Φορτηγά, τέλος στους παράδρομους Reviewed by Momizat on . Τέλος στις διελεύσεις βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο βάζει το υπουργείο Υποδομών με τροπολογία που κατατέθηκε απόψε. Με την ίδια τροπολογία θεσπ Τέλος στις διελεύσεις βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο βάζει το υπουργείο Υποδομών με τροπολογία που κατατέθηκε απόψε. Με την ίδια τροπολογία θεσπ Rating: 0

Φορτηγά, τέλος στους παράδρομους

Φορτηγά, τέλος στους παράδρομους

Τέλος στις διελεύσεις βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο βάζει το υπουργείο Υποδομών με τροπολογία που κατατέθηκε απόψε. Με την ίδια τροπολογία θεσπίζονται η αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια στο οδικό δίκτυο που δεν υπάγεται στις Συμβάσεις Παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων και αφορά ουσιαστικά στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες.
Αναλογική χρέωση θα υπάρχει και στις εισόδους της χώρας με προπληρωμένη κάρτα (αυτοκόλλητο στο όχημα), ενώ συνίσταται αυτοτελής υπηρεσία Οδικών Τελών υπαγόμενη στο υπουργείο Υποδομών.
Αναλυτικά με τη συγκεκριμένη τροπολογία προβλέπεται απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο όλων των μηχανημάτων έργου, φορτηγών, οχημάτων αγροτικής χρήσης, επαγγελματικής χρήσης και λοιπών βαρέων οχημάτων. Με απόφαση του υπουργού Υποδομών μπορούν να καθοριστούν εξαιρέσεις υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις για ειδικές κατηγορίες οχημάτων ιδιοκτητών όμορων περιοχών, ΚΤΕΛ που καλύπτουν συγκεκριμένους οικισμούς, κλπ.
Ως προς τις εισόδους της χώρας, ο υπουργός Υποδομών θα αποφασίζει για την υπηρεσία προπληρωμένης κάρτας διόδου για τη χρήση του συνόλου του εθνικού δικτύου ή τμήματός του επιλεγμένης διάρκειας ισχύος με αναλογική χρέωση και για τον τύπο της προπληρωμένης κάρτας (π.χ. Αυτοκόλλητου) που τοποθετείται στο όχημα.
Όσον αφορά στα διόδια, η χρέωση εφαρμόζεται ανά κατηγορία οχήματος αναλογικά
ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου αρμοδιότητας της Υπηρεσίας οδικών τελών.
ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου (ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια) «με την επιφύλαξη των Συμβάσεων Παραχώρησης που διέπονται από το Π.Δ. 60/2007 όπως ισχύει».
Επιπλέον θεσπίζεται ρητή απαγόρευση για την κατασκευή και λειτουργία νέων κατ΄ουσίαν μετωπικών διοδίων εφόσον δεν εξατομικεύονται οι χρεώσεις αυτές βάσει πραγματικής χρήσης ανά διερχόμενο όχημα.
Ο υπουργός Υποδομών εξουσιοδοτείται για την έκδοση απόφασης στην οποία καθορίζονται τα σημεία ανέγερσης σταθμών διοδίων, το ύψος των τελών και οι καθολικές απαλλαγές υποχρέωσης καταβολής τελών διοδίων σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού (ΑμεΑ, ανέργους, κατοίκους όμορης του δικτύου περιοχής, οχήματα εξυπηρέτησης εκτάκτων αναγκών).
Όσο για την αυτοτελή υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών θα έχει ως αντικείμενο μεταξύ άλλων την ανάπτυξη και λειτουργία Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών παρακολούθησης και χρέωσης τελών διοδίων, την ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων, τη διαχείριση του κέντρου παρακολούθησης διοδίων της υπηρεσίας, τη σύνταξη προδιαγραφών για ενιαία αναλογικά διόδια και τη γνωμοδότηση στον υπουργό Υποδομών για τη χωροθέτηση σταθμών είσπραξης χρέωσης τελών διοδίων στο οδικό δίκτυο και σε εισόδους της χώρας.
Πηγή: Έθνος

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή