Μας δουλεύουν ψιλό γαζί οι Ιταλοί που πήραν την Τραινοσέ με 45 εκατομμύρια με την βοήθεια ΜΜΕ και κυβέρνησης!! Reviewed by Momizat on . Γράφει η Σοφία Σακοράφα Σε πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου, τα οποία έχουν –μάλιστα- σχεδόν πανηγυρικό τόνο, ανακοινώνεται η προμήθεια από την #ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέντε α Γράφει η Σοφία Σακοράφα Σε πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου, τα οποία έχουν –μάλιστα- σχεδόν πανηγυρικό τόνο, ανακοινώνεται η προμήθεια από την #ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέντε α Rating: 0

Μας δουλεύουν ψιλό γαζί οι Ιταλοί που πήραν την Τραινοσέ με 45 εκατομμύρια με την βοήθεια ΜΜΕ και κυβέρνησης!!

Μας  δουλεύουν ψιλό γαζί οι Ιταλοί που πήραν την Τραινοσέ με 45 εκατομμύρια με την βοήθεια ΜΜΕ και κυβέρνησης!!

Γράφει η Σοφία Σακοράφα

Σε πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου, τα οποία έχουν –μάλιστα- σχεδόν πανηγυρικό τόνο, ανακοινώνεται η προμήθεια από την #ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέντε αμαξοστοιχιών, με τη νέα ονομασία “Λευκό Βέλος”, που αναφέρονται ως τρένα “πρώτης γενιάς”, με αναφερόμενο κόστος 52 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο από αυτά θα φτάσει από την Ιταλία στη Θεσσαλονίκη στις 18 Ιανουαρίου 2021, ενώ το πρώτο του δρομολόγιο προγραμματίζεται για την 25η Μαρτίου, “με αφορμή τον εορτασμό 200 ετών από την επανάσταση του 1821”, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις.

Στα δημοσιεύματα εξαιρείται η δυνατότητα σε αριθμό επιβατών, ότι διαθέτουν βαγόνι – εστιατόριο και ότι μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες 200 χλμ./ω (στο ελληνικό δίκτυο ως 160).

Η πραγματικότητα, δυστυχώς δεν ανταποκρίνεται καθόλου στον πανηγυρικό τόνο των ανακοινώσεων και των δημοσιευμάτων. Τα πραγματικά δεδομένα δημιουργούν, τουλάχιστον, έντονο προβληματισμό :Πρόκειται για αυτοκινητάμαξες της σειράς ETR (Elettro Treno Rapido) 470, ιταλο-ελβετικής κατασκευής, μεταξύ 1993 και 1996, συνολικά εννέα (9) τον αριθμό, που διατέθηκαν αρχικά προς χρήση στην Ελβετία.

Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά, κυρίως λόγω των συχνών και πολλαπλών βλαβών τους, ενώ είχαν και υψηλότατο κόστος συντήρησης (4 φορές μεγαλύτερο από τα τρένα InterCity).

Η οριστική απόφαση για απόσυρσή τους ελήφθη όταν ένα από αυτά κάηκε, στις 17 Μαΐου 2009. Ο εκπρόσωπος της Ελβετικής Ένωσης Μεταφορών και Περιβάλλοντος τα χαρακτήρισε – τότε – ως «μη άξια των Ελβετικών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων» ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ε.Ο.Σ. δήλωσε ότι ήθελε «να τερματίσει αυτήν τη φρίκη» (!)

Έτσι, το 2009, όλες αυτές οι αυτοκινητάμαξες πέρασαν οι 4 στην ελβετική SBB και οι 5 στην ιταλική Trenitalia. Το Μάιο του 2011 η SBB ανακοίνωσε ότι δικά της 4 οχήματα θα αποσυρθούν, μέχρι το τέλος του 2015, λόγω του εκσυγχρονισμού του τροχαίου υλικού της.

Τον Απρίλιο του 2014, η μία από αυτές ακινητοποιήθηκε οριστικά και χρησιμοποιήθηκε για την παροχή ανταλλακτικών για τις άλλες 3. Παρά τις έντονες προσπάθειες της εταιρείας, δεν κατάφερε να βρει αγοραστή για να τις μεταβιβάσει, ούτε στην Ανατολική Ευρώπη, και αναγκάστηκε να τις διαλύσει, όλες, στις αρχές του 2016.

Οι υπόλοιπες 5 αυτοκινητάμαξες εξακολούθησαν να χρησιμοποιούνται στην Ιταλία, μετά δε το 2016 στη γραμμή Ρώμη-Ρέτζιο Καλάμπρια.Αυτούς τους συρμούς έρχεται, πλέον, να αγοράσει η ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (!!).

Πρόκειται για πλήρως απαξιωμένο υλικό, αποτυχημένο κατά τη χρήση του, για το οποίο δεν είχε βρεθεί αγοραστής μέχρι να εμφανιστεί η πρόθυμη ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για το λόγο αυτό, μάλιστα, οι μισοί σχεδόν συρμοί αυτού του τύπου έχουν, ήδη, προ ετών, διαλυθεί.

Διαβάστε τη σχετική ερώτηση που κατέθεσα σήμερα στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή στον παρακάτω σύνδεσμο: https://sakorafa.gr/…/2136-erotisi-promitheia-neon..

Σοφία Σακοράφα

Σχόλια (8)

  • POLITIS

    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε σε αυτη την τιμή, διότι ήταν ΔΕΚΟ παραγωγής χρέους και παρωχημένων υπηρεσιών. Φυσικό είναι να λάβουμε παλαιοτερης γενίας, ανασκευασμένες αμαξοστοιχίες, διότι το δίκτυο της Ελλάδας τώρα θα επιτρέπει τα 200km ταχύτητα, μετά από δεκαετίες δημόσιων έργων που καρκινοβατούν, ενώ οι γραμμές στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει αυτό το όριο ταχύτητας. Μόνο με παραχωρήσεις σε ιδιώτες και ΣΔΙΤ, έχουν μέλλον τα μεγάλα δημόσια έργα στην Ελλάδα, σε σχέση με τις απόψεις των κρατικιστών-λαϊκιστών του ΜΕΡΑ και ΣΥΡΙΖΑ

    Απάντηση
  • Λέλος Μπιστερλής

    Τα αποτελέσματα που είχαν οι ιδιώτες στα Τρένα, ρώτα τους Εγγλέζους, να στα πουν . Και προφανώς έχουν οι νεοφιλελέυθεροι πρόβλημα με το Κράτος αφού το μόνο κράτος που έχουν στο μυαλό τους είναι των κοτζαμπάσηδων και του εμφυλίου πολέμου όταν διόρισαν ότι κινούνταν στην Ελληνική Επικράτεια αρκεί να ήταν υποτακτικός τους.
    ΜΟΝΟ το Κράτος μπορεί να δώσει υπηρεσίες δημόσιας συγκοινωνίας ποιότητας και ασφαλείς, βλπ Σκανδιναβία, Κίνα.

    Απάντηση
    • POLITIS

      Τα τρένα στη Βρετανία είναι καλύτερα από της Ελλάδας. Τον είδαμε τον κρατικό ΟΣΕ και τις θυγατρικές του τι υπηρεσίες και χρεή είχαν…Η Κίνα δεν έχει πια κρατική οικονομία και στη Σκανδιναβία οι δημόσιοι οργανισμοί διοικούνται με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια…O Δανέζικος συνεταιρισμός ARLA πχ λειτουργεί ως πολυεθνική, όχι ως σοβιετικού τύπου συνεταιρισμός στην Ελλάδα …

      Απάντηση
  • Chris

    Εδώ και ένα χρόνο το Δημόσιο σύστημα υγείας με όλες τις ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό σηκώνει το βάρος της πανδημίας! Χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος! Χάρη στο υγειονομικό προσωπικό ! Παρόμοια και με λίγη προσπάθεια από τους κυβερνώντες μπορούν να λειτουργήσουν όλα δημόσια! Όποιος έχει εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα ξέρει ότι το σημαντικότερο για τους ιδιώτες είναι η αύξηση των κερδών τους ! Όφελος των ιδιωτικοποιήσεων είναι η παραμονή στην εξουσία των κυβερνήσεων και το κέρδος των εφοπλιστών και των κυβερνώντων!

    Απάντηση
  • Λέλος Μπιστερλής

    Μόνο που στην Αγγλία τα ξαναγύρισαν στο Κράτος. τόσο μεγάλη επιτυχία.

    Και Δεν μιλάμε για τον τρόπο διοίκησης αλλά για το ποιος έχει την ιδιοκτησία.
    Αυτό ακριβώς λέω όταν αναφέρομαι στο Κράτος τον κοτζαμπάσηδων. Μην πετάμε τη μπάλα στην εξέδρα.

    Η Κίνα δεν έχει Κρατική Οικονομία όταν το Κράτος(βλπ Κομμουνιστικό Κόμμα) είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής; Lol

    Απάντηση

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή