"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

19.8 C
Trikala

Πρωτοβουλία Καθηγητών: Ποιος το έκλεψε άραγε από το Νταχάου;

lafarm

Σχετικά άρθρα

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ»

Προμήνυμα νέων αρνητικών εξελίξεων συνιστά η πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει τα πολλά κενά εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία με την επιστράτευση εθελοντών εκπαιδευτικών, προσφέροντας ως αντάλλαγμα την εξασφάλιση μορίων για μελλοντικό διορισμό.

Αυτή η αντίληψη:

  • ποδοπατά θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των άνεργων εκπαιδευτικών,
  • επιχειρεί να εκμεταλλευτεί με στυγερό και απάνθρωπο τρόπο τη δεινή θέση των νέων που αναζητούν εναγωνίως μια θέση εργασίας,
  • αυξάνει τη διάσπαση και την πολυπλοκότητα της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο των αδιόριστων εκπαιδευτικών δημιουργώντας μια ακόμα κατηγορία ανέργων.

Η πολιτική της πλήρους απορύθμισης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται. Στις πολλές ταχύτητες εκπαιδευτικών που έχουν επιβληθεί στα σχολεία έρχεται τώρα να προστεθεί και η «νεκρά». Η υπόθεση ενός στην πραγματικότητα εκβιαστικά επιβεβλημένου, άτυπου «εθελοντισμού» έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, όταν χιλιάδες ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας εξαναγκάζονταν στην ουσία να δέχονται να εργαστούν για ψίχουλα σε διάφορες απομακρυσμένες γωνιές της χώρας, με την ελπίδα ότι θα κατάφερναν έτσι να συγκεντρώσουν τα μόρια που θα τους άνοιγαν την πόρτα του πολυπόθητου διορισμού τους είτε ως μόνιμων είτε ως αναπληρωτών. Χιλιάδες συνάδελφοί μας αναγκάζονταν είτε να αποδέχονται πρόσθετες ευκαιριακές εργασίες στα μέρη που δίδασκαν τις ελάχιστες ώρες που κατάφερναν να «κερδίσουν» είτε ζούσαν με την οικονομική υποστήριξη των οικογενειών τους, αφού η αμοιβή από την εργασία αυτή δεν επαρκούσε ούτε για τα απολύτως αναγκαία.

Και φυσικά, στον ιδιωτικό τομέα η απλήρωτη εργασία ντυμένη με το μανδύα του «εθελοντισμού», της δοκιμαστικής περιόδου ή της χρήσιμης εργασιακής εμπειρίας, είναι σχεδόν θεσμοθετημένη.

Ένας ακόμη τρόπος επιβολής της «εθελοντικής» απλήρωτης εργασίας είναι και η χρησιμοποίηση της λεγόμενης «κοινωνικής οικονομίας» ως οχήματος για την προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων.

Καινοφανής είναι επίσης η άποψη που διατυπώνει ο Υπουργός Παιδείας για την επιδίωξη «επάρκειας» αλλά όχι «πληρότητας» εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία. Μια άποψη που δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα φτηνό ευφυολόγημα, που επιχειρεί να συγκαλύψει τη στυγνή αδιαφορία της κυβέρνησης να δώσει άμεσες λύσεις σε χρονίζοντα θέματα της εκπαίδευσης.

Καλούμε τους αδιόριστους ή άνεργους νέους και νέες συναδέλφους μας να μην υποκύψουν σ’ αυτόν τον πρωτοφανή και εξευτελιστικό εκβιασμό. Έναν εκβιασμό που, αν γίνει αποδεκτός, εκτός από τη ζημιά που θα αποφέρει στους ίδιους, θα αποδυναμώσει και τη διαπραγματευτική δύναμη των εργαζόμενων συναδέλφων τους, για να μη μιλήσουμε για την αύξηση της ανεργίας και την ολοκληρωτική εξαφάνιση κάθε εργασιακού και ασφαλιστικού δικαιώματος που θα επιφέρει.

Το ίδιο κάλεσμα αντίστασης απευθύνουμε και στους μόνιμους συνάδελφούς μας που πιθανόν να βρεθούν μελλοντικά σε ανάλογη θέση. Είναι διαφορετικό πράγμα να συμμετέχεις οικειοθελώς κινούμενος από κοινωνική ευαισθησία σε δράσεις αλληλεγγύης και διαφορετικό να «πουλάς» την εργασία σου με αντάλλαγμα μερικά μόρια, είτε αυτά είναι μόρια διορισμού είτε μόρια «αξιολόγησης».

Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο. Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Ενωμένος ο κόσμος της εργασίας, διορισμένοι και αδιόριστοι, καλούμαστε να διασφαλίσουμε, με σκληρούς, αποφασιστικούς αγώνες το δικαίωμα στην εργασία και σε αξιοπρεπή μισθό.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!!

Όλοι στην πανεργατική απεργία στις 27 Νοέμβρη!

Η ΕΜΕΙΣ Η ΑΥΤΟΙ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης