"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.2 C
Trikala

Προς νέα όψη της οδού Καποδιστρίου

lafarm

Σχετικά άρθρα

Την αναμόρφωση της οδού Καποδιστρίου με πλήθος αλλαγών προς όφελος των πεζών και των ποδηλάτων, σε συνδυασμό με τη μέριμνα για την κυκλοφορία, αλλά και για τις ανάγκες των επαγγελματιών, προβλέπει εισήγηση της προέδρου του συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Τρικκαίων.
Η κ. Ιωάννα Σιάφη εισηγήθηκε σχετικώς στη συνεδρίαση του συμβουλίου το απόγευμα της Τετάρτης. Τα μέλη του συμβουλίου δεν εξέφρασαν αντιρρήσεις και αποδέχθηκαν την εισήγηση. Συζήτηση έγινε για τους ποδηλατόδρομους εν γένει, σε σχέση με το τι ισχύει σε ευρωπαϊκές πόλεις. Η δε κ. Σιάφη ζήτησε από τα μέλη του συμβουλίου την κατάθεση εισηγήσεων για άλλα σημεία της πόλης. Φυσικά, οι συγκεκριμένες προτάσεις θα πρέπει να εγκριθούν από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, αλλά και να γίνουν συγκεκριμένες ως προς το κόστος ή τα υλικά κατασκευής. Τον τελικό λόγο θα έχει το Δημοτικό Συμβούλιο.

 

Διαπιστώσεις
Ως προς την κατάσταση στην οδό Καποδιστρίου, η εισήγηση αναφέρει ότι είναι ένας κεντρικός οδικός άξονας της πόλης μας στον οποίο παρατηρούνται τα κάτωθι:

  • Τα πεζοδρόμια της εν λόγω οδού δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ΑμεΑ. Κατά μήκος των πεζοδρομίων, λόγω της κλίσης της οδού, έχουν σχηματιστεί πρόχειρες βαθμίδες χωρίς προδιαγραφές με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν οποιονδήποτε χρήστη του πεζοδρομίου.
  • Στα πεζοδρόμια δεν υπάρχει όδευση τυφλών.
  • Στις διαβάσεις δεν υπάρχουν ράμπες σύμφωνες με τις τεχνικές προδιαγραφές.
  • Επικρατεί ανομοιομορφία στην πλακόστρωση των πεζοδρομίων.
  • Δεν υπάρχουν καλάθια απορριμμάτων κατά μήκος όλου του οδικού τμήματος και σταχτοδοχεία δημοσίων χώρων.
  • Ιστός φωτισμού διαφορετικής μορφής από τους υπόλοιπους είναι τοποθετημένος στη μέση του πεζοδρομίου (πιθανότατα από κάποιον ιδιώτη)
  • Δεν υπάρχουν δέντρα στη δεξιά πλευρά του οδικού τμήματος από την κλινική Τίγκα μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Καποδιστρίου και στην αριστερή πλευρά του οδικού τμήματος από την οδό Θεμιστοκλέους έως την οδό Ασκληπιού.
  • Δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος στο κεντρικό αυτό οδικό τμήμα

 

 

Προτάσεις

Έτσι, η κ. Σιάφη καταλήγει ότι το εν λόγω οδικό τμήμα χρήζει μιας γενικότερης ανάπλασης και συγκεκριμένα προτείνεται:OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • Να κατασκευαστούν πεζοδρόμια προσβάσιμα από όλους τους χρήστες (κατασκευή όδευσης τυφλών κατά μήκος του οδικού τμήματος-ακόμη και στα καπάκια φρεατίων, δημιουργία ραμπών σύμφωνων με τις τεχνικές προδιαγραφές, σωστή διαχείριση της κλίσης της οδού για την αποφυγή βαθμίδων με μεγάλο ρίχτι, δημιουργία λωρίδας επισήμανσης κάθετης στον άξονα της κίνησης των πεζών, η οποία να αποβλέπει στην προειδοποίηση για αλλαγή επιπέδου).
  • Να κατασκευαστούν πεζοδρόμια με ομοιομορφία στις πλάκες πεζοδρομίου και γενικότερα στα στοιχεία του αστικού εξοπλισμού. Το κέντρο της πόλης πρέπει να διαθέτει έναν «αρχιτεκτονικό χαρακτήρα».
  • Να κατασκευαστούν πεζοδρόμια ώστε να διασφαλίζεται η ελεύθερη δίοδος των χρηστών από φυσικά και τεχνητά εμπόδια. (πλάτος ελεύθερης διόδου τουλάχιστον 1,50μ και ύψους τουλάχιστον 2,20μ εκτός και αν υπάρχει κατάλληλη προειδοποίηση για εμπόδιο σε χαμηλότερο ύψος).
  • Να τοποθετηθούν στα πεζοδρόμια καλάθια απορριμάτων σε ύψος μεταξύ 0.90 και 1.20μ από το δάπεδο, ώστε αφενός να είναι ανιχνεύσιμα από το μπαστούνι των τυφλών, αφετέρου δε να είναι προσιτά και χρησιμοποιήσιμα από χρήστες αμαξιδίων. Επίσης να τοποθετηθούν σταχτοδοχεία δημοσίων χώρων.
  • Αν δεν είναι επαρκές το πλάτος του πεζοδρομίου για την τοποθέτηση δέντρων, να τοποθετηθούν γλάστρες με καλλωπιστικά φυτά καθ΄ ύψος των ιστών ηλεκτροφωτισμού.
  • Να κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος στη δεξιά πλευρά του εν λόγω οδικού τμήματος της Καποδιστρίου, κατάλληλου δαπέδου, με κατάλληλη κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση, πλάτους 2 μέτρων, με διαχωρισμό από το οδόστρωμα με πλαστικά κολωνάκια αρχικά ώστε να διασφαλιστεί η χρήση του αποκλειστικά από ποδηλάτες. Σκοπός της κατασκευής του ποδηλατόδρομου είναι η ενοποίησή του με τον ήδη κατασκευασμένο ποδηλατόδρομο της Καποδιστρίου όπισθεν Δημαρχείου.
  • Να καταργηθεί η στάθμευση από τη δεξιά πλευρά του τμήματος αυτού της Καποδιστρίου.
  • Να μεταφερθεί η πιάτσα ταξί από τη δεξιά πλευρά που βρίσκεται σήμερα ακριβώς απέναντι, στην αριστερή πλευρά της οδού.
  • Να τοποθετηθούν στην αριστερή πλευρά της οδού θέσεις φορτοεκφόρτωσης για τα εμπορικά καταστήματα (μία ανά τέσσερα καταστήματα).

 

Από το γραφείο ΤύπουOLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης