Συνοικία ΒΑΡΟΥΣΙ – Γιώργος Κλειδωνόπουλος Reviewed by Momizat on . Σχετικά με την μελέτη που εκπόνησαν οι μαθήτριες Βασιλική Μιχαήλ και Ουρανία Τσιουτσια και      με τιτλο < ΒΑΡΟΥΣΙ . ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΟΝΕΙΡΟ>. Είναι γεγονός ότι ο Σχετικά με την μελέτη που εκπόνησαν οι μαθήτριες Βασιλική Μιχαήλ και Ουρανία Τσιουτσια και      με τιτλο < ΒΑΡΟΥΣΙ . ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΟΝΕΙΡΟ>. Είναι γεγονός ότι ο Rating: 0

Συνοικία ΒΑΡΟΥΣΙ – Γιώργος Κλειδωνόπουλος

Συνοικία ΒΑΡΟΥΣΙ – Γιώργος Κλειδωνόπουλος

Σχετικά με την μελέτη που εκπόνησαν οι μαθήτριες Βασιλική Μιχαήλ και Ουρανία Τσιουτσια και      με τιτλο < ΒΑΡΟΥΣΙ . ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΟΝΕΙΡΟ>.

Είναι γεγονός ότι οι παραπάνω μαθήτριες έκαναν μια αξιόλογη μελέτη για το ΒΑΡΟΥΣΙ αλλά σε αυτήν υπάρχουν και ανακρίβειες που μάλλον οφείλονται σε εσφαλμένη ενημέρωση και σε καμία περίπτωση σε πρόθεση.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΒΑΡΟΥΣΙ ΤΡΙΚΑΛΑ

“Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή”

Πολύ σωστά χαρακτηρίζουν ΦΡΟΥΡΙΟ στις περισσότερες αναφορές τους το ΒΥΖΑΝΤΙΝΌ ΦΡΟΥΡΙΟ και όχι ΚΑΣΤΡΟ , όπως δυστυχώς το γράφει και η πινακίδα που τοποθετήθηκε τελευταία από τις αρμόδιες αρχές.

Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΑΚΑΦΛΙΑ <είχε αναστατώσει την Τρικαλινή κοινωνία με τα καμώματα του, ώσπου κάποιοι του στήσανε καρτέρι στα στενά σοκάκια του Βαρουσιου και τον μαχαίρωσαν. Με το θάνατο του ο Σακαφλιας πέρασε στη σφαίρα του μύθου και της παράδοσης με τον Βασίλη Τσιτσάνη να του αφιερώνει το περίφημο ρεμπέτικο τραγούδι. Έτσι καθιερώθηκε συχνά οι Τρικαλινοί να αποκαλούνται Σακαφλιαδες>.

Σύμφωνα με μαρτυρίες και βιβλιογραφίκα στοιχεία , ο Σακαφλιας ηταν Αθηναϊκής καταγωγής και ηταν έγκλειστος στις φυλακές Τρικάλων για εκμετάλλευση κοινών γυναικών και άλλα αδικήματα του Ποινικού Δικαίου.

Εκεί για οικονομικούς λόγους προσέβαλε και τον κατά πολύ μεγαλύτερο του Βολιωτη συγκρατούμενο του Αντωνιτση και του έδωσε και μια κλωτσιά βρίζοντας τόν.

Ο Σακαφλιας ήταν νέος και δυνατός σε αντίθεση με τον Αντωνιτση που ήταν ηλικιωμένος αδύναμος , γι αυτό και δεν αντέδρασε.

Ο Αντωνιτσης όμως ποτέ δεν μπόρεσε να ξεχάσει το γεγονός και μερα- νύχτα σκεφτόταν την εκδίκηση.

Έτσι μία μέρα κάλεσε τον Σακαφλια νά τον φιλεψει (να τού κάνει το τραπέζι ) με ψάρια στα μαγειρεία τών φυλακών πού βρίσκονται στο τέλος του διαδρόμου.

Σχετική εικόνα

Ως γνωστόν στην διάλεκτο τών φυλακισμένων ή φυλακή αποκαλούνταν”ΣΤΕΝΗ”καί οι διάδρομοι”ΣΤΕΝΑ” . Εκεί λοιπόν διαπράχθηκε τό φονικό.
Ο Αντωνιτσης είχε κόψει την ουρα του τηγανιου καί αφού την ακονισε την έκανε κοφτερό λεπιδι και όταν πλησίασε ο Σακαφλιας τού πέταξε τά έντερα έξω, όπως περιγράφει τό περιστατικό ο Μπαγιαντέρας κρατούμενος και εκείνος την ίδια περίοδο στις φυλακές.
Αυτή είναι η αλήθεια για το φονικό. Το σκίτσο πού υπάρχει στην μελέτη καί παριστάνει τό φόνο τού Σακαφλια ανάμεσα στα σπίτια τού Δικου καί του Κατσαρου δεν έχει καμία σχέση με τη πραγματικότητα. Τό παραπάνω περιστατικό περιγράφεται αναλυτικά στο βιβλίο του Κώστα Χατζηδουλη “Βασίλης Τσιτσάνης: η ζωή μου τό έργο μου” πού γράφτηκε καί παρουσιάστηκε ζώντος τού Τσιτσάνη.
Επίσης τά ίδια αναφέρει στο βιβλίο του για τό ρεμπέτικο ο Ηλίας Πετρόπουλος.
Στις 9 Ιουλίου 2018 στην τοπική ΕΦΗΜΕΡΊΔΑ “ΔΙΑΛΟΓΟΣ”προστέθηκε και ακόμη ένα αποδεικτικό στοιχείο από την διεθνούς φήμης συμπολιτιδα μας πιανίστα Αλεξανδρα Παπαστεφάνου που έδωσε στον γνωστό δημοσιογράφο καί εκδότη Δ.Κρουπη από τά απομνημονεύματα του πατέρα της.
Αναφέρει λοιπόν ο Δ. Κρουπης “εκείνο όμως που μας εντυπωσίασε, στο πρώτο μέρος, είναι η αφήγηση για το φονικό του Σακαφλια στις φυλακές Τρικάλων καί ή αποκάλυψη πώς πρώτος αυτός ο Λεωνίδας Παπαστεφάνου (ως δημοσιογράφος) ή ακόμη ένα και από τόν εισαγγελέα τόν αντίκρυσε νεκρό”.
Σε ένα άλλο σημείο αναφέρεται ότι”όλα τά σπίτια τού Βαρουσιου είναι κτισμένα ομοιόμορφα σέ Τουρκικό Ρυθμό, πράγμα πού δεν ευσταθεί καί έρχεται σέ αντίθεση με όσα προαναφέρονται ότι δηλαδή κατά την περίοδο τής τουρκοκρατίας ο όρος ΒΑΡΟΎΣΙ χαρακτηρίζει χριστιανικές συνοικίες.
Είναι λοιπόν χτισμένα με την Ελληνική παραδοσιακή Αρχιτεκτονική πού την συναντάμε σε πολλά μέρη της Ελλάδας.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΒΑΡΟΥΣΙ ΤΡΙΚΑΛΑ

Επίσης γράφουν ότι” Η παλιά πόλη αποτελείται από τίς συνοικίες Βαρούσι και Παλαιά Μανάβικα”.
Η αλήθεια είναι: Ή παλιά πόλη αποτελείται από τό ΒΑΡΟΎΣΙ πού είναι τόπος κατοικίας καί τό εμπορικό κέντρο όπου υπήρχαν χαλκουργεια (καλλαντζιδικα) οινοποιεία σιδηρουργεια κ.α. Τελευταία καί εργοστάσιο χαλβαδοποιιας.
Τόν όρο “Μανάβικα”τόν έδωσαν ορισμένοι καταστηματάρχες εστίασης παρασυρμένοι από τά γνωστά Λαδάδικα στη Θεσσαλονίκη.
Μπορεί κάποια στιγμή νά υπήρξαν και ορισμένες αποθήκες φρούτων, αλλά αυτό έγινε πολύ μεταγενέστερα.
Στα χρώματα σωστά αναφέρονται τό λουλακί τό ροζ τό ανοιχτόχρωμο πράσινο αλλά δεν αναφέρεται ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πού είναι η ώχρα και το χοντροκοκκινο με όλες τις αποχρώσεις πού προκύπτουν από την ανάμειξη του με άλλα χρώματα. Όλα τά χρώματα υπήρχα σέ σκόνη καί αναμειγνυονταν με ασβέστη.
Στην παράγραφο ” Τρικαλινες Φυσιογνωμίες” απουσιάζουν πολλές φωτεινές προσωπικότητες επιστημόνων, λυρικών καλλιτεχνών πού διέπρεψαν και διαπρέπουν στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα, πολιτικών, πρωταθλητών , συγγραφέων ποιητών, ηρωων καί δημοσιογράφων.
Ακόμη δεν γίνεται καμία αναφορά για τόν Ασκληπιο.
Επίσης θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ό επιφανής συνθέτης Μπάμπης Μπακάλης καταγόταν από τά Κανάλια Καρδίτσας.
Θέλουμε να συγχαρούμε τά παιδιά για την φιλότιμη προσπάθεια που κατέβαλαν καί ανέδειξαν εκτός από την ωραία πλευρά τού Βαρουσιου καί την άσχημη όπως σωστά το γράφουν.
“Η περιβαλλοντική ομάδα” μελέτησε, παρατήρησε,ζωγραφισε, φαντάστηκε ιστορίες για την ζωή τής περιοχής.
Δυστυχώς όμως ανακάλυψε καί πολλά στοιχεία ξένα προς την αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα όπως τέντες, κεραίες, κολώνες ΔΕΗ,λουκια πολυόροφα κτίρια καί δυστυχώς πολλά σκουπίδια, γκράφιτι, αυτοκίνητα,ηχορύπανση. Μεγάλη μεταβολή επίσης είναι τό ξηλωμα των γραφικών καλντεριμιων και η αντικατάσταση τους με τσιμεντένια οδοστρωση.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΒΑΡΟΥΣΙ ΤΡΙΚΑΛΑ

Συγκλονιστική είναι ή τραγική διαπίστωση με την οποία τελειώνουν τη μελέτη τους.
“ΕΊΝΑΙ ΤΕΛΙΚΆ ΤΟ ΒΑΡΟΎΣΙ ΣΥΝΟΙΚΊΑ ΤΌ ΌΝΕΙΡΟ; ΤΊ ΛΕΤΕ; “
Με την ευκαιρία και μία επισήμανση.
Ο Π.Σ.ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ τόσο προφορικά, αλλά κυρίως με ανακοινώσεις από τά Μ.Μ.Ε έχει καταστήσει γνωστό ότι διατίθεται για πληροφορίες καθώς καί για ξεναγήσεις στο Βαρούσι.
Υ.Γ. τό κείμενο σκοπό έχει την σωστή ενημέρωση όχι μόνο επί τού παρόντος αλλά καί για τον ιστορικό τού μέλλοντος.
Σέ καμία περίπτωση δεν έχει επικριτικό χαρακτήρα.
Ευχαριστώντας για την φιλοξενία
Γ. Α . ΚΛΕΙΔΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΡΌΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Π.Σ. “ΤΌ ΒΑΡΟΎΣΙ”.

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή