Οι Πόντιοι Πιλάτοι της ΔΑΚΕ Τρικάλων και η σταύρωση της παιδείας Reviewed by Momizat on .    Την περίοδο αυτή, μετά την πρόταση της βουλευτού κας Παπακώστα για τη δημιουργία προτύπων και πειραματικών σχολείων στη πόλη μας προέκυψαν μια σειρ    Την περίοδο αυτή, μετά την πρόταση της βουλευτού κας Παπακώστα για τη δημιουργία προτύπων και πειραματικών σχολείων στη πόλη μας προέκυψαν μια σειρ Rating: 0

Οι Πόντιοι Πιλάτοι της ΔΑΚΕ Τρικάλων και η σταύρωση της παιδείας

Οι Πόντιοι Πιλάτοι της ΔΑΚΕ Τρικάλων και η σταύρωση της παιδείας

   Την περίοδο αυτή, μετά την πρόταση της βουλευτού κας Παπακώστα για τη δημιουργία προτύπων και πειραματικών σχολείων στη πόλη μας προέκυψαν μια σειρά αντιδράσεων από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των διδασκόντων.

 Σχολίασα εκτενώς  σε άλλα σχετικά σημειώματα, το συντηρητισμό των συνδικαλιστικών φορέων των διδασκόντων, πράγμα πολύ λυπηρό για μια κοινωνία που θέλει να προοδεύσει και να αναπτυχθεί.

Το σχολιασμό της ανακοίνωσης της ΔΑΚΕ τον άφησα τελευταίο, γιατί αποτελεί ένα κείμενο του οποίου η ανάλυση δείχνει τον τρόπο της συλλογικής  σκέψης της  λειτουργίας και της πρακτικής των  συνδικαλιστικών οργάνων στη χώρα μας.

Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών θα παραθέτω εμβόλιμα και τις αντίστοιχες παραγράφους του κειμένου της ΔΑΚΕ καθώς αυτό δημοσιεύτηκε στην Τρίκκηπρες.

Κείμενο ΔΑΚΕ.        

α)«Η ΔΑΚΕ καθηγητών από θέση αρχής είναι υπέρ των πρότυπων και πειραματικών σχολείων εφόσον αναβαθμίζουν την παρεχόμενη εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού. Πρέπει όμως για τη σωστή λειτουργία τους να διασφαλίζονται οι κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις. Η τελευταία πρόταση της Δ.Δ.Ε. Τρικάλων για μετατροπή δύο γυμνασίων και δύο λυκείων σε πειραματικά ή πρότυπα σχολεία μας βρίσκει αντίθετους, παρότι οι εκπρόσωποι της παράταξής μας διαφωνώντας με το περιεχόμενο του κειμένου του ΔΣ της ΕΛΜΕΤ δεν το υπερψήφισαν.»

Σχόλιο

Δηλαδή με λίγα λόγια η ΔΑΚΕ είναι από θέση αρχής υπέρ των προτύπων και πειραματικών σχολείων, την οποία αρχή τα μέλη της δεν την αποδέχονται, αφού στην ψηφοφορία που έγινε για την πρόταση από τη Δ.Δ.Ε. για τα πρότυπα σχολεία δεν την υπερψήφισαν.  Προφανής λόγος το βόλεμα στη υπάρχουσα κατάσταση, του τέλματος και της υποβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου. Κατά συνέπεια, το βόλεμα υπερέχει των θέσεων και των αρχών. Κυρία ΔΑΚΕ τι ωραία που στηρίζουν τα μέλη σας τις θέσεις αρχής. (Για όσους δεν γνωρίζουν οι θέσεις αρχής είναι πάγιες θέσεις).

Κείμενο ΔΑΚΕ

β) «Αρχικά, υποστηρίζουμε την αυτονομία των σχολικών μονάδων και πιστεύουμε ότι οι σύλλογοι των διδασκόντων πρέπει να έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στη λειτουργία των σχολείων τους. Στην προκειμένη περίπτωση κανένας σύλλογος διδασκόντων δεν έχει συμφωνήσει για τη μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό ή πρότυπο.

Μάλιστα οι αρνητικές αποφάσεις των συλλόγων ήταν ομόφωνες εκτός από κάποιες σποραδικές μειοψηφούσες απόψεις. Επίσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η απόλυτη εξασφάλιση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών που ήδη υπηρετούν στα σχολεία αυτά.»

Σχόλιο

 Η ΔΑΚΕ μέσω της παραγράφου αυτής δεν επιβεβαιώνει πλήρως το συντηρητισμό της στα κεκτημένα, αλλά προτείνει και πρωτόγνωρες  πρακτικές για το ιδεολογικό πλαίσιο της παράταξης στην οποία ανήκει  Ας δούμε ένα προς αυτά που γραπτώς εκφράζει.

 Αρχικά μας μιλάει για “αυτονομία των σχολικών μονάδων.” Θέμα πολύ ασαφές και απροσδιόριστο. Τι εννοεί αυτονομία και σε ποιο βαθμό. Μήπως οι σχολικές μονάδες  δεν θα ανήκουν στην κεντρική κυβέρνηση της χώρας, μήπως η κάθε μία  θα έχει το δικό της πρόγραμμα σπουδών. Ποιος θα τις χρηματοδοτεί κλπ. Ζητάει πλήρη αυτονομία ή μερική αυτονομία στο βαθμό που βολεύει τους διδάσκοντες.

 Στη συνέχεια αναφέρει ότι “τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στη λειτουργία των σχολικών μονάδων θα τον έχουν οι σύλλογοι των διδασκόντων”  ειλικρινά θέλω να πιστεύω ότι  η πρόταση είναι  μια τυπική έκφραση ενός κειμένου συνδικαλιστικής παράταξης επηρμένη από ένα στιγμιαίο αγωνιστικό ενθουσιασμό, γιατί αν ισχύει στην πραγματικότητα τότε κάτι πολύ «σάπιο υπάρχει στη χώρα της Δανημαρκίας».

 Στη συνέχεια, αποφεύγοντας  τη όλη σκέψη για την πρόταση των προτύπων σχολείων, αναφέρει ως λόγους την  μη ύπαρξη πανεπιστημιακών σχολών στη πόλη μας λες και ο Βόλος ή η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη με την τεχνολογία του σήμερα είναι μακριά, επίσης προτείνει να γίνουν τα πρότυπα εκτός πόλης στη Φήκη ή στη Μεγάρχη.

Η εκπαίδευση η οποία είναι η μεγαλύτερη επένδυση σε μια χώρα, δυστυχώς δεν βρίσκεται σε καλά χέρια για την καλυτέρευση της απαιτούνται ριζικές αλλαγές.

Δικαιόπολης

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή