Ο ΟΣΕ απαντά σε συμπολίτισσα γα την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία Reviewed by Momizat on . Συνεχίστηκε η δράση της ομάδας 3καλα  προσβάσιμη πόλη. Αυτή τη φορά, η δράση αφορούσε στην προσβ.ασιμότητα στον ΟΣΕ. Εκεί, τέθηκε στην υπάλληλο του οργανισμού, Συνεχίστηκε η δράση της ομάδας 3καλα  προσβάσιμη πόλη. Αυτή τη φορά, η δράση αφορούσε στην προσβ.ασιμότητα στον ΟΣΕ. Εκεί, τέθηκε στην υπάλληλο του οργανισμού, Rating: 0

Ο ΟΣΕ απαντά σε συμπολίτισσα γα την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία

Ο ΟΣΕ απαντά σε συμπολίτισσα γα την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία

mpletsa2Συνεχίστηκε η δράση της ομάδας 3καλα  προσβάσιμη πόλη. Αυτή τη φορά, η δράση αφορούσε στην προσβ.ασιμότητα στον ΟΣΕ. Εκεί, τέθηκε στην υπάλληλο του οργανισμού, το ζήτημηα της μεταφοράς και της δυνατότητας να ταξιδέψει κάποιο άτομο με αναπηρία, χωρίς τη χρεία συνοδού.
Δυστυχώς αυτό ήταν αδύνατο, αφού δεν υπήρχε η δυνατότητα να ανεβαίνει ή να κατεβαίνει κάποια ράμπα, όπως γίνεται σε λεωφορεία. Η Κατερίνα Μπλέτσα, μετά τη συνεργασία με την υπάλληλο, συνομίλησε με συγκεκριμένηυπηρεσία του ΟΣΕ, δηλαδή την Εξυπηρέτηση Πελατών, όπου ανέφερε τα γεγονότα. υπήρχε, δε, και δεύτερο άτομο με αναπηρία, το οποίο ήθελε να ταξιδέψει για Αθήνα, αλλά το ανέβαλε, διαπιστώνοντας τη δυσκολία μετακίνησης. Ο ΟΣΕ απάντησε πάντως, κάτι που λίγοι περίμεναν, και απέστειλε γραπτώς, σε τηλεφωνική αναφορά, τις θέσεις του. Η ίδια η Κατερίνα, γράφει το πώς βίωσε την όλη κατάσταση.
Θανάσης Μιχαλάκης

 

Στον ΟΣΕ Τρικάλων

Για εμάς τα άτομα με αναπηρία, η προσβασιμότητα των υποδομών, υπηρεσιών και αγαθών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αυτονομία και την ισότιμη συμμετοχή μας στα κοινωνικό-οικονομικά δρώμενα. Όμως, η προσβασιμότητα απέχει πολύ από το να είναι διασφαλισμένη.

Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, το πρώτο νομικά δεσμευτικό διεθνές κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα που έχουν προσυπογράψει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη της και έχει κυρώσει η χώρα μας με τον ν.4074/2012, αναγνωρίζει τη σημασία της προσβασιμότητας και καλεί τα

mpletsa4συμβαλλόμενα κράτη να λάβουν κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διασφαλίζουν στα άτομα με αναπηρία την πρόσβαση, σε ίση βάση με τους άλλους, στο δομημένο περιβάλλον, τα μέσα μεταφοράς, την πληροφορία και τις επικοινωνίες. Ντρέπομαι να είμαι πολίτης μιας χώρας που δεν αντιμετωπίζει τα άτομα με αναπηρία ισότιμα και έχω κάθε δικαίωμα να εναντιώνομαι σ ’αυτό.

Στις 14/7/2014, μαζί με μέλη της ομάδας 3καλα-προσβάσιμη πόλη, πήγαμε στον ΟΣΕ Τρικαλων, όχι απλά να κάνουμε τον χαβαλέ μας κ τη βόλτα μας. Πήγαμε για να ελέγξουμε την προσβασιμότητα και να το δούμε και νομικά, τι ενέργειες θα μπορούσαμε να κάνουμε έτσι ώστε να δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση… όχι μόνο στο βαγόνι δε μπορούσε να ανέβει ένας Άνθρωπος με Αναπηρία, αλλά ούτε και να πάρει το εισιτήριο του γιατί αν και παρότι υπήρχε η πινακίδα ώστε να διευκολύνονται οι ΑμεΑ, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για να φτάσει ένας ΑμεΑ στα εκδοτήρια. Η πόρτα δεν άνοιγε κ φυσικά υπήρχε το απαραίτητο σκαλί – εμπόδιο στην είσοδο…!

Να τονίσω ότι υπήρχαν και σωστά κατασκευασμένες ράμπες στο εξωτερικό του σταθμού μέχρι κ την αποβάθρα, βέβαια καμία διευκόλυνση για άτομα με περιορισμό όρασης/ακοής κτλ. γιατί για ακόμα μια φορά συνδέεται λανθασμένα ότι τα ΑμεΑ, είναι μόνο οι χρήστες αναπηρικού αμαξίδιου και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη σε ολόκληρη την πόλη για τους υπόλοιπους ΑμεΑ

mpletsa3Οπότε ο διάλογος έγινε με την υπάλληλο από απόσταση: εγώ έξω από το κτίριο και η υπάλληλος μέσα…ξέρετε, όλοι μαζί και ο ανάπηρος – ψωριάρης σε απόσταση…η ευγενική πολύ πρόθυμη υπάλληλος, με άκουσε πολύ προσεκτικά, έδειχνε να καταλαβαίνει πως όπως όλοι οι άνθρωποι είτε έχουν αναπηρία είτε όχι, έχουν το ίδιο ακριβώς δικαίωμα στη μεταφορά με τα ΜΜΜ. Όταν ρώτησα βέβαια για αναβατόριο, έναν μηχανισμό για να έχει πρόσβαση ο άνθρωπος με αναπηρία, ούτε που είχε δει ποτέ της. Επειδή η κυρία είναι υπάλληλος και δεν ήξερε περισσότερα μας παρέπεμψε στα κεντρικά όπου και επικοινώνησα ώστε να κάνω μια προφορική καταγγελία και να μου εξηγήσουν τι θα μπορούσε να γίνει περαιτέρω.

Και σήμερα στις 30/7/2014 μου τηλεφωνήσανε από τα κεντρικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , ώστε να μου στείλουν τη γραπτή απάντηση.

Ελπίζω σύντομα να δοθεί και ουσιαστική λύση στο θέμα.

 

Η απάντηση

Στην απάντηση του ΟΣΕ, την οποία υπογράφει για την Υπηρεσία Πωλήσεων και Εξυπηρέτησης Πολιτών ο κ. Γεώγριος Αντωνίου, αναφέρονται τα εξής:
mpletsa

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή