Η κριτική επιτροπή συμπεριέλαβε αυτή τη φορά την Ειρήνη Γιωτοπούλου και τον Κώστα Σπάθη στους πέντε πιο επιδραστικούς λογαριασμούς Instagram με αντικείμενο την αρχιτεκτονική σε όλο τον κόσμο.
Η λαχταριστή ακρογιαλιά που βλέπετε πάνω είναι μια εικόνα του Κώστα Σπάθη, ο οποίος μπήκε στην κοινότητα του Instagram το 2012. «Ήμουν από τους πρώτους Έλληνες που ξεκίνησε να μοιράζεται φωτογραφίες του, ανακαλύπτοντας μια τέχνη που διαρκώς μεταβάλλεται και εξελίσσεται. Σήμερα ειδικεύομαι στην εναέρια φωτογραφία χρησιμοποιώντας μη επανδρωμένα αεροσκάφη», πληροφορεί ο ίδιος ο δημιουργός, που γεννήθηκε το 1984 στα Τρίκαλα και σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο του Βόλου – σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Οι φωτογραφίες του, τραβηγμένες με drone, ακολουθούν βασικούς κανόνες συμμετρίας και παίζουν με το μοτίβο της επανάληψης. Κυρίαρχα θέματα του Κώστα Σπάθη είναι οι προσόψεις κτιρίων, οι στοές, τα αίθρια, τα κλιμακοστάσια και άλλα στοιχεία του αστικού περιβάλλοντος. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν τον γοητεύει και η φύση. «Προτιμώ φυσικές ομορφιές με επαναλαμβανόμενα αντικείμενα ή σε στοίχιση, πάντα όμως με έντονη την παρουσία του ανθρώπινου στοιχείου».

Η Ειρήνη Γιωτοπούλου είναι και αυτή μια πραγματική σταρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας περισσότερους από 100.000 followers. Απόφοιτος της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σήμερα ζει στο ηλιόλουστο Λος Άντζελες. Το στυλ της είναι πια αρκετά αναγνωρίσιμο: της αρέσει να απομονώνει γεωμετρίες που την ενδιαφέρουν, παίζοντας ταυτόχρονα με το φυσικό φως. Μας εξηγεί πώς βρέθηκε η εικόνα της στις επικρατέστερες. «Δεν κάναμε ποτέ αίτηση συμμετοχής, παρότι υπήρξε ανοιχτή πρόσκληση προς τον κόσμο του design. Απλώς λάβαμε ένα mail από τον αρχισυντάκτη, ο οποίος μας περιέγραψε πώς μας επέλεξαν». Ο κάθε συντάκτης του περιοδικού, ύστερα από ενδελεχή έρευνα, πρότεινε τους αγαπημένους του λογαριασμούς στο Instagram.

Τα κριτήρια επιλογής ήταν ο φωτογράφος να γεφυρώνει με δημιουργικό τρόπο το ντιζάιν με το ταξίδι, ακόμη και μέσω της τεχνικής της αφαίρεσης. Αρκεί να είχε μια καθαρή ιδέα που να αποδείκνυε την ικανότητα της αφήγησης δυνατών ιστοριών. Οι followers, τα τοπία και τα σχόλια δεν έπαιζαν ρόλο στην επιλογή. Η Ειρήνη πιστεύει ότι τα όρια ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και την ταξιδιωτική φωτογραφία είναι ρευστά. «Όλοι οι προορισμοί αποκτούν ιδιαίτερη ταυτότητα από την αρχιτεκτονική τους», σημειώνει.

H KAΘΗΜΕΡΙΝΗ (ΣΕΛΑΝΑ ΒΡΟΝΤΗ)