Τρίκαλα: Πόλη προορισμού! Reviewed by Momizat on . Σίγουρα τα Τρίκαλα δεν είναι Παρίσι, Λονδίνο, Σιένα ούτε καν Σιγκισοάρα (αυτή η πανέμορφη ατόφια μεσαιωνική πόλη της Ρουμανίας, η οποία συγκρίνεται σε αυθεντικό Σίγουρα τα Τρίκαλα δεν είναι Παρίσι, Λονδίνο, Σιένα ούτε καν Σιγκισοάρα (αυτή η πανέμορφη ατόφια μεσαιωνική πόλη της Ρουμανίας, η οποία συγκρίνεται σε αυθεντικό Rating: 0

Τρίκαλα: Πόλη προορισμού!

Τρίκαλα: Πόλη προορισμού!

adamosΣίγουρα τα Τρίκαλα δεν είναι Παρίσι, Λονδίνο, Σιένα ούτε καν Σιγκισοάρα (αυτή η πανέμορφη ατόφια μεσαιωνική πόλη της Ρουμανίας, η οποία συγκρίνεται σε αυθεντικότητα μόνο με τον Νότο της Σικελίας). Είναι μια τυπική επαρχιακή ηπειρωτική πόλη, που φιλοδοξούν οι κάτοικοί της να γίνει τουριστικός προορισμός, τουλάχιστον όσοι σκέφτονται θετικά.

Ο Μύλος των Ξωτικών είναι μια θαυμάσια ιδέα και για έναν από τους δώδεκα μήνες του χρόνου φέρνει κόσμο στα Τρίκαλα και μάλιστα εκλεκτό. Θα πρέπει όμως να εξελιχτεί, να εμπλουτιστεί πολιτισμικά, για να διατηρηθεί για αρκετά χρόνια ή να το κάνουμε μόνιμη κατάσταση ή, αφού κουράσει, να το έχουμε αντικαταστήσει με κάτι εξίσου δυνατό.

Τι άλλο όμως έχουν τα Τρίκαλα, ώστε να προσελκύσουν ελληνικό αλλά και διεθνή τουρισμό όλο τον χρόνο;

Πρώτα – πρώτα, τα Μετέωρα! Ένα μοναδικό φυσικό φαινόμενο, που δέχτηκε την ανθρώπινη παρέμβαση και συμβιώνει αμετάκλητα μαζί της για χίλια χρόνια! Η πόλη μας απέχει μόλις 15 λεπτά από τον ιερό βράχο και μαζί με την Καλαμπάκα, που θέλει αναδόμηση μπορεί να φιλοξενήσει εκατοντάδες ανθρώπους σε καθημερινή βάση.

Άρα το πρώτο συγκριτικό πλεονέκτημα, μοναδικό από γεωμορφολογική άποψη στην Ευρώπη, μπορεί να συνδυάσει τον Θεματικό Τουρισμό είτε είναι θρησκευτικός, οπότε δύναται να προσελκύσει Βαλκάνιους και Ρώσους πιστούς αλλά και Ευρωπαίους με βαθύ θρησκευτικό συναίσθημα είτε είναι αθλητικός παρέχοντας όλη την γκάμα των αθλημάτων (που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν στο τρικαλινό οικοσύστημα).

Κατόπιν όλη η Ανατολική Πίνδος, που αντιστοιχεί στον νομό μας, καθώς και η Λίμνη Πλαστήρα μπορούν να συνδυάσουν ορεινό χειμερινό τουρισμό αλλά και θερινό, αρκεί να καταστούν αποκλειστικά ελκυστικοί προορισμοί, με ανανεωνόμενα οργανωμένα προγράμματα (επιστημονικές ξεναγήσεις, ευρωπαϊκά μονοπάτια, φυσική διαβίωση, οικοτουρισμός…κ.άλ.), που να κερδίζουν καθημερινά τον επισκέπτη.

Ακολουθεί ο συνεδριακός τουρισμός, όπου, εκτός από την παιδεία, μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν λειτουργικό πολυχώρο, ο οποίος θα στεγάσει μόνιμα συνέδρια επιστημονικά, πολιτιστικά, αθλητικά, διατροφικά, βασιζόμενοι, ας πούμε για τα τελευταία, όπως η Μεσσηνία, στα εδώδιμα προϊόντα, που είναι εφάμιλλα οποιασδήποτε γης στον κόσμο, αρκεί να το πιστέψουμε και να προωθήσουμε τα επώνυμα ντόπια ή και βιολογικά πιστοποιημένα προϊόντα.

Οι αγρότες μας είναι έτοιμοι, η τεχνογνωσία, που έχουν αποκτήσει τις τελευταίες δεκαετίες, τους επιτρέπει να πορευτούν στο μέλλον βασιζόμενοι στις δικές τους δυνάμεις δημιουργώντας πια μόνο ποιοτικά προϊόντα! Αυτό που απαιτείται είναι τα πολυσυσκευαστήρια, που κάποια στιγμή πρέπει να γίνουν πραγματικότητα μέσα από μεικτά οικονομικά σχήματα, με τον Δήμο να μην μπαίνει εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα αλλά να την ενθαρρύνει…

Η ηλεκτρονική θωράκιση της πόλης ευχαριστεί τον επισκέπτη που γρήγορα, εύκολα, μπορεί να βρει ό, τι θέλει.

Η διαφήμιση καταλαμβάνει έναν πολύ σημαντικό χώρο στον τομέα του τουρισμού συμπληρώνοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Ο τομέας αυτός είναι νευραλγικός θέλει συνεργασία επιστημόνων, οραματιστών και ικανών ανθρώπων.

Παρόλα αυτά λείπει κάτι: η θάλασσα! Ένας βόρειος τη θέλει και την θέλει πολύ! Μπορεί, λοιπόν, ο κόσμος του τουρισμού – και οπωσδήποτε η νεώτερη γενιά – να συνεργαστεί με παραθαλάσσιες ή νησιώτικες κοντινές περιοχές και να προσφέρει ελκυστικές και ολοκληρωμένες οικονομικές προτάσεις, που θα είναι προσιτές αλλά ποιοτικές!

Ο Δήμος, το αποκεντρωμένο κράτος, έχει χρέος να φτιάξει δρόμους, να εξελίξει το σιδηροδρομικό δίκτυο και οπωσδήποτε το κεντρικό κράτος, με ασφυκτική πίεση από τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες, να φτιάξει επιτέλους ένα αεροδρόμιο, που είναι ζωτικής σημασίας ζήτημα όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά και για την αγροτική οικονομία της Δυτικής Θεσσαλίας, που θα απογειωθεί…

Η τουριστική ανάπτυξη είναι το εχέγγυο για κλιμακωτή πρόοδο ολόκληρης της κοινωνίας. Αλλάζει την ψυχοσύνθεση του καθενός και δρομολογεί καινοτόμες ιδέες κυρίως από τους νέους ανθρώπους.

Ο μονόδρομος του Πανεπιστημίου γίνεται διπλής κατευθύνσεως. Παύει ο μύθος και…δημιουργείται μια εξίσου συναρπαστική πραγματικότητα!  Έχουν τη δυνατότητα οι νέοι, είτε αγαπούν το διάβασμα είτε όχι, να γίνουν: οδηγοί, μάγειρες, ζαχαροπλάστες, ρεσεψιονίστ, καμαριέρες, ξεναγοί, πολύγλωσσοι, νέοι αγρότες και να εφοδιάζουν με ποιοτικά προϊόντα τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τις ταβέρνες…

Μικρές επιχειρήσεις ξεπροβάλλουν σαν τα μανιτάρια και δίνουν ζωή στο τρικαλινό «οικοσύστημα». Όπου υπάρχει μνημείο πρέπει να συντηρηθεί και να αποτελέσει κρίκο σε μια τεράστια πολιτιστική αλυσίδα, όπου ο χρόνος, ο χώρος και οι άνθρωποι θα ταυτίζονται. Ένα δυναμικό πολυθεματικό μουσείο λειτουργεί ως γοητευτικός πόλος έλξης.

Στον εξωραϊσμό του τόπου μας πέρα από τη Δημοτική Αρχή συμμετέχουμε όλοι μας. Εθελοντικά – που πρέπει επιτέλους να  εντάξουμε στη ζωή μας αυτήν την έννοια και να μην ανατριχιάζουμε στο άκουσμά της – επιβάλλεται να δημιουργήσουμε ελκυστικούς «μικροτόπους» είτε είναι η πλατεία είτε η γειτονιά, καθαρίζοντάς τους και αναπλάθοντάς τους βάζοντας ο καθένας τη δική του πινελιά, ώστε το «παζλ» της πολύμορφης διαφορετικότητας να δημιουργεί ευχάριστες προσμονές και ευτυχισμένους ανθρώπους.

Το γέλιο και η ευτυχία, που αποπνέει ο τόπος, συνδέεται με ολοκληρωμένες προσωπικότητες, που γαλουχούνται με θετικά συναισθήματα, καλλιεργούνται στο σήμερα, προετοιμάζονται χωρίς άχθος για το αύριο και δημιουργούν, συνεχώς δημιουργούν τον καινούργιο κόσμο.

Για να οικοδομηθεί ένα ειρηνικό και παραγωγικό μέλλον θα πρέπει να συνεργαστούν όλες οι γενιές. Ας προχωρήσουμε όλοι μαζί, ας αφουγκραστούμε αυτούς που έχουν καινοτόμες ιδέες και ας τους βοηθήσουμε να τις εφαρμόσουν.

ΑΔΑΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

7ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή