"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

17 C
Trikala

Αθήνα – Τρίκαλα σε κάτω από 3 ώρες: Πότε θα είναι έτοιμος ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος;

lafarm

Σχετικά άρθρα

Βήμα-βήμα προχωρούν οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο E65, που με συνολικό μήκος 181 χλμ. θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας.

Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας που θα ενώσει απευθείας την υφιστάμενη Εθνική οδό στο ύψος της Λαμίας με την Εγνατία Οδό. Ο αυτοκινητόδρομος είναι χωρισμένος σε τρία τμήματα, με το ενδιάμεσο (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) να έχει ολοκληρωθεί.

Νότιο τμήμα: Λαμία-Ξυνιάδα

Το νότιο τμήμα θα ξεκινά από ημικόμβο επί του Αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε., στο ύψος της Ανθήλης Φθιώτιδας και θα καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο στην Ξυνιάδα.

Έχει μήκος 32,5 χλμ. και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 1 δίδυμη σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ., 1 αμφίπλευρο χώρο στάθμευσης και & Ανάπαυσης, 3 ανισόπεδους κόμβους σε Λαμία, Καρπενήσι και Ξυνιάδα, και 1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι).

Η πρόοδος των εργασιών έχει φτάσει γύρω στο 88% και το μοναδικό πρόβλημα που έχει επιφέρει καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου αφορά σε ένα τμήμα του άξονα πριν τη σήραγγα Όθρυος (στο 21,8χλμ) το οποίο αποφασίστηκε να παρακαμφθεί με νέα χάραξη.

Από το καλοκαίρι του 2021 έχει παραδοθεί ήδη σε κυκλοφορία το τμήμα 14,5 χλμ. από τη Λαμία έως τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το νότιο τμήμα θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2023 και θα ενωθεί με το ενδιάμεσο τμήμα (Ξυνιάδα-Τρίκαλα).

Βόρειο Τμήμα: Τρίκαλα-Εγνατία

Το βόρειο τμήμα ξεκινά από ανισόπεδο κόμβο στα Τρίκαλα και φτάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών. Έχει μήκος 70,5 χλμ. και λογίζεται ως ένας στρατηγικής σημασίας άξονας δεδομένου ότι θα συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό, όπως και τα Λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου.

Παράλληλα, θα κατασκευαστούν -μεταξύ άλλων- 2 σήραγγες20 γέφυρες, 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο, Καρπερό), 6 ανισόπεδο Κόμβοι, 1 μετωπικός σταθμός διοδίων και 3 πλευρικοί.

Η πρόοδος κατασκευής του βόρειου τμήματος του E65 έχει φτάσει στο 20%, ενώ σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, τo πρώτο τμήμα του άξονα (από τα Τρίκαλα ως την Καλαμπάκα), μήκους 24 χλμ. θα παραδοθούν εντός του τρέχοντος έτους.

Λαμία-Εγνατία Οδός σε 1 ώρα και 45 λεπτά

Με την ολοκλήρωσή του Ε65, η οποία υπολογίζεται για το 2025, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, το Αθήνα-Τρίκαλα θα ολοκληρώνεται σε λιγότερες από 3 ώρες, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας καθώς θα συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας αλλά και της Δυτικής Μακεδονίας.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Αυτό που βλέπει κάποιος είναι ότι στο ύψος της Βασιλικής στην διασταύρωση της Ε65 με τον δρόμο Τρικάλων-Καλαμπάκας δεν υπάρχει κόμβος.Αυτό σημαίνει ότι οι Τρικαλινοί θα πρέπει να κατεβαίνουν μέχρι το Μεγαλοχώρι για να μπούν στον Ε65 ή θα πρέπει να περάσουν μέσα από την Καλαμπάκα και να μπούν από τον κόμβο της Διάβας.Επίσης οι Καλαμπακιώτες πρέπει να πάνε προς τα πάνω καί μετά να κατέβουν για Αθήνα, οί δε προερχόμενοι εξ’ Αθηνών θα μπαίνουν στην Καλαμπάκα από βόρεια.Τρέλλα ή απλώς μετωπικά και πλευρικά διόδια συμφέρουν να γίνει έτσι.Δλδ μισές δουλειές ή ότι συμφέρει τον εργολάβο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης