Πότε θα επιστρέψουμε το μπαλάκι στους παρανομούντες; Reviewed by Momizat on . Παρασκευή μεσημέρι στη γνωστή τρίγωνη πλατεία που σχηματίζουν οι οδοί Ιακωβάκη, Κολοκοτρώνη και Πτολεμαίου. Ο οδηγός του αγροτικού της εικόνας, το έχει εγκαταλε Παρασκευή μεσημέρι στη γνωστή τρίγωνη πλατεία που σχηματίζουν οι οδοί Ιακωβάκη, Κολοκοτρώνη και Πτολεμαίου. Ο οδηγός του αγροτικού της εικόνας, το έχει εγκαταλε Rating: 0

Πότε θα επιστρέψουμε το μπαλάκι στους παρανομούντες;

Πότε θα επιστρέψουμε το μπαλάκι στους παρανομούντες;

Παρασκευή μεσημέρι στη γνωστή τρίγωνη πλατεία που σχηματίζουν οι οδοί Ιακωβάκη, Κολοκοτρώνη και Πτολεμαίου.
Ο οδηγός του αγροτικού της εικόνας, το έχει εγκαταλείψει κυριολεκτικά, επί αρκετή ώρα, ακριβώς (σαν να ήταν μελετημένο) στο σημείο από το οποίο δεν μπορεί να διέλθει όχημα.
Λεωφορείο αδυνατεί να περάσει, ουρά σχηματίζεται, κορνάρισμα αρχίζει, νεύρα τεντώνονται.
Κι όλα αυτά, επειδή κάποιος είχε, προφανώς, “μια δουλειά” (αν αυτή η δουλειά ήταν στην Εφορία, αποδεικνύεται και με αυτόν τον τρόπο, πόσο ανόητη ήταν η απόφαση για κλείσιμο των Εφοριών στους άλλους τρεις Δήμους).
Ακόμη κι αν η Τροχαία έβαζε κάποτε τάξη στα όσα απίθανα συμβαίνουν στο συγκεκριμένο σημείο και λίγο πιο κάτω, μέχρι τη διασταύρωση της Ιακωβάκη με τη Βενιζέλου, μερικοί συμπολίτες ή συντοπίτες, νοιάζονται αποκλειστικά και μόνο για τον εαυτό τους. ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους, μας έχουν αποκλείσει από τον ορίζοντά τους. Δεν υπάρχουμε. υπομένουμε μια άρρητη βία, μια βία της συμπεριφοράς του ενός, που καταρρακώνει τον άλλον. Μια βία που δεν μετριέται, δεν εμφανίζεται, δεν αποτυπώνεται. Εκφράζεται, όμως, και αντανακλάται σαν τη μεταβατική ιδιότητα στα μαθηματικά: όση βία δεχόμαστε από τέτοια περιστατικά τη συσσωρεύουμε και την ξεσπάμε σε άλλους συνανθρώπους μας, άγνωστους ή – συνηθέστερα – γνωστούς, φίλους, της οικογενείας μας.
Ζωή με πολλά τέτοια περιστατικά, που συσσωρεύουν άγχος, εκδηλώνουν ψυχολογικές αντιδράσεις. Ουδέποτε, όμως, εκδηλώνουν μια αντίδραση σαν αυτή που θα μπορούσε να συμβεί εκείνη την ώρα: να βγουν όλοι οι οδηγοί, να σηκώσουν το αυτοκίνητο, να το μεταφέρουν στην άκρη, να διευκολυνθεί η ζωή τους, να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο, να αρχίσει να χτυπά ο συναγερμός, να πανικοβληθεί ο ιδιοκτήτης, να ζητά τα ρέστα και μετά… να πέσει γέλιο!

Θανάσης Μιχαλάκης

leof4 leof5

Σχόλια (1)

  • Αγαθοκλής Αζέλης

    Στην τελευταία φωτογραφία φαίνονται ίχνη από πλαστικές κορίνες, τις οποίες κατέστρεψαν ασυνείδητοι “προσωρινά σταθμεύοντες”. Ανήκει και αυτό στην αυτονόητη παραβατικότητα της ελληνικής κοινωνίας. Προφανώς κυριαρχεί ένας “κλεφτοπόλεμος” ανάμεσα στο νόμο και τους παραβάτες του, με τους τελευταίους να θεωρούν ότι έχουν το δικαίωμα να ερμηνεύουν τον νόμο κατά βούληση, με ιδιαίτερη προτίμηση στη διασταλτική του ερμηνεία, π.χ. ενδέχεται να θεωρούν ότι ό Δήμος τοποθέτησε πλαστικές και όχι μεταλλικές κορίνες, ώστε να μπορεί κανείς να παρκάρει παράνομα χωρίς να παθαίνει ζημιά το αυτοκίνητό του. Μια συστηματική καταγραφή της αυτονόητης παραβατικότητας θα μπορούσε να μας δώσει μια αναλυτική εικόνα της νοοτροπίας, του τρόπου σκέπτεσθαι, της κουλτούρας του Νεοέλληνα. Ίσως έδινε και τα εργαλεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

    Απάντηση

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή