Συνεχίζεται ο σάλος που προκλήθηκε μετά την αποκάλυψη του λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης τόσο για το αισθητικό αποτέλεσμα όσο και για το γεγονός ότι η πλειονότητα της κοινής γνώμης τώρα πληροφορείται ότι για το λογότυπο του Μετρό είχαν προκηρυχθεί δύο διαγωνισμοί με αμοιβή 8.000 ευρώ οι οποίοι ακυρώθηκαν για να δοθεί με απευθείας ανάθεση και αμοιβή 30.000 ευρώ στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE.
Στο θέμα παρενέβη με οργισμένη ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης (ΣΑΘ), ο οποίος κάνει λόγο για μεθόδευση, ασυδοσία και ατελέσφορη διασπάθιση δημοσίου χρήματος ενώ αποκαλύπτει όλο το παρασκήνιο της δυσώδους υπόθεσης με το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα το χρονικό της ακύρωσης των διαγωνισμών με αμοιβή 8.000 ευρώ για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και την ανάθεσή του με 30.000 ευρώ είναι το εξής:
-Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης έλαβε τον Φεβρουάριο του 2024 από την εταιρία Ελληνικό Μετρό ΑΕ το έγγραφο με αρ. πρ. ALX- 80564/28-02-2024 προς ενημέρωση των Μελών του σχετικά με το διαγωνισμό με αρ.πρ., RFP-457/2024, που αφορούσε το σχεδιασμό του λογότυπου για το Μετρό Θεσσαλονίκης με ημερομηνία τελικής κατάθεσης των προτάσεων έως τις 22-04-2024 και με αμοιβή για το πρώτο βραβείο στον συγκεκριμένο διαγωνισμό το ποσό των 8.000 ευρώ.
-Ενάμιση μήνα μετά και 12 ημέρες πριν την προθεσμία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού η εταιρία Ελληνικό Μετρό επανήλθε με το έγγραφο της ALX-80717/09-04-2024 που ενημέρωνε για τη ματαίωση του, χωρίς επεξήγηση των λόγων της ματαίωσης του και χωρίς ίχνος σεβασμού για συναδέλφους, που είχαν εργαστεί σύμφωνα με την διακήρυξη που είχε σταλεί.
-Μέσα από τα ΜΜΕ της πόλης, που επιβεβαιώνεται από το έγγραφο της απευθείας ανάθεσης με αρ.πρ. ΣΗΕΟ-253/02.10.2024, έγινε ενημέρωση, ότι η ελληνικό μετρό ΑΕ προκήρυξε δεύτερη διαγωνιστική ανοιχτή διαδικασία με την πρόσκληση με αρ.πρ. RFP-461/24 με αμοιβή 30.000 ευρώ.
-Στον δεύτερο διαγωνισμό όλες οι συμμετοχές απορριφθήκαν από την εταιρία.
-Με αυτή τη μεθόδευση και με τον ισχυρισμό ότι σε μικρό χρονικό διάστημα ανοίγει τις πόρτες του το Μετρό, επισημαίνει ο ΣΑΘ, επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000 ευρώ.
-Σύμφωνα με τον ΣΑΘ, η εταιρεία είναι άσημη και νεοσύστατη, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο.
Τα σοβαρά ερωτήματα που θέτει ο ΣΑΘ
Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει προσχηματική τη διαδικασία που ακολουθήθηκε «ώστε το έργο σχεδιασμού του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης να αποτελεί ένα ακόμα έργο στη μακριά λίστα έργων απευθείας αναθέσεων». Παράλληλα ζητά απάντηση στα εξής σοβαρά ερωτήματα:
-Πώς μπορεί κάποιος φορέας να αξιολογεί ένα λογότυπο, που θα κέρδιζε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή ένα λογότυπο που θα κρίνονταν ως το καλύτερο αναμεσά σε δεκάδες άλλες προτάσεις, με αμοιβή του ποσού των 8.000€, και ο ίδιος φορέας για το ίδιο λογότυπο να προβαίνει σε απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000€, όχι σε κάποια διάσημη εταιρία για το αναγνωρισμένο σχετικό έργο της, αλλά σε μια άσημη νεοσύστατη εταιρία, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο.
-Ο ισχυρισμός περί μικρού χρονικού διαστήματος, σε ένα έργο που εξελίσσεται για 15 και πλέον χρόνια στην πόλη, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει.
Με διαδικασίες σαν αυτές, σημειώνει ο ΣΑΘ, έχουν σαν αποτέλεσμα ο αριθμός των απευθείας αναθέσεων να έχει καταλήξει σε άνευ προηγουμένου ποσοστό (σύμφωνα δημοσιεύματα άνω το 70% των Δημοσίων Συμβάσεων).
Ο Σύλλογος ζητά «να σταματήσει η ασυδοσία και η ατελέσφορη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και να δημιουργηθούν ευκαιρίες για την ανάδειξη και αξιοποίηση των βέλτιστων πρακτικών για το κοινό όφελος».
Πηγή: avgi.gr
Τα είδατε; Γι΄αυτό φωνάζει συνεχώς ο stupid να κάνουμε στα πάντα ΣΔΙΤ. Μόνο αυτά θα μας σώσουν.
Stupid, ταπεινώς υποκλινόμεθα.
Σαν δεν ντρέπεστε παλιοκερατάδες 30000 ευρώ για μία τσίφρα. Στον από πάτο να πάτε ρετάλια
Μπορούσαν να γράψουν: Μέτρο(ν) Άριστον και να σκίζαμε διεθνώς.
Θα γλυτώναμε τα 30 χηνόπουλα και δεν θα διάβαζε το ξεφτέρι ο υπουργός την Έκθεση της Δ΄Γυμνασίου, αυτή με τα πολλά καλολογικά στοιχεία.
ΥΓ. Το δράμα: να βλέπεις κάποιον να διαβάζει κάτι και να μην καταλαβαίνει αυτό που διαβάζει. Φάνηκε περίτρανα από το βλέμμα ανακούφισης στην τελευταία πρόταση.
Να βγει ο υπουργός λοιπόν κ η κυβέρνηση κ να δώσουν εξηγήσεις.Υστερα από τόσα δύσκολα χρόνια που περάσαμε με τα μνημόνια είναι δυνατόν να σκορπάνε έτσι τα λεφτά μας?Απαράδεκτοι όπως πάντα!
Άρα λεφτά υπάρχουν ‼‼ …… το είπε και ο ΓΑΠ
Μέγας προφήτης ….!!!!!!!
Διατί να μην τα διασπαθήσωμεν άλλωστε.!!!!
Σανίς βεβρεγμένην απαιτείσθαι δεόντως …
Εμείς για το μετρό της Μόσχας το λογότυπο το έκανε δωρεάν μια ομάδα πιονέρων.
Έτσι για να δείτε τη διαφορά.
(Οι πιονέροι ήταν νεαροί μαθητές κάτω των 18 ετών)
Δώσε πόνο Μπολσεβίκε, για να περάσουμε ευχάριστα το τριήμερο με τον stupid.Θα πάει την κουβέντα έναν αιώνα πίσω, για να μη δούμε την ξεφτίλα των 30 χιλιάρικων.
ΥΓ. Έχει να γράψει και για την εσωτερική υποτίμηση εντός Ευρώ. Πέρασαν τρεις ημέρες…
Μπορούν να μας πούνε αναλυτικά οι κατασκευαστές του λογότυπου τα παρακάτω ώστε να υπολογίσω το κόστος του.
1) Τον αριθμό των ανθρώπων που εργάστηκαν
2) Πόσες ώρες δούλεψε ο καθένας από αυτούς
3) Τι άλλου είδους δαπάνες έκαναν καθώς και άλλα έξοδα για να υπολογίσω το κόστος της εργασίας.
Αφού μου σταλούν όλα αυτά και διαπιστώσω κατάχρηση και σπατάλη δεν θα πληρώσω τους φόρους που μου αναλογούν.
Το όλο κόστος, είναι πνευματικό. Αυτό δεν υπόκειται σε υπολογισμούς.
Τα πάντα κοστολογούνται ακόμη και η πνευματική ιδιοκτησία.
Δεν έχεις ακούσει κάτι για τα Royalties.
Ας δοθούνε τα δεδομένα να τα εκτιμήσω όλα.
Άσε τα σάπια παπατζέλ….
Πως κάνετε έτσι ρε λιγούρια για 30.000 χιλ ευρώ
Τι είναι αυτά ‼
Να δείτε αλλού σπατάλες να σας φύγει το τσερβέλο…200.000, 300.000, 800.000 , 1.200.000 και βάλε ….
Που ζείτε εσείς….. δεν ξέρετε ότι χωρίς σπατάλη έργο δε γίνεται αυτό δεν είναι νόμος, είναι δόγμα πλέον και έχεις και εκείνο το μπολσεβίκο να τα θέλει δωρεάν, που ζει ο άνθρωπος…
Ναι τα θέλω δωρεάν κακό είναι, έτσι τα είχαμε τότε εμείς.
Δεν μου λες, κακό θα ήταν το λογότυπο του μετρό να το έκανε μια ομάδα μαθητών από ένα σχολείο ή φοιτητών από μια σχολή… δεν είναι δα κα τόσο δύσκολο.
Πρόσεξε γιατί αν πεινάσουν λίγο ακόμα τα Γκαφάλια θα ξεσηκωθούν και υπάρχουν παντού χειμερινά ανάκτορα…
Και για να είναι μέσα στο πνεύμα της “μοντερνογραφής”, η λέξη “ΜΕΤRO” στο λογότυπο είναι με λατινογραφή. Ασήμαντο βεβαίως εμπρός την ξενομανία του δικού μας Δήμου, ο οποίος όλες τις επιγραφές και τα ονόματα των διαφόρων αναπτυξιακών προγραμμάτων τα αναγράφει αγγλιστί ή με λατινικούς χαρακτήρες.
e-Trikala Α.Ε.
Smart Trikala
Forest Park
Blossom Street
Αgoρά
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ OpenMall
Trikala Street Food Festival
ELABORATOR
CITIES GO CLIMATE NEUTRAL
SINFONICA
NEUEYT – Youth Digital Participation
IN2CCAM
TechDiversity κλπ. κλπ.
Το έργο έκανε 8.000. Στοίχησε 30.000 η διαφορά είναι 22.000 σε αναλογία στα 100 τα κλεψιμαίικα είναι 73, 3% καλά πάμε, σε καλό δρόμο είμαστε και μετά αναρωτιόμαστε τι φταίει.
Ποιο λαμόγιο είναι πίσω από τη ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ; Και ποια λαμόγια του έδωσαν τη δουλειά …ε.. προφανώς πήραν και αυτοί το κάτι τις τους ….
Εύκολο είναι μπορούν να βρεθούν.