"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

39.9 C
Trikala

Με εξώδικα οι μηχανοδηγοί προειδοποιούν για την τραγική κατάσταση των σιδηροδρόμων

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης απέστειλε εξώδικα στην Ηellenic Train, τον ΟΣΕ, την ΡΑΣ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς και τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, καθώς δεκαέξι μήνες μετά το δυστύχημα των Τεμπών παραμένουν σοβαρά κενά ασφαλείας και αδράνεια των αρμόδιων φορέων για να δώσουν λύσεις.

«Ενάμιση έτος μετά το τραγικό δυστύχημα, συνεχίζονται αμείωτα τα προβλήματα και οι ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και ο κίνδυνος νέου σιδηροδρομικού δυστυχήματος…» υπογραμμίζει σε εξώδικό της στον εφέτη ανακριτή Λάρισας η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (Π.Ε.Π.Ε.) ζητώντας να συμπεριληφθεί στη δικογραφία βίντεο που έχει στην κατοχή της η Hellenic Train και αναδεικνύει την τραγική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το δίκτυο υποδομών και το σιδηροδρομικό δίκτυο εν γένει.

Πρόκειται για βιντεοσκόπηση της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη που έκανε η Hellenic Train για να παρουσιάσει τα προβλήματα στη σιδηροδρομική υποδομή και την πραγματική εικόνα της στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Το υλικό αυτό είχε ζητηθεί από το σωματείο των μηχανοδηγών προκειμένου να αξιοποιηθεί σε συνέντευξη τύπου ώστε να ενημερωθεί η κοινή γνώμη για τα προβλήματα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου και το οποίο ουδέποτε δόθηκε.

Όπως αναφέρεται στην εξώδικη διαμαρτυρία της Π.Ε.Π.Ε «παρά το απόλυτα νόμιμο και αιτιολογημένο του αιτήματος μας (πόσο μάλλον όταν αυτό αφορά τα πραγματικά αίτια και συνθήκες ενός τραγικού δυστυχήματος που έχασαν τόσο άδικα την ζωή τους 57 συνάνθρωποι μας εκ των οποίων 5 μηχανοδηγοί),  η εταιρεία αγνόησε επιδεικτικά το αίτημα μας και δεν μας παρέδωσε ποτέ το υλικό αυτό.

Επειδή ενάμιση έτος μετά το τραγικό δυστύχημα, συνεχίζονται αμείωτα τα προβλήματα και οι ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και ο κίνδυνος νέου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, παρακαλούμε, όπως ως έχετε την αρμοδιότητα, όπως το ανακτήσετε από την Hellenic Train και το συμπεριλάβετε στην σχετική δικογραφία, προκειμένου να σχηματίσετε ιδία αντίληψη για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και για τα αίτια του εγκληματικού δυστυχήματος των Τεμπών».

 

Εξώδικο και σε HELLENIC TRAIN, ΟΣΕ, ΡΑΣ και Υπουργείο Υποδομών

Το σωματείο προχώρησε και σε δεύτερη εξώδικη δήλωση προς την HELLENIC TRAIN, τον ΟΣΕ, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπογραμμίζοντας πως 16 μήνες μετά «από το τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη» δεν έχουν γίνει «οι επιβεβλημένες ενέργειες βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, εντούτοις οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο συνεχίζουμε να βιώνουμε καθημερινά προβλήματα στο δίκτυο, παρά τις όποιες δεσμεύσεις σας για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου».

Στην εξώδικη δήλωσή κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανό νέο δυστύχημα, τονίζοντας μάλιστα την αδιαφορία των αρμόδιων αλλά και τις συνεχείς εκκλήσεις των ίδιων για την αποκατάσταση των πολύ σοβαρών προβλημάτων ασφαλείας. Αναφέρουν χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η αδιαφορία των αρμοδίων για τις προδιαγραφές ασφαλείας, εγκυμονεί κινδύνους για νέο δυστύχημα. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς εσάς για αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του τροχαίου υλικού αλλά και της σιδηροδρομικής υποδομής, γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες διαφόρων περιστατικών βλαβών, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα τόσο των επιβατών όσο και των συναδέλφων μηχανοδηγών».

Για του λόγου το αληθές αναφέρουν και ένα πρόσφατο περιστατικό που σημειώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή (14/6), όταν ξέσπασε πυρκαγιά στην περιοχή του ΤΧ3, «λόγω του ότι πέριξ της σιδηροδρομικής υποδομής, η βλάστηση συνεχίζει να μην  περικόπτεται από τους αρμοδίους, γεγονός το οποίο εγκυμονεί κινδύνους για την απώλεια ανθρώπινων ζωών, πόσο μάλλον τους θερινούς μήνες, εν μέσω και καύσωνα, με ιδιαίτερα αυξημένες θερμοκρασίες και ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα που κινείται καθημερινά πλήθος εμπορικών συρμών. Ευτυχώς ΚΑΙ στην συγκεκριμένη πυρκαγιά, παρενέβησαν άμεσα και αποτελεσματικά συνάδελφοι μας μηχανοδηγοί, υπερβάλλοντας εαυτόν προκειμένου αυτή να μην εξαπλωθεί. Ταυτόχρονα η έντονη βλάστηση που επικρατεί πέριξ της γραμμής, καλύπτει τις ενδείξεις σημάτων ή ακόμη χειρότερα κρύβει την θέση αυτών αυξάνοντας περαιτέρω τον κίνδυνο τραγικού συμβάντος».

Κλείνοντας την εξώδικη δήλωσή τους υπογραμμίζουν πως έχουν επισημάνει πολλάκις τα συγκεκριμένα δεδομένα μπροστά στα οποία -όπως καταγγέλλουν- οι αρμόδιοι συνεχίζουν να κωφεύουν και να αδιαφορούν. Αναφορά κάνουν και σε προηγούμενη εξώδικη δήλωσή τους στις 10.5.2023 όπου και είχαν επισημάνει τα παρακάτω:

«Πέραν όλων των άλλων, οι συνάδελφοι μηχανοδηγοί τελούν και χρέη «καθαρισμού» της σιδηροδρομικής γραμμής από δέντρα και κορμούς, για τα οποία η Διοίκηση του ΟΣΕ κωφεύει με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα ακόμη και η ζωή των συναδέλφων αλλά και των επιβατών των συρμών. Καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με κλαδιά και κορμούς δέντρων που εμποδίζουν την ασφαλή μηχανόδηγηση και ανά πάσα στιγμή μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο δυστύχημα εκ νέου! Ενδεικτικά αναφέρουμε το περιστατικό που σημειώθηκε στις 05.02.2023, λίγες εβδομάδες πριν από το εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη, στην αμαξοστοιχία 51 μεταξύ Αγίου Στεφάνου και της Δεκελείας, όπως δημοσιεύτηκε και στο άρθρο της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ» με τίτλο «Καμμένος κορμός μπήκε σε εν κινήσει Λευκό Βέλος – Από θαύμα γλύτωσε ο μηχανοδηγός».

Τέλος, μνεία κάνουν και στα «σοβαρά προβλήματα με τα φωτοσήματα στην περιοχή του ΣΚΑ (διαρκείς ξαφνικές εναλλαγές που αναγκάζουν τους μηχανοδηγούς να ενεργοποιούν την άμεση πέδη προκαλώντας ανησυχία στο επιβατικό κοινό), καθώς και την τηλεδιοίκηση μεταξύ Αθηνών – Θεσσαλονίκης , που βρισκόταν εκτός λειτουργίας μεταξύ του τμήματος Αγ. Στέφανος – Λάρισα- Ευαγγελισμός, πλέον δεν λειτουργεί και στο τμήμα μεταξύ Λεπτοκαρυάς – Λιτοχώρου ενώ σε πλείστες περιπτώσεις μηχανοδηγοί καλούνται να υπερβούν ερυθρά φωτοσήματα με τηλεγραφήματα».

Ως εκ τούτου καλούν τη Hellenic Train και το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μεταξύ άλλων να αποκαταστήσουν άμεσα τις τραγικές ελλείψεις και παραλείψεις για τις οποίες –όπως σημειώνει το σωματείο- «είστε άμεσα υπεύθυνοι». Σε διαφορετική περίπτωση δηλώνουν πως είναι έτοιμοι για περαιτέρω ενέργειες και κινητοποιήσεις, «προκειμένου να μην έχουμε εκ νέου απώλειες ανθρώπινων ζωών».

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Τι σχέση έχουν οι μηχανοδηγοι με τα τρενα!!
    Πλάκα μας κάνετε!
    Ρωτήστε καλύτερα, τους Α Γεωργιαδη, Μαρκόπουλο, Παπακώστα, και τον πολιτικό τους προϊστάμενο Μητσοτάκη, να μάθετε τα πάντα!!
    Τοπαμε τόσες φορές. Τριτοκοσμικά φαινόμενα!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης