"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

32.8 C
Trikala

Ο πρωθυπουργός που έβλεπε τα τρένα να περνούν – του Σωτήρη Μπλέτσα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η πρόσφατη δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού σχετικά με την πολυσυζητημένη επέκταση της γραμμής τρένου από την Καλαμπάκα έως την Ηγουμενίτσα είναι απογοητευτική και δείχνει έλλειψη οράματος για το μέλλον των μεταφορών στην Ελλάδα. Μια τέτοια σοκαριστική προσέγγιση (‘’η Ήπειρος δεν θα συνδεθεί ποτέ με την κεντρική Ελλάδα’’) αντιπροσωπεύει ακόμα μια χαμένη ευκαιρία για την ενίσχυση της υποδομής μεταφορών της Ελλάδας και την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή.

Πρώτον, είναι σημαντικό να αναγνωριστεί ότι η προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή έχει σημαντικές δυνατότητες να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη στις περιοχές που θα συνδέει. Αυτό περιλαμβάνει τη βελτίωση της πρόσβασης σε τουριστικές περιοχές, τη διευκόλυνση του εμπορίου και την παροχή ενός πιο αποτελεσματικού μέσου μεταφοράς για τους κατοίκους. Μια σύνδεση μεταξύ Καλαμπάκας και Ηγουμενίτσας θα παρείχε έναν κρίσιμο σύνδεσμο μεταξύ της κεντρικής Ελλάδας και της δυτικής ακτής, ανοίγοντας νέες αγορές και ευκαιρίες για ανάπτυξη.

Επιπλέον, η «σύνδεση» της γραμμής του τρένου με την Εγνατία Οδό και – εγώ θα το πάω ένα βήμα παραπέρα – με τα σύνορα της Βόρειας Μακεδονίας θα είχε σημαντικό αντίκτυπο στην περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη. Η Εγνατία Οδός είναι μια ζωτικής σημασίας συγκοινωνιακή αρτηρία που συνδέει την Ελλάδα με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Τουρκία και η Ιταλία. Συνδέοντας τη γραμμή του τρένου με αυτόν τον σημαντικό άξονα, η Ελλάδα θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες για πρωταγωνιστικό ρόλο στο αυξημένο εμπόριο στην ευρύτερη περιοχή.

Μια σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει την Καλαμπάκα – Κεντρική Ελλάδα με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης θα παρείχε έναν βιώσιμο τρόπο μεταφοράς, μειώνοντας την εξάρτηση από αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία συμβάλλουν στη ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Επενδύοντας στις δημόσιες συγκοινωνίες, η Ελλάδα θα μπορούσε να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και να συμβάλει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Η δήλωση του Πρωθυπουργού ότι η προτεινόμενη γραμμή τρένου είναι «σενάριο επιστημονικής φαντασίας» είναι όχι μόνο απογοητευτική, αλλά και κοντόφθαλμη. Στην Ελλάδα έχει αποδειχθεί ότι η ιστορία κατασκευής υποδομών έχει μεταμορφώσει την οικονομία και την κοινωνία της. Επενδύοντας στην προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή, η Ελλάδα θα συνέχιζε αυτή την παράδοση, παρέχοντας ζωτική ώθηση στις υποδομές μεταφορών της και θέτοντας τα θεμέλια για ένα πιο ευημερούν και βιώσιμο μέλλον.

Συμπερασματικά, η προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει την Καλαμπάκα με την Ηγουμενίτσα αντιπροσωπεύει μια σημαντική ευκαιρία για οικονομική ανάπτυξη και βιώσιμες μεταφορές στην Ελλάδα. Η «σύνδεση» της σιδηροδρομικής γραμμής με την Εγνατία Οδό και τα σύνορα της χώρας θα ενισχύσει περαιτέρω τις δυνατότητές της, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για το εμπόριο. Ελπίζουμε η επόμενη ελληνική κυβέρνηση να αγκαλιάσει αυτή την πρόταση και να επενδύσει στην ανάπτυξή της για να βοηθήσει στην απελευθέρωση του πλήρους δυναμικού της περιοχής μας.

  • O Σωτήρης Μπλέτσας είναι υποψήφιος βουλευτής Τρικάλων του Πασοκ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Φίλε κ. Μπλέτσα. Δεν γνώρισα στην ζωή μου κάποιον πολιτικό, ειδικά από τους επαγγελματίες σαν τον Πρωθυπουργό, δύο μήνες προ των εκλογών να λέει ότι δεν θέλει την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην χώρα ΤΟΥ. Μάλλον θα διεφώνησε με τους χρυσοπληρωμένους Αμερικανούς συμβούλους του. Προέχουν βλέπετε οι συμφωνίες, με τα πραγματικά κέντρα εξουσίας τα οποία ολοφάνερα ελέγχουν τις μεταφορές (και όχι μόνον) στην Ελλάδα. ”Μη μας τους κύκλους τάραττε” του είπανε και το πρόθυμο παιδί το έπραξε. Πεντακάθαρα.
    Υ.Γ.” Όνειρο επιστημονικής φαντασίας”.Ούτε ένα παραθυράκι για το μέλλον ανοικτό, βρε αδελφέ… Π.χ. μάλλον, ίσως, κατά πάσα πιθανότητα…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης