Ο Μ. Ταμήλος ζητά την ολοκλήρωση του Ε-65 Reviewed by Momizat on . Την ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, ζήτησε ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Μιχάλης Ταμήλος από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Την ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, ζήτησε ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Μιχάλης Ταμήλος από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Rating: 0

Ο Μ. Ταμήλος ζητά την ολοκλήρωση του Ε-65

Ο Μ. Ταμήλος ζητά την ολοκλήρωση του Ε-65

Την ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, ζήτησε ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Μιχάλης Ταμήλος από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, με ερώτηση που συνυπέγραψαν όλοι οι Θεσσαλοί βουλευτές της Ν.Δ.

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ : Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

 

ΘΕΜΑ : Ολοκλήρωση του Έργου «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – Αναβαλλόμενα Τμήματα»

 

Η Βουλήτων Ελλήνων με τη ψήφιση του Ν. 4219/2013 και τα σχετικά άρθρα 2 & 5 αποφάσισε την ολοκλήρωση έως το 2016 του Έργου «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» επιτυγχάνοντας την κάθετη σύνδεση της ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό αποδίδοντας στο έργο υπερτοπική και εθνική σημασία.

Στρατηγικοί στόχοι που συμβαδίζουν με την κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας είναι :

  • Η εθνική, διαπεριφερειακή και περιφερειακή σημασία των διασυνδέσεων της χώρας για την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και της οικονομικής συνοχής, για την αντιμετώπιση των ενδοπεριφερειακής σημασίας προβλημάτων μεταφορών και για την ολοκλήρωση του συστήματος μεταφορών της χώρας σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο
  • Η σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά δίκτυα, μέσω της συνέργειας με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της Εγνατίας Οδού) που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη.
  • Διασύνδεση των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου.
  • Η αναβάθμιση της υποδομής και των συνθηκών κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα, διαμέσου παρακάμψεων σημαντικών επαρχιακών αστικών κέντρων, όπως η Καλαμπάκα, ο Δομοκός, κλπ.
  • Η βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στις μεταφορές και η εξασφάλιση των συνθηκών για τον περιορισμό των ατυχημάτων – ειδικότερα των τροχαίων – σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα των άλλων χωρών – μελών της Ε.Ε.
  • Η συμπληρωματική δράση με τα υπόλοιπα έργα που κατασκευάζονται με το σύστημα της παραχώρησης (ιδιαίτερα Μαλιακός – Κλειδί, Ιόνια Οδός και Κόρινθος – Πάτρα – πύργος – Τσάκωνα), την Εγνατία Οδό και το σύνολο της ΠΑΘΕ.

Το έργο αφορά τρεις Περιφέρειες Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, αίρει ενδοπεριφερειακές ανισότητες και προσδίδει προστιθέμενη αξία σε βασικούς παραγωγικούς τομείς όπως ο αγροτικός τομέας και ο τομέας του τουρισμού.

Παρά ταύτα επτά μήνες μετά, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν έχει εκδώσει τη σχετική Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 4219/2013 και το προσάρτημα 2 της σχετικής σύμβασης, ακυρώνοντας ουσιαστικά το Έργο, που από ένα ολοκληρωμένο κάθετο άξονα σύνδεσης της ΠΑΘΕ και της Εγνατία Οδού 175 χιλιομέτρων, απομειώνεται σε έναν δρόμο 78 χιλιομέτρων, που ξεκινάει από το πουθενά και καταλήγει στο πουθενά.

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά την κατασκευή συνολικά 175 χιλιομέτρων επιμερισμένων σε τέσσερα τμήματα εκ των οποίων το ένα είναι υπό κατασκευή και τα τρία είναι χαρακτηρισμένα «αναβαλλόμενα». Συγκεκριμένα :

  • Α’ τμήμα Η/Κ ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας μήκους 32,27 χλμ. Αναβαλλόμενο,
  • Β’ τμήμα Α/Κ Ξυνιάδας – Α/Κ Τρικάλων, μήκους 78,67 χλμ. Υπό κατασκευή
  • Γ’ τμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Γρεβενών μήκους 32,47 χλμ Αναβαλλόμενο
  • Δ’ τμήμα Α/Κ Γρεβενών – Α/Κ Εγνατίας μήκους 30,61 χλμ Αναβαλλόμενο

Η άμεση συνέχιση του έργου με την κατασκευή των αναβαλλόμενων τμημάτων, εκτός του ότι είναι σύννομη και συμφέρουσα για το Δημόσιο, εφόσον η απώλεια εσόδων προσεγγίζει τα 500 εκ. Ευρώ, επιτυγχάνει τον συμβατικό στόχο ολοκλήρωσης του έργου έως το 2016 και διασφαλίζει την μη απόλυση 1.500 υφισταμένων εργαζομένων στο υπό κατασκευή Τμήμα που ολοκληρώνεται εντός του 2014.

 

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός

 

Προτίθεστε να εφαρμόσετε το Ν. 4219/2013 εκδίδοντας την σχετική Υπουργική Απόφαση και εν γένει την εφαρμογή των υποχρεώσεων του Δημοσίου για την απρόσκοπτη κατασκευή, ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας έως το 2016 με στόχο και την συμβολή σας στην άρση των εμποδίων ανάπτυξης και εξόδου από την ύφεση των περιοχών, όπως η Θεσσαλία, και των κλάδων, όπως ο αγροτικός, από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Από το Πολιτικό Γραφείο

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή