"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

12.3 C
Trikala

Τζίφος με την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη

lafarm

Σχετικά άρθρα

Από τα 512.000.000 ευρώ που λαμβάνει η χώρα μας τα 299.805.394 ευρώ οδεύουν πως το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός και τα υπόλοιπα 212.089.770 ευρώ για το τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος.

Μέχρι το τέλος Ιουλίου αναμένεται να έχει εγκρίνει επίσημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την απόφαση χρηματοδότησης δύο σημαντικών σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 512.000.000 ευρώ. Εντάχθηκαν και δύο μελέτες.

Τα δύο έργα που αφορούν την εργολαβία-«σκούπα» στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός (και «αμαρτίες» από παλαιότερες εργολαβίες) και το υπό κατασκευή τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, περιλαμβάνονται στον κατάλογο των 276 έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το κοινοτικό πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF). Το χρονοδιάγραμμα της Κομισιόν προβλέπει πως οι επιμέρους συμφωνίες επιχορηγήσεων των έργων θα προετοιμαστούν και εν συνεχεία θα υπογραφούν με τους δικαιούχους των έργων, ενώ τα κονδύλια θα αρχίσουν να εκταμιεύονται από το τελευταίο τρίμηνο του 2015.

Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, «το επενδυτικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύψους ρεκόρ 13,1 δισ. ευρώ στον τομέα των μεταφορών, βρίσκεται σήμερα ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του μετά την έγκριση από τα κράτη μέλη της ΕΕ του καταλόγου των έργων που θα χρηματοδοτηθούν από τη Διευκόλυνση “Συνδέοντας την Ευρώπη”.

Η επιτροπή συντονισμού της ΔΣΕ, αποτελούμενη από εκπροσώπους των 28 κρατών μελών, εξέδωσε θετική γνώμη για την πρόταση που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 29 Ιουνίου. Μαζί με το Επενδυτικό Σχέδιο ύψους 315 δισ. ευρώ, που είχε υποβάλει η Επιτροπή το 2014, η ΔΣΕ θα συμβάλει στην επίτευξη μιας από τις κορυφαίες προτεραιότητες της Επιτροπής: τη γεφύρωση του επενδυτικού χάσματος στην Ευρώπη, ώστε να διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη».

Οι προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο του CEF προσέλκυσαν πάνω από 700 έργα για συνολική αιτούμενη χρηματοδότηση άνω των 36 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι οι διαθέσιμοι πόροι ανέρχονται μόνο σε 13,1 δισ. ευρώ, η Επιτροπή έδωσε προτεραιότητα σε έργα με τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Ετσι η Ελλάδα κέρδισε την ένταξη των δύο σιδηροδρομικών έργων αλλά είδε να μην εντάσσονται τέσσερις μελέτες για κρίσιμα έργα στον τομέα του σιδηροδρόμου.

Από τα 512.000.000 ευρώ που λαμβάνει η χώρα μας τα 299.805.394 ευρώ οδεύουν πως το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός και τα υπόλοιπα 212.089.770 ευρώ για το τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος. Στο CEF εντάχθηκαν και δύο μελέτες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που παρακάμπτει τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνα.

Είναι η υπό σχεδιασμό γραμμή Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Ξάνθη, τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Οι δύο μελέτες που θα χρηματοδοτηθούν από το CEF καλύπτουν το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη (3.800.000 ευρώ με χρηματοδότηση 1.900.000 ευρώ) και το τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης (2.000.000, με χρηματοδότηση 1.000.000 ευρώ).

Δεν θα χρηματοδοτηθούν από το CEF τέσσερις μελέτες για σιδηροδρομικά έργα στις οποίες περιλαμβάνεται και η επέκταση του προαστιακού μέχρι το Λαύριο. Εκτός καταλόγου βρέθηκαν η τρίτη φάση των μελετών για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα (16.000.000 ευρώ), η δεύτερη φάση των μελετών για την επέκταση του Προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο (5.000.000 ευρώ), η αναβάθμιση στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη (2.170.000 ευρώ) και η δεύτερη φάση μελετών για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη (2.500.000 ευρώ).

 

http://www.euro2day.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης