Πέντε είναι οριστικά οι διαγωνισμοί για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών τμημάτων που επλήγησαν από τις θεομηνίες Daniel & Elias τον Σεπτέμβριο του 2023.
Μεταξύ αυτών και η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).
Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έγινε το πρώτο βήμα για την προκήρυξη των έργων το επόμενο χρονικό διάστημα.
Πιο συγκεκριμένα, με την απόφαση εγκρίθηκε ο προσδιορισμός και εξειδικεύτηκε το φυσικό αντικείμενο για τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών σε περιοχές που κηρύχθηκαν ή παρέμειναν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασία.
Τα πέντε έργα πρόκειται να δημοπρατηθούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του άρθρου 25 του ν.5049/2023 με fast track διαδικασίες με στόχο να υπάρξουν σύντομα ανάδοχοι και να υπογραφούν οι αντίστοιχες συμβάσεις.
Σύμφωνα με την απόφαση απαιτείται η κατεπείγουσα εκτέλεση έργων που συνδέονται με την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής των περιοχών που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας. Τα έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 451,98 εκατ. ευρώ, ποσό που περιλαμβάνει και τον αντίστοιχο ΦΠΑ.
Για την ωρίμανση των έργων κρίθηκε αναγκαία η υποβοήθηση του ΟΣΕ από τρείς (3) Τεχνικούς Συμβούλους τόσο στην αναλυτική καταγραφή των ζημιών, όσο και στην ωρίμανση της δημοπράτησης των έργων.
Οι τεχνικοί σύμβουλοι είναι οι: ΕΡΑΣΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΠΕ, το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα ανέλαβε η ΔΕΛΤΑ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΑΕ και το Λάρισα – Βόλος η LDK ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΕ. Η συνολική δαπάνη για τις τρεις συμβάσεις ανήλθε σε 349.841 ευρώ (με ΦΠΑ).
Ποια είναι τα έργα
Όπως αναφέρεται στην απόφαση τα πέντε έργα είναι τα παρακάτω:
α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την
έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ).
β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).
γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).




αυτό δεν είναι αποκατάσταση! ξηλώνω και φτιάχνω από την αρχή είναι! φαντάσου να ήθελε και νέα χάραξη!
Η κυρία Χαλιμά τα έμαθε τα νέα;
ΣΔΙΤ και AOUTSOURCING, θα σώσουν αυτό τον τόπο.
Μέχρι και ο Στέφανος τα προωθεί. Ναι, ο σκέτος.
Άσχετε, είναι ανάδοχοι κρατικών έργων, όχι ΣΔΙΤ ή Παραχωρήσεις.
Ο πανάσχετος, κατά την Ελληνική Γλώσσα, είναι πιο άσχετος από τον άσχετο, σκέτο.
Επίσης είναι επιρρεπής στα δολώματα. Γελάνε όλοι με εσένα ρε εμμονικέ. Έμαθες από το ίντερνετ πέντε κλούτσες στα Αγγλικά και τις αμολάς συνέχεια για να εντυπωσιάσεις το πόπολο. Φάτες στη μούρη τώρα.