Πώς θα διαγράψετε τα παλαιά χρέη σας προς τα ταμεία Reviewed by Momizat on . H δημοσιοποίηση της σχετικής υπουργικής απόφασης στο ΦΕΚ άναψε το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η διαγραφή παλαιών αµφισβητούµενων οφειλών προς τα Ταµεία, µε τ H δημοσιοποίηση της σχετικής υπουργικής απόφασης στο ΦΕΚ άναψε το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η διαγραφή παλαιών αµφισβητούµενων οφειλών προς τα Ταµεία, µε τ Rating: 0

Πώς θα διαγράψετε τα παλαιά χρέη σας προς τα ταμεία

Πώς θα διαγράψετε τα παλαιά χρέη σας προς τα ταμεία

H δημοσιοποίηση της σχετικής υπουργικής απόφασης στο ΦΕΚ άναψε το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η διαγραφή παλαιών αµφισβητούµενων οφειλών προς τα Ταµεία, µε ταυτόχρονη απαλλαγή από πρόσθετα τέλη και τόκους.

Η ρύθμιση αφορά χρέη που δημιουργήθηκαν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2016.

Ποιους αφορά

Οι πρώτες τρεις κατηγορίες ασφαλισμένων που μπορούν να διαγράψουν οφειλές είναι:

  • Νέοι ασφαλισµένοι -πρώτη ασφάλιση µετά την 1η Ιανουαρίου του 1993- που ήταν ελεύθεροι επαγγελµατίες και ταυτόχρονα µισθωτοί και βάσει του νόµου 2084 του 1992, µπορούσαν να απαλλαγούν από τη δεύτερη υποχρεωτική ασφάλιση.
  • Επιχειρηματίες που εξαιρούνταν από τον ΟΑΕΕ και ασφαλίζονταν στον πρώην ΟΓΑ µε πληθυσµιακά και εισοδηµατικά κριτήρια τα οποία τροποποιούνταν κατά καιρούς, µε αποτέλεσα να διεκδικούνται οφειλές για τον ίδιο ασφαλιστικό χρόνο και από τα δύο πρώην Ταµεία.
  • ∆ηµοσιογράφοι παλαιοί ασφαλισµένοι (πρώτη ασφάλιση έως 31 ∆εκεµβρίου 1992) προερχόµενοι από το πρώην ΤΣΠΕΑΘ που διατηρούσαν παράλληλα µπλοκάκι για δηµοσιογραφικές υπηρεσίες και βρέθηκαν µε χρέη στον ΟΑΕΕ. Προϋπόθεση είναι η υπαγωγή στους δύο φορείς να έλαβε χώρα για δηµοσιογραφικές υπηρεσίες και η πλήρης ασφάλιση στο πρ. ΕΤΑΠ-ΜΜΕ κατά το χρονικό διάστηµα για το οποίο ζητείται η διαγραφή οφειλών από τον πρ. ΟΑΕΕ.

Πώς θα διαγραφούν τα χρέη

Η διαδικασία διαγραφής των παλαιών χρεών περιλαµβάνει τέσσερα βήµατα:

1.  Ο ασφαλισµένος-οφειλέτης υποβάλλει αίτηση στις αρµόδιες υπηρεσίες του ασφαλιστικού φορέα τις οφειλές του οποίου ζητεί να διαγραφούν. Οι αιτήσεις υποβάλλονται προς τον ΕΦΚΑ σε ηλεκτρονική πλατφόρµα.
2. Με την υποβολή της αίτησης ενηµερώνεται αυτόµατα το ΚΕΑΟ, το οποίο «παγώνει» τις διαδικασίες εκτέλεσης των αναγκαστικών µέτρων που τυχόν βρίσκονται σε εξέλιξη για εύλογο χρονικό διάστηµα, εντός του οποίου θα πρέπει να εξεταστεί και να εκκαθαριστεί το αίτηµα.
3. Οι αρµόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ αναλαµβάνουν να ελέγξουν τον ασφαλιστικό βίο του αιτούντος και να διασταυρώσουν κρίσιµα στοιχεία, ώστε να καταλήξουν σε διαπιστωτική πράξη για τη διαγραφή των χρεών ή την απόρριψη του αιτήµατος.
4. Οι αρµόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ διαβιβάζουν στο ΚΕΑΟ την πράξη διαγραφής ή την απόρριψη του αιτήµατος, και αντιστοίχως το ΚΕΑΟ διαγράφει τις οφειλές ή «ξεπαγώνει» τα αναγκαστικά µέτρα.

Να σημειωθεί ότι από την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης και µέχρι την έκδοση απόφασης από τον ΕΦΚΑ αναστέλλονται τα µέτρα διοικητικής εκτέλεσης σε βάρος του οφειλέτη.

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή