"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

17 C
Trikala

Μακεδονία: Εκτός από το όνομα χάνεται και το «Μακεδονικός» στα προϊόντα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Δεν αφήνει και πολλά περιθώρια, για την διατήρηση του όρου «Μακεδονικός» σε ελληνικά προϊόντα στο μέλλον, ο Επίτροπος Χαν που, σε χθεσινή γραπτή του απάντηση προς τους Έλληνες ευρωβουλευτές Εύα Καϊλή και Θοδωρή Ζαγοράκη, υπογραμμίζει ότι, με βάση την Συμφωνία των Πρεσπών, Ελλάδα και Β. Μακεδονία, θα πρέπει να συμφωνήσουν από κοινού για τις εμπορικές ονομασίες.

Ο Επίτροπος, μάλιστα, τονίζει πως η εν λόγω συμφωνία, μεταξύ των εκπροσώπων των δύο χωρών, θα έχει και την «συνδρομή» της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΟΗΕ και του Διεθνούς Οργανισμού Τυποποίησης, για τις εμπορικές ονομασίες, τα εμπορικά σήματα και τις επωνυμίες.

Όπως, όμως, επεσήμαναν σε γραπτές τους ερωτήσεις, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο οι δύο έλληνες ευρωβουλευτές:

1. Μεγάλη αναστάτωση σε παραγωγούς και εξαγωγείς της Βορείου Ελλάδος έχει επιφέρει η συμφωνία Αθήνας-Σκοπίων, γνωστή ως «συμφωνία των Πρεσπών», για τις σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ. Το ζήτημα αφορά τα εμπορικά ονόματα κυρίως αγροτοδιατροφικών προϊόντων, αλλά και επωνυμίες εταιρειών που χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία», «Μακεδονικός» και έχουν παρουσία στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), προϊόντα όπως οι πιπεριές Φλωρίνης, γνωστές ως «μακεδονικές πιπεριές», το πράσινο μακεδονικό πιπεράκι, ο μακεδονικός χαλβάς, αλλά και αρκετά κρασιά έχουν καθιερωθεί χάρις στους έλληνες παραγωγούς και εμπόρους ως μακεδονικά προϊόντα.

2.Με τη συμφωνία αυτή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ άφησε εκτεθειμένους όσους παράγουν με το brand «Μακεδονία» και «Μακεδονικός» και κυρίως όσους δεν έχουν κατοχυρώσει ονομασία προέλευσης, μεταφέροντας το πρόβλημα του branding στο μέλλον. Στο πλαίσιο της συμφωνίας των Πρεσπών αναμένεται να συσταθεί μία επιτροπή που θα συμφωνήσει για το θέμα αυτό σε ορίζοντα πενταετίας.

Επιπλέον η κυβέρνηση των Σκοπίων προκαταλαμβάνοντας και παραβιάζοντας τη συμφωνία, κατοχύρωσε στον ΟΗΕ το όνομα «Μακεδονικός» για δική της χρήση, δημιουργώντας μεγάλο πρόβλημα και σύγχυση ως προς την ονομασία προέλευσης. Προφανώς, το brand «Μακεδονικός», που έχει ταυτιστεί τον τελευταίο αιώνα με τα ελληνικά προϊόντα, ξαφνικά «διαβρώνεται» με αποτέλεσμα να προκαλείται τεράστιο κόστος σε όλη την αλυσίδα παραγωγής στην Βόρεια Ελλάδα.

Αποφεύγοντας, ο Επίτροπος Χαν, ν’ απαντήσει στο με ποιο τρόπο μπορεί να συμβάλει η Κομισιόν, στην διασφάλιση και κατοχύρωση των εμπορικών σημάτων των ευρωπαίων παραγωγών της Βορείου Ελλάδος, μεταθέτει τη λύση του προβλήματος που δημιούργησε η πολυδιαφημισμένη Συμφωνία των Πρεσπών, στις αποφάσεις που θα πάρουν για το θέμα η ΕΕ, ο Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης και ο ΟΗΕ (sic).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης