιορίζεται η επιλογή των Προέδρων, Αντιπροέδρων, Διοικητών, Αναπληρωτών Διοικητών, Υποδιοικητών και οι εν γένει επικεφαλής των Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. να γίνεται αποκλειστικά από το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης στα 1.300 Νομικά Πρόσωπα που υπάγονται στους δήμους,  (Ν.Π.Δ.Δ., ΦΟΔΣΑ, Αναπτυξιακοί Σύνδεσμοι, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις,  ΔΕΥΑ και άλλες επιχειρήσεις, ακόμα και οι σχολικές επιτροπές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) .

Είναι σαφές ότι με την προτεινόμενη ρύθμιση αλλάζει άρδην η διαδικασία που εμπεριέχεται στο «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων», αφού με την προτεινόμενη ρύθμιση η αρμοδιότητα της διαδικασίας επιλογής των προσώπων που θα διοικούν όλα αυτά τα νομικά πρόσωπα αφαιρείται από το Δημοτικό Συμβούλιο, που έχει προφανώς τη λαϊκή νομιμοποίηση να το πράξει, καταργώντας στην ουσία την αυτονομία των σημαντικότερων λειτουργιών της τοπικής αυτοδιοίκησης και μεταβιβάζεται στις επιλογές της εκάστοτε  ηγεσίας του υπουργείου .

Η κυβέρνηση εγκλωβισμένη στην αντίληψη της δημιουργίας του κράτους -καθεστώς  «ρίχνει το γάντι» στην τοπική αυτοδιοίκηση .
Οι φορείς της τοπικής δημοκρατίας είναι αυτοί που θα πρέπει τώρα να υπερασπισθούν του θεσμούς και τις παρακαταθήκες  της Τ.Α. και να ενδυναμώσουν το κίνημα διεκδίκησης και αγώνα απέναντι στις επιβουλές και στις σκοπιμότητες που αλλοιώνουν το χαρακτήρα της δημοκρατίας και θέλουν το πολιτικό προσωπικό να παίζει το ρόλο της μαριοννέτας και του ασπόνδυλου χειροκροτητή δοτών εξουσιών και καθεστωτικών πρακτικών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης