Μα γιατί δεν στεριώνουν οι γέφυρες στα Τρίκαλα … Reviewed by Momizat on .   Κατασκευάστηκαν προκειμένου να γίνει δυνατή η διέλευση του Πηνειού, του Αχελώου και του Ληθαίου, με προοπτική να έχουν διάρκεια ζωής και στόχο να εξυπηρε   Κατασκευάστηκαν προκειμένου να γίνει δυνατή η διέλευση του Πηνειού, του Αχελώου και του Ληθαίου, με προοπτική να έχουν διάρκεια ζωής και στόχο να εξυπηρε Rating: 0

Μα γιατί δεν στεριώνουν οι γέφυρες στα Τρίκαλα …

gefyres

 

Κατασκευάστηκαν προκειμένου να γίνει δυνατή η διέλευση του Πηνειού, του Αχελώου και του Ληθαίου, με προοπτική να έχουν διάρκεια ζωής και στόχο να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων των περιοχών όπου ανεγέρθηκαν. Εντούτοις, οι προσδοκίες διαψεύστηκαν καθώς δεν στέριωσαν… Ο λόγος για τις γέφυρες Διάβας, Γκολφαρίου και τη γέφυρα του Αγίου Οικουμενίου η επονομαζόμενη «Καλατράβα». Ανατρέξαμε πίσω στο χρόνο κι εντοπίσαμε τα 3 τρανταχτά παραδείγματα γεφυριών που δεν στέριωσαν στο Νομό Τρικάλων.

Της Βιβής Μαργαρίτη

gefyra-DiavasΓέφυρα Διάβας

Το Σάββατο 16 Ιανουαρίου ο  Νομός Τρικάλων περνά δύσκολες ώρες λόγω της έντονης βροχόπτωσης. Τα ποτάμια έχουν φουσκώσει κι έχει αρχίσει να μετράει πληγές. Τα νερά του Πηνειού παρέσυραν τη γέφυρα Διάβας στην Καλαμπάκα η οποία κόπηκε κυριολεκτικά στα δύο από τα ορμητικά νερά.

Με το φως της ημέρα οι εικόνες από την κατεστραμμένη γέφυρα συγκλονίζουν και δίνουν το πραγματικό μέγεθος της καταστροφής. Ερωτηματικά δημιουργούνται από την κατάρρευση, δεδομένου ότι η γέφυρα κατασκευάσθηκε το 1982. Όλα αυτά τα χρόνια δεν ελήφθη κανένα ουσιαστικό μέτρο πρόληψης και συντήρησης της γέφυρας παρότι υπήρχαν αναφορές για κίνδυνο κατάρρευσης, καθώς και από την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων.

Το αποτέλεσμα; Γνωστό. Απόλυτη καταστροφή. Η κίνηση όπως είναι φυσικό είναι αδύνατη και διεξάγεται μέσω Σαρακίνας και Μουργκανίου. Οι κάτοικοι μετά την κατάρρευση της Γέφυρας βρίσκονται σε απόγνωση. Περισσότερα από 30 χωριά, που απομονώνονται οδικά κι όχι μόνο, γυρίζουν πίσω δεκαετίες. Η καθημερινότητα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής ουσιαστικά τινάχτηκε στον αέρα καθώς τα προβλήματα που δημιουργούνται τόσο στην επαγγελματική όσο και στην οικογενειακή δραστηριότητα είναι τεράστια.

Τρικαλινή αντιπροσωπεία, στην οποία συμμετείχε κι ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, συναντήθηκε πριν λίγες μέρες με τον  Υπουργό  Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρζτη κι έλαβε την υπόσχεση για την άμεση χρηματοδότηση του έργου της αποκατάστασης. Έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες αποκατάστασής της.


gefyra-Golfari1Γέφυρα Γκολφαρίου

Το 1996 κατασκευάστηκε στον Αχελώο ποταμό στο Γκολφάρι Μυρόφυλλου, από τη ΔΕΗ, στο πλαίσιο του Υδροηλεκτρικού έργου Μεσοχώρας, γέφυρα μίας λωρίδας κυκλοφορίας, μήκους 85 m και πλάτους 3,50 m, η οποία εξυπηρετούσε την άμεση οδική σύνδεση των οικισμών της Τοπικής Κοινότητας Μυροφύλλου με την Εθνική Οδό Τρικάλων – Άρτας. Η γέφυρα είχε κατασκευασθεί με αβαθή θεμελίωση, με αποτέλεσμα τον Νοέμβριο του 2010, μετά από ισχυρές βροχοπτώσεις και πλημμύρα του ποταμού, να υποσκαφούν και να καταρρεύσουν μερικώς, τα 3 από τα 6 μεσόβαθρα αυτής, συμπαρασύροντας ολόκληρη την κατασκευή πλην των ακροβάθρων.

Η γέφυρα που κατέρρευσε ήταν η μόνη διέξοδος προς τον εθνικό δρόμο Τρίκαλα – Άρτα, προς το κοντινότερα σχολεία και κέντρο υγείας Βουλγαρελίου Άρτας για  τα χωριά Γκολφάρι και Μυρόφυλλο.

Μέχρι πριν λίγο καιρό και ιδιαίτερα το χειμώνα η μόνη επικοινωνία του Γκολφαρίου με τον υπόλοιπο κόσμο γινόταν μέσω του  κρεμαστού γεφυριού που κατασκεύασαν οι κάτοικοι τη δεκαετία του ‘60, δηλαδή δεκαετίες πίσω.

Η Περιφέρεια προχώρησε στην αποκατάσταση της επικοινωνίας των κοινοτήτων της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων, που είχε διακοπεί με την καταστροφή της γέφυρας του Γκολφαρίου κατασκευάζοντας νέα γέφυρα.

Αντικείμενο του έργου ήταν η κατασκευή νέας γέφυρας, επί του Αχελώου ποταμού επί της επαρχιακής οδού Μυρόφυλλο – Γκολφάρι – Διασταύρωση Ε. Ο. Τρικάλων – Άρτας, με συνολικό προϋπολογισμό 900.000 ευρώ, εκ των οποίων οι 678.476,29 ευρώ προέρχονται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, (η πρώτη εργολαβία του έργου υλοποιήθηκε με αρχική χρηματοδότηση από πόρους Κ.Α.Π., με το ποσό των 221.523,71 ευρώ).

Το έργο είχε υποβληθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ τον Μάρτιο 2013, ενώ η αξιολόγησή του ολοκληρώθηκε στην τρέχουσα περίοδο και μετά την ολοκλήρωση της «εξυγίανσης» των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ από το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Στις αρχές Δεκεμβρίου 2015 ολοκληρώθηκε η νέα γέφυρα στον Αχελώο ποταμό στο Γκολφάρι  Μυροφύλλου. Με την κατασκευή της γέφυρας αποκαταστάθηκαν οι κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής και συγκεκριμένα των κατοίκων των κοινοτήτων που διασχίζει ο Αχελώος ποταμός από και προς την έδρα του Δήμου Πύλης, την περιοχή της Άρτας και την έδρα της Περιφερειακής Ενότητας (Τρίκαλα), αλλά και των επισκεπτών από και προς τη Ήπειρο.


gefyra-Kalatrava2Γέφυρα «Καλατράβα»

Ήταν το καλοκαίρι του 2009 όταν παρουσιάστηκε το κατασκευαστικό πρόβλημα στη γέφυρα Αγίου Οικουμενίου, τη γνωστή ως γέφυρα “Καλατράβα”. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει 7 χρόνια, εντούτοις, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κανένα αποτέλεσμα στις όποιες προσπάθειες αναζήτησης λύσης.

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2009 όταν σε έναν από τους βραχίονες της γέφυρας εμφανίστηκε ρωγμή και μικρή μετατόπιση. Βάσει των αποτελεσμάτων του εργαστηριακού ελέγχου της ποιότητας του σκυροδέματος η κατασκευαστική αστοχία οφείλεται στη χαμηλή αντοχή του μπετόν. Μετά από πολλές διαδικασίες λύση στο θέμα κλήθηκε να δώσει το αρμόδιο τμήμα του ΥΠΕΧΩΔΕ όπου είχε καταθέσει ο εργολάβος τη μελέτη αποκατάστασης της βλάβης.

Οι εργασίες ανέγερσης της γέφυρας στην περιοχή της Νέας Ζωαγοράς ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2008. Η γέφυρα συνδέει τις οδούς Σατωβριάνδου και Κουτσούφλιανης στον Ληθαίο ποταμό, ενώνοντας ουσιαστικά τις περιοχές Αγίου Οικουμενίου (Σεισμοπλήκτων) με την περιοχή της Νέας Ζωαγοράς.

kalatravaΠρόκειται για ένα έργο που είχε χαρακτηριστεί ζωτικής σημασίας καθώς μέσω αυτής θα επιλυθεί το πρόβλημα επικοινωνίας που αντιμετωπίζουν σήμερα οι κάτοικοι των δύο αυτών συνοικιών της πόλης δεδομένου δεν υπάρχει γέφυρα του Ληθαίου στη συγκεκριμένη περιοχή.

Σε ενημέρωση του Δημάρχου Τρικκαίων προς το Δημοτικό Συμβούλιο πριν λίγους μήνες είχε ειπωθεί ότι επεξεργάζεται μελέτη που θα μετατρέψει την γέφυρα σε ασφαλή για την χρήση της. Από τότε όμως δεν υπήρξε κανένα νεότερο και η γέφυρα «Καλατράβα» στέκει «πληγωμένη» και μάρτυρας της κατασκευαστικής αστοχίας.

Δημοσιευμένο στη ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή