"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.5 C
Trikala

“Περί πανελληνίων” …

lafarm

Σχετικά άρθρα

Άρτος, θεάματα και πανελλήνιες… Επειδή έχει καταντήσει αηδία όλη αυτή η κατάσταση με το άνοιγμα των σχολείων, τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, τις πρωινές και απογευματινές βάρδιες, τη σειρά με την οποία θα επιστρέψουν οι μαθητές ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα και όλα τα συναφή που μας παρουσιάζουν νυχθημερόν και όπου βρεθούν και όπου σταθούν οι κυρίες Κεραμέως και Ζαχαράκη, ας σοβαρευτούν επιτέλους και ας σταματήσουν τις επικοινωνιακές αερολογίες και τις ουτοπικές τοποθετήσεις τους.

Αρκετά… Ένα είναι το θέμα. Τα παιδιά της Γ Λυκείου και οι πανελλήνιες εξετάσεις τους και μόνο… Προφανώς και δεν έχουν ξανασχοληθεί με τη διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων, αλλιώς δεν εξηγείται ο τρόπος που τις αντιμετωπίζουν και τις παρουσιάζουν στο τηλεοπτικό κοινό.

Και προφανώς, οι σύμβουλοί τους ή άσχετοι είναι ή “άριστοι”… Γιατί, δεν είναι μόνο οι ημέρες που οι μαθητές θα δίνουν τα μαθήματα των πανελληνίων, που κι αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά τον τόπο και τον τρόπο και ο όποιος ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί, αλλά ούτε το θέμα είναι αν τα σχολεία θα ανοίξουν στις 11 Μαΐου και αν οι πανελλήνιες θα ξεκινήσουν μέσα Ιουνίου μέχρι μέσα Ιουλίου.

Υπάρχουν άλλα, εξίσου σημαντικά θέματα… Η διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων, εκτός από τους μαθητές αφορά και έναν μεγάλο αριθμό επιτροπών, τόσο για την προετοιμασία των θεμάτων των μαθημάτων που δίνονται, την αποστολή στα εξεταστική κέντρα, όσο και για το τελικό στάδιο που είναι τα βαθμολογικά κέντρα, όπου γίνεται η βαθμολόγηση, η καταχώρηση των βαθμολογιών και η αποστολή τους στο υπουργείο μέχρι, τελικά, να αναρτηθούν στα σχολεία.

Όλη αυτή η διαδικασία απαιτεί τη συνεργασία μεγάλου αριθμού ανθρώπινου δυναμικού, ως επί τω πλείστον εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν μπορούν ούτε εξ αποστάσεως να λειτουργήσουν αλλά ούτε και μεμονωμένα.

Τόσο οι άνθρωποι των επιτροπών των θεμάτων θα πρέπει σε κάποιο χώρο να συνυπάρξουν, απομονωμένοι αλλά όλοι μαζί, ώστε να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας, στα σχολεία οι άνθρωποι των επιτροπών θα πρέπει να παραλάβουν τα θέματα και να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες, που επίσης απαιτούν συνεργασία και επαφή, μέχρι να δοθούν στους μαθητές, οι επιτηρητές έχουν κι αυτοί τον δικό τους σημαντικό ρόλο, ο οποίος μόνο ανέπαφος και εξ αποστάσεως δεν είναι, στη συνέχεια οι άνθρωποι των επιτροπών παραλαβής γραπτών ελέγχουν, υπογράφουν και πακετάρουν, ομαδοσυνεργατικά και, τέλος, οι άνθρωποι των βαθμολογικών κέντρων βαθμολογούν, ελέγχουν, καταχωρούν, ξαναελέγχουν, ομαδοσυνεργατικά πάντα και, εκτός από την ηλεκτρονική μορφή των βαθμολογιών, στέλνουν τα αποκόμματα των γραπτών με τις βαθμολογίες, ώστε να βρίσκονται στα σχολεία.

Επίσης, υπάρχουν και οι άνθρωποι των επιτροπών για τους φυσικώς αδύνατους μαθητές, άνθρωποι που επίσης πρέπει να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν στο ίδιο χώρο προκειμένου να εξετάσουν και να βαθμολογήσουν μαθητές και ίσως και άλλες επιτροπές που μου διαφεύγουν.

Όλα αυτά τα έχει σχεδιάσει το υπουργείο και οι αξιότιμες κυρίες ή το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να βγαίνουν στα τηλεοπτικά πάνελ και να λένε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν και οι πανελλήνιες θα ξεκινήσουν προς τέρψιν και ικανοποίηση του τηλεοπτικού κοινού, που νομίζει ότι οι πανελλήνιες είναι μόνο να μπουν οι μαθητές στην αίθουσα, να δώσουν το μάθημά τους και να φύγουν;;;

Γιατί, αν τα έχουν σχεδιάσει αλλά μας τα κρατάνε για έκπληξη, ας μας τα ανακοινώσουν σιγά σιγά, γιατί, ειδικά εμάς τους εκπαιδευτικούς μας ενδιαφέρουν άμεσα, όπως και τους γονείς των μαθητών της Γ Λυκείου και, φυσικά, τους μαθητές.

Αν δεν τα έχουν σχεδιάσει όμως, καλό θα είναι να εξαφανιστούν από τα πάνελ – δε θα μας λείψουν, να είναι σίγουρες – να σχεδιάσουν με κάθε λεπτομέρεια την όλη διαδικασία και να μας την ανακοινώσουν επί της ουσίας και όχι επί της “επικοινωνίας”…

Κόπανου Λίλια

Εκπαιδευτικός δημόσιας εκπαίδευσης ΠΕ86

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης