Μια απόσταση 2,8 χιλιομέτρων -που με φυσιολογική ταχύτητα τρένου καλύπτεται μέσα σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά-, χώριζε τα δύο τρένα στην Πιερία, τη στιγμή που οι μηχανοδηγοί του Intercity, που ξεκίνησε από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση προς Αθήνα, άκουσαν τον οδηγό του Προαστιακού μέσω ασυρμάτου!
Οι δύο αμαξοστοιχίες μαζί με το επιβατικό κοινό που μετέφεραν, γλίτωσαν στο… παρά πέντε, με τους μηχανοδηγούς να βρίσκονται σε κατάσταση σοκ, καθώς η καθημερινή τους εργασία έχει μετατραπεί σε… ρώσικη ρουλέτα. “Υπήρχε μια αστοχία στα φανάρια, καθώς το τρένο του προαστιακού ήταν σταματημένο στον σταθμό του Κορινού, το φανάρι θα έπρεπε να είναι κόκκινο για να μην μπορεί να εισέλθει στο κύκλωμα άλλη γραμμή, όμως ήταν πράσινο”, αναφέρει στο Thesstoday.gr ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).
Πόσο ασφαλή είναι τα συστήματα ασφαλείας;
Εύλογο είναι το ερώτημα του κατά πόσο η ύπαρξη τηλεδιοίκησης και των απαραίτητων πιστοποιητικών ασφαλείας -που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τμήμα- είναι επαρκή. “Η τεχνική αυτή αστοχία παραλίγο να οδηγήσει σε δυστύχημα και μάλιστα σε τμήμα γραμμής που λειτουργεί η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση. Ο λόγος διερευνάται και θα διερευνηθεί εκτενέστερα τις επόμενες ημέρες”, σημειώνει ο μηχανοδηγός.
Παραιτήθηκαν 11 μηχανοδηγοί μετά τα Τέμπη
Μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών αλλά και τα αλλεπάλληλα περιστατικά με παρολίγον συγκρούσεις τρένων, όπως στο περιστατικό των Αγίων Αναργύρων αλλά και τις προσκρούσεις με δέντρα, αρκετοί μηχανοδηγοί έχουν παραιτηθεί από φόβο για τη ζωή τους, αναφέρει ο κ. Ιορδανίδης. “Από τα Τέμπη και μετά, έχουν παραιτηθεί 11 μηχανοδηγοί και ο ουσιαστικός λόγος είναι ο φόβος. Οι εργαζόμενοι έχουν πολύ κακή ψυχολογία, βλέπουμε να συμβαίνουν αυτά και η πολιτική ηγεσία και η κεντρική διοίκηση του ΟΣΕ να έχουν μια απάθεια. Όλοι θέλουμε να γυρνάμε στα σπίτια μας, στην οικογένειά μας μετά τη δουλειά. Να μην έχουμε προβλήματα με την ασφάλεια. Υπάρχει σύγχυση και προβληματισμός και στο μέλλον θα ακολουθήσουν κι άλλες παραιτήσεις”, τονίζει.
Στην αποκάλυψη πως μέσα σε ένα χρόνο υπήρξαν δυο επικίνδυνα περιστατικά με τρένα στην Πιερία αποκαλύπτουν με ανακοίνωση που εξέδωσαν οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ.
Μετά την παραλίγο νέα τραγωδία με τρένα στην Πιερία την Δευτέρα (25/11/2024) η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ αποκαλύπτουν και δεύτερο περιστατικό και μάλιστα όπως τονίζουν «σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργεί πλήρως η Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα».
Συγκεκριμένα με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) του ΟΣΕ αναφέρει πως, την Δευτέρα 25/11/2024, η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον σταθμό Κορινός, ενώ ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57.
«Σύμφωνα με τις αναφορές των δύο μηχανοδηγών της IC 57, ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη», υπογραμμίζει.
Και σημειώνει πως «οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξοστοιχία 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση».
Ολόκληρη η επιστολή:
Θέμα: «Αποφευχθείσα Σύγκρουση στον Σ.Σ. Κορινός»
Κύριοι,την Δευτέρα 25/11/2024 η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον στάση Κορινός. Ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57. Σύμφωνα με τις αναφορές των 2 μηχανοδηγών της IC 57 ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη. Οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξοστοιχία 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση.
Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη! Ο μηχανοδηγός τότε άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία αναμένοντας νεότερες εντολές του Τηλεδιοικητή. Όπως αντιλαμβάνεστε τα 2 αυτά συμβάντα έχουν λάβει χώρα σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργεί πλήρως η Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.
Ζητάμε να μας απαντήσετε και να μας κοινοποιήσετε:
1.Μέχρι την Πέμπτη 28/11/2024 το πόρισμα για το συμβάν με την αμαξοστοιχία 11595 της 16/12/2023 και ιδιαίτερα την έκθεση του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ για αυτό, με την πλήρη καταγραφή των ενδείξεων των φωτοσημάτων (κυρίων και ενδιάμεσων) στην περιοχή.
2.Την άμεση διερεύνηση του συμβάντος της 25/11/2024 στην ίδια ακριβώς περιοχή και την κοινοποίηση του αντίστοιχου πορίσματος.
3.Η Διοίκηση του ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει γραπτώς αν καταγράφονται και είναι ορατές από την Τηλεδιοίκηση Λάρισας οι ενδείξεις των ενδιάμεσων φωτοσημάτων στην περιοχή ελέγχου της.
Απαιτούμε:
Την άμεση λήψη κανονιστικών μέτρων για την προστασία της ασφάλειας της κυκλοφορίας στην περιοχή και την κοινοποίηση των εγγράφως στο Σωματείο μας και όλους τους μηχανοδηγούς καθώς είναι αντιληπτό ότι αυτές οι αστοχίες από την πλευρά του ΟΣΕ μπορεί να οδηγήσουν σε νέες τραγωδίες.Με την επιφύλαξη παντός Νομίμου Δικαιώματος μας».
Πηγή: thesstoday.gr