Πρακτικές και προτάσεις για τη χρήση της καινοτομίας και της τεχνολογίας στους Δήμους, παρουσίασε ο Δήμαρχος Τρικκαίων Reviewed by Momizat on . Με την ευκαιρία του εορτασμού των 15 χρόνων μιας κορυφαίας ελληνικής εταιρίας στον χώρο του λογισμικού, της Sieben («επτά», στα γερμανικά), στο πολιτιστικό κέντ Με την ευκαιρία του εορτασμού των 15 χρόνων μιας κορυφαίας ελληνικής εταιρίας στον χώρο του λογισμικού, της Sieben («επτά», στα γερμανικά), στο πολιτιστικό κέντ Rating: 0

Πρακτικές και προτάσεις για τη χρήση της καινοτομίας και της τεχνολογίας στους Δήμους, παρουσίασε ο Δήμαρχος Τρικκαίων

Papastrgioy

Με την ευκαιρία του εορτασμού των 15 χρόνων μιας κορυφαίας ελληνικής εταιρίας στον χώρο του λογισμικού, της Sieben («επτά», στα γερμανικά), στο πολιτιστικό κέντρο ΔΑΪΣ, ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου προσκλήθηκε ως ο καταλληλότερος να αναδείξει τα ζητήματα αυτά. Μπροστά σε εκπροσώπους μεγάλων ελληνικών εταιριών που εφαρμόζουν παρόμοιες πρακτικές (Notos Com, Kosmocar, Frigoglass, Microfost Ελλάς) και σε εξειδικευμένους περί την πληροφορική (IT Managers, Technology και Business Decision Makers), μίλησε με διπλή ιδιότητα: ως Δήμαρχος Τρικκαίων και ως πρόεδρος της Επιτροπής Ανάπτυξης και Υποστήριξης Επιχειρηματικότητας της ΚΕΔΕ.

Επτά πρακτικές στα Τρίκαλα
Ως Δήμαρχος Τρικκαίων, ανέλυσε τους λόγους για τους οποίος ο Δήμος πρωτοπόρησε από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας και πώς έφτασε στο σημείο να τιμάται επί τρία συναπτά έτη, ως μια από τις 21 εξυπνότερες πόλεις στον κόσμο. Δηλαδή παρουσίασε τα επτά σημεία, που χρησιμοποιώντας τα ο Δήμος, καινοτόμησε και, πλέον, θέτει τον πήχυ πιο ψηλά:
– Το πρώτο δημοτικό ασύρματο δίκτυο
– Ζωντανές μεταδόσεις συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου
– Προγράμματα τηλεπρόνοιας και eHealth
– Πρόγραμμα καταγραφής παραπόνων Δημοσθeνης
– Ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια
– Πρώτο παγκοσμίως λεωφορείο χωρίς οδηγό
– Νέοι άνθρωποι
papastregioy
Όπως γίνεται κατανοητό, ο κ. Παπαστεργίου δεν έμεινε στην παρουσίαση των παλαιών επιτευγμάτων, αλλά έθεσε νέα, υψηλότερα όρια: «οι δήμοι μας ζουν ακόμη σε έναν πληροφοριακό μεσαίωνα», είπε.
Οπότε, παρουσίασε συγκεκριμένα παραδείγματα από τον Δήμο Τρικκαίων, που μπορούν να ενισχύσεις λύσεις προς όφελος των πολιτών:
– τα ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια ήδη εφαρμόστηκαν στους δημοτικούς υπαλλήλους,
– η eTrikala υλοποίησε τη ζωντανή μετάδοση των συνεδριάσεων του ΔΣ της ΚΕΔΕ
– οριστικοποιήθηκαν την Τρίτη οι διαδρομές για το πρώτο λεωοφορείο χωρίς οδηγό. Προηγήθηκε πάντως μια σοβαρή δουλειά που περιλάμβανε και την προώθηση των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων.
– Το ασύρματο δίκτυο συνεχίζει να λειτουργεί με 32 κόμβους, όμως χρειάζεται γενναίο λίφτινγκ
Επομένως, για να μην μείνουν όλα αυτά στα λόγια και μόνο στον Δήμο Τρικκαίων, ο κ. Παπαστεργίου, εκφράζοντας τις απόψεις του ως πρόεδρος της αρμόδιας επιτροπής της ΚΕΔΕ για την Ανάπτυξη, έθεσε τα επόμενα επτά σημεία:
«τι να κάνουμε;»

Επτά πρακτικές για όλη τη χώρα
Οι απαντήσεις ήταν σαφείς:
1. Project έξυπνη πόλη
Μπορεί να περιλαμβάνει
• Πολιτική προστασία με αισθητήρες μέτρησης περιβαλλοντικών ρύπων και Η/Μ ακτινοβολίας αλλά και προστασία από ακραία καιρικά φαινόμενα
• Ευρυζωνικό δίκτυο οπτικών ινών στο σπίτι
• Έξυπνη διαχείριση στάθμευσης με υπόγειους αισθητήρες
• Δίκτυο ευφυών μεταφορών και έξυπνων φαναριών κυκλοφορίας
• Έξυπνες λύσεις κάδων απορριμμάτων
• Έξυπνη διαχείριση υδάτων και ενέργειας
• Έξυπνα κτήρια
• Δίκτυα τηλε-πρόνοιας, τηλε-ιατρικής – eHealth, Προσβασιμότητα ηλικιωμένων σε πληροφορίες και υπηρεσίες
Όλα αυτά τα προγράμματα, ήδη εφαρμόζονται και λειτουργούν ανά τον κόσμο.
2. Κοινές πλατφόρμες μηχανογράφησης
Δεκάδες διαφορετικά προγράμματα σε διαφορετικά λειτουργικά συστήματα με διαφορετικές βάσεις δεδομένων, δημιουργούν το απόλυτο χάος στους Δήμους.
3. Εξωστρέφεια
Οι δήμοι, η δημόσια διοίκηση πρέπει να βγει από το καβούκι της, να χρησιμοποιήσει τα κοινωνικά δίκτυα, να αλληλεπιδράσει με τους πολίτες, να τους ακούσει, να διαβουλευτεί, να τους μιλήσει, να τους ενημερώσει.
4. Εξοικονόμηση ενέργειας
Ο Δήμος Τρικκαίων κατοίκων πληρώνει κάθε χρόνο περίπου 2.000.000 ευρώ σε οδοφωτισμό και φωτισμό γηπέδων. Αλλάζοντας τον κοινό ενεργοβόρο φωτισμό πχ.με led πετυχαίνουμε σημαντική εξοικονόμηση, η οποία πολλαπλασιάζεται αν συνδυαστεί με συστήματα έξυπνου φωτισμού, μείωσης της φωτεινότητας αργά το βράδυ ή ενεργοποίησης με την κίνηση.
5. Εμπειρία πελάτη
Να αντιληφθούμε όλα αυτά τα μικρά ή μεγάλα που κάνουν τους πολίτες να οργίζονται να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στη δημόσια διοίκηση. Τα μικρά και μεγάλα που δεν θα επιτρέπαμε ποτέ να συμβούν αν οι υπηρεσίες αυτές ήταν δική μας επιχείρηση…
6. Έξυπνη διαχείριση πόρων
Εξυπνες λύσεις που βοηθούν την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα των λιγοστών μας πόρων. Συνδυαζόμενα με λύσεις διαχείρισης υδάτων, ενέργειας, μεταφορών, ρίπων κλπ. μπορούν να θωρακίσουν τις πόλεις μας και να τις δώσουν την αναγκαία επάρκεια απόκρισης.
7. Ευφυείς… επιλογές
Τίθεται ένα θέμα… ηθικής της πληροφορικής, την οποία πλέον, με σοβαρές εταιρίες και σοβαρές επιλογές πρέπει να ενισχύσουμε για να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη

Όλα αυτά, ως στόχος μετρήσιμος και ικανός να αποτελέσει μια από τις βασικές πολιτικές που Δήμοι θα εφαρμόσουν, προκειμένου, σε συνεργασία με τις ελληνικές εταιρίες, να βοηθηθεί η προσπάθεια και ο διπλός στόχος: ανάπτυξη με έμφαση στον πολίτη.

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή