Ταξικότητα και τοξικότητα Αριστείας, του Βασίλη Παππά Reviewed by Momizat on . Βαθμολογώντας γραπτά από δύο διαφορετικές περιοχές της χώρας, αναδεικνύονται μερικά ανάγλυφα χαρακτηριστικά των υποψηφίων. Περιοχές με ιδιαίτερα χαμηλό βιοτικό Βαθμολογώντας γραπτά από δύο διαφορετικές περιοχές της χώρας, αναδεικνύονται μερικά ανάγλυφα χαρακτηριστικά των υποψηφίων. Περιοχές με ιδιαίτερα χαμηλό βιοτικό Rating: 0

Ταξικότητα και τοξικότητα Αριστείας, του Βασίλη Παππά

mathites

Βαθμολογώντας γραπτά από δύο διαφορετικές περιοχές της χώρας, αναδεικνύονται μερικά ανάγλυφα χαρακτηριστικά των υποψηφίων.

Περιοχές με ιδιαίτερα χαμηλό βιοτικό επίπεδο, που τώρα στα χρόνια της κρίσης κινείται στα όρια της απόλυτης φτώχιας «δίνουν» υποψήφιους με ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία. Προφανώς αναμενόμενο.

Αλλά ας μας το εξηγήσουν και ας απολογηθούν αυτοί που διέλυσαν την παιδεία. Είναι απόρροια των δύσκολων θεμάτων ή είναι και αποτέλεσμα της κοινωνικής διαστρωμάτωσης της περιοχής που οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας; Το λαϊκίστικο σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» οδήγησε χιλιάδες μαθητές στα όρια της εκπαιδευτικής τρέλας.

Περιοχές «υποβαθμισμένες» δέχονται στους κόλπους τους τον κύριο όγκο μεταναστών. Προφανώς οι περιοχές αυτές δεν είναι η Κηφισιά και η Εκάλη. Σε αυτές τις περιοχές σπουδάζουν τα παιδιά των «ημιπαράνομων» οικογενειών των μεταναστών.

 

Προφανώς δεν είναι όλοι Αντετοκούνμπο ώστε να τους δοθούν άλλου είδους ευκαιρίες. Προσπαθούν σε ένα σύστημα – οδοστρωτήρα να μάθουν να γράφουν καλά – καλά το όνομά τους, και μετά να προσπαθούν να ενταχθούν σε μια κοινωνία που προφανώς δεν τους θέλει. Οι κήνσορες του «Παιδεία 2015» έχουν θέση για τους μαθητές αυτούς; Ή να τους ξαναρίξουμε στη θάλασσα, όπως πολλοί υπονοούν αλλά δεν τολμούν ανοικτά να το πουν!
Μερικοί θα ανακαλύψουν την τεχνική εκπαίδευση. Θα πουν: «να ο χώρος τους». Μα και αυτός ο χώρος έχει εκπαιδευτικά συρρικνωθεί. Δείτε μηχανές εσωτερικής καύσης σε ένα οποιοδήποτε ΕΠΑΛ. Μουσειακού χαρακτήρα.

Δείτε υπολογιστές σε τεχνικά και γενικά λύκεια. Των προηγούμενων δεκαετιών. Τότε που το χρήμα έρρεε άφθονο και γέμισαν οι μαθητές tablet (Καραμανλής) και φωτοτυπίες (Διαμαντοπούλου), όπως και διαδραστικούς πίνακες ημετέρων. Και όπου οι κλάδοι λειτουργούσαν καλά και έδιναν διέξοδο σε χιλιάδες νέους και νέες, καταργήθηκαν εν μια νυκτί προς όφελος κομματικών φίλων – μαγαζάτορων της παιδείας!
Το μίγμα πλέον στα σχολεία είναι εκρηκτικό. Όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουμε, τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουμε να βρούμε λύσεις. Εντός της εκπαιδευτικής μας κοινότητας. Διότι τότε θα καίγονται τα δικά μας προάστια και μείς θα παρακολουθούμε ανήμποροι. Εσείς της «παιδείας 2015», μέσα από το ψευδεπίγραφο σύνθημα της αριστείας, έχετε να πείτε κάτι για τα παιδιά των κολασμένων, τα παιδιά της εργατικής τάξης χωρίς εργασία, τα παιδιά των αγροτών χωρίς σοδιά, τα παιδιά της μεσαίας τάξης που και αυτή πλέον απειλείται; Θα δείτε πως και γιατί παιδιά στην α΄ και β΄ γυμνασίου εγκαταλείπουν το σχολείο και χάνονται στο δρόμο;
Δίνεται μια χρυσή ευκαιρία με το συνέδριο της ΟΛΜΕ, η εκπαιδευτική κοινότητα να ασχοληθεί και με τα ζητήματα αυτά. Όχι γενικόλογα, μεταφέροντας την κομματική γραμμή χωρίς αιδώ ακόμη και κομμάτων που απειλούνται με εξαφάνιση (ακόμη και αυτοί ανακάλυψαν την αριστεία! Αλλά όταν εξοβελίζονταν από το κόμμα τους οι άριστοι, μούγκα, τρέχαν απλά να καταλάβουνε τις θέσεις). Να θέσουν τις βάσεις μέσα από ομάδες εργασίας του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. για το πώς θέλουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στο γυμνάσιο και πως στο λύκειο.
Ας προλάβουμε τα γεγονότα, πριν μας προλάβουν αυτά.
Βασίλης Παππάς . Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Τρικάλων

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή