"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

12.4 C
Trikala

“Όταν Πεθαίνουν οι Εραστές του Κόσμου”

lafarm

Σχετικά άρθρα

Γράφει η Μαρία Σιταρίδου

Συγγραφέας Κατερίνα Φασέγγα -Έκδοση ιδιωτική 2022

Πρόκειται για το τέταρτο βιβλίο της Κατερίνας Φασέγγα με τον αινιγματικό τίτλο και το γραφιστικά υπέροχο εξώφυλλο όπου στις λέξεις “κλειδιά” οι γραμμές ανυψώνονται υπερβατικά και καταβυθίζονται στην γείωση του κόσμου αντίστοιχα, δίπλα στο αιμάτινο προγονικό δέντρο.


Στο οπισθόφυλλο περιγράφεται μια εκρηκτική σκηνή ερωτικής συνεύρεσης των ηρώων. Ωστόσο είναι “παραπλανητική” καθώς υπόσχεται καθαρή ερωτογραφία ενώ υποκρύπτει ψυχογραφική πολυπλοκότητα λόγω του γνωστικού πεδίου της συγγραφέως.


Το βιβλίο εμπίπτει στο είδος εκείνο της ερωτικής λογοτεχνίας που διερευνά τα ψυχολογικά και υπαρξιακά θέματα ανδρών και γυναικών, τα οποία θα προκύπτουν αιώνια όσο τα δύο φύλα θα υπάρχουν σε κοινό τόπο.


Η πλοκή ισορροπεί ανάμεσα στη μυθοπλασία και την ερωτική ψυχογραφία καθώς προσφέρει στον αναγνώστη μια βαθιά διερεύνηση και αποτύπωση της γυναικείας και ανδρικής ιδιοσυγκρασίας σε σχέση με τον πόνο του έρωτα και τον θάνατο.


Υπάρχουν τολμηρές περιγραφές με κυνική λεπτότητα ύφους που δεν παραβιάζει τα όρια της αισθητικής και που εναλλάσσεται με το αυτοσαρκαστικό χιούμορ όταν η βασική ηρωίδα κλείνει πονηρά το μάτι σε στοχασμούς μοναχικούς ή με παρέα φίλων.

Η Ειρήνη, η αφηγήτρια, μετά την τελευταία της ερωτική απογοήτευση νιώθει θυμό, πόνο και προσωπική αποτυχία. Αποφασίζει να μην εμπλακεί συναισθηματικά σε κάποια σχέση για το επόμενο διάστημα, παρά να ακολουθήσει το μονοπάτι της στείρας σεξουαλικής απόλαυσης. “Σεξ για το σεξ”.
Γνωρίζει όμως τον Τάκη… Στην αρχή συνδέονται σε εκείνο το αρχέγονο φυσικό επίπεδο του σαρκικού σμιξίματος.

Τι θα γίνει όμως όταν στο ερωτικό παιχνίδι θα ζητήσουν ρόλο το μυαλό και η καρδιά της;
Θα βρει το δρόμο που οδηγεί σε εκείνο το ιερό, εσωτερικό φως του ιδανικού ή θα βιώσει άλλη μία σχέση κυριαρχίας και υποταγής με αδύναμη αντιστήριξη την αμοιβαία σεξουαλική απόλαυση;
Ανίκανοι να αρνηθούν τη χημεία που υπάρχει μεταξύ τους οι δύο εραστές οδηγούνται σε συναντήσεις εκρηκτικές, εξοντωτικές, απόλυτα διεγερτικές διαβεβαιώνοντας ο ένας τον άλλο ότι η ζωή τους θα είναι υπέροχη μέσα σε μία κατάσταση μόνιμης και απόλυτης ευτυχίας.

<<Είναι αυτή η δημιουργία που υποδηλώνει έμμεσα την έννοια της αθανασίας. Ο παράφορα ερωτευμένος δεν διαβρώνεται από τον χρόνο, νιώθει σχεδόν αθάνατος>>.

Ο Τάκης όμως παρουσιάζει δυσκολία στο να βιώσει την αληθινή ανθρώπινη σύνδεση και από κάποιο σημείο και μετά, σκόπιμα απομονώνεται στα κρυφά υπόγεια του ψυχισμού του. Η Ειρήνη, για άλλη μία φορά προδομένη και απογοητευμένη οδηγείται στην δύσκολη λύση της αποχώρησης από τη σχέση και στον οδυνηρό δρόμο της αυτεπίγνωσης.
Αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο τον “επίπονο” έρωτα της, τα ελλειμματικά συναισθήματά της και αποκωδικοποιεί τα βαθιά, κρυφά της συμπλέγματα. Φωτιά η ίδια, νερό ο Τάκης και της ξεφεύγει… Πώς θα επιτύχουν την απόλυτη ένωση;
Θα καταφέρει να “προλάβει την Ερωτική Θνησιμότητα” αυτή η “Ακτιβίστρια του έρωτα” όπως αυτοχαρακτηρίζεται στις φιλικές γυναικοπαρέες;

<<Το να είναι κάποιος ερωτευμένος δεν είναι ρόλος, χαρακτηρισμός ή ιδιότητα. Ο έρωτας είναι ποίηση ζωής, είναι πρόταση εξέλιξης και προσωπικής ανάπτυξης. Σε κάνει από τη μία να μεγαλουργείς και από την άλλη να καταστρέφεσαι. Αλλοιώνεσαι εσωτερικά, ταξιδεύεις για την Κόλαση η τον Παράδεισο, αλλά γι’αυτό δεν ευθύνεται ο έρωτας. Ευθύνεται ο τρόπος που αντιμετωπίζει ο καθένας τη ζωή του. Στην αήθη κοινωνία που ζούμε, μόνο ένας έρωτας μπορεί να σώσει τον άνθρωπο. Ακόμη και τον θανατοποινίτη>>.

Η γλώσσα αφήγησης είναι άμεση, καθηλωτική, σχεδόν προφορική, με διαλόγους σύγχρονους που περιπαίζουν τον καθωσπρεπισμό. Οι έντονα διεισδυτικοί στοχασμοί των χαρακτήρων γίνονται τόσο οικείοι ώστε να οδηγούν τον αναγνώστη σε ταύτιση και προσωπική ενδοσκόπηση.

Ένα αξιοδιάβαστο βιβλίο, άρτια επιμελημένο, το οποίο απευθύνεται σε αναγνώστες που αντέχουν την αφτιασίδωτη αλήθεια και δίνει απαντήσεις σε όλα τα περίπλοκα ερωτήματα και απορίες για τον πόνο του έρωτα που μεταβολίζεται σε αληθινή ζωή.
Αλήθεια, ποιά συνθήκη επικρατεί “Όταν πεθαίνουν οι εραστές του κόσμου” ;

Βιογραφικό
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΣΕΓΓΑ
Η Κατερίνα Φασέγγα, γεννήθηκε στη Λάρισα το 1970. Είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Canterbury και διαθέτει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Ψυχολόγου. Έχει εργαστεί με «Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού» σε ΜΚΟ, Φορείς και Δομές του Ν. Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, έχει εισηγηθεί πλήθος σεμιναρίων Ψυχολογίας σε διάφορα Λαϊκά Πανεπιστήμια της Β. Ελλάδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Επιστημόνων Κεντρικής Μακεδονίας «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ».
Το 2012 εξέδωσε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο “Από τους Τζενεράδες στον Κορυδαλλό” (ιστορία- λαογραφία, Ιδιωτική Έκδοση). Ακολούθησε το παιδικό βιβλίο “Ο Νέρις και οι τρεις Ηλιαχτίδες”, εκδόσεις ΠΗΓΗ. Το 2019 κυκλοφόρησε το ερωτικό μυθιστόρημα “Χάσαμε τον δρόμο για τα Σφακιά” εκδόσεις ΠΗΓΗ. Το τέταρτο βιβλίο της “Όταν Πεθαίνουν οι Εραστές του Κόσμου” κυκλοφόρησε το 2022.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης