"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

22.8 C
Trikala

Αφήστε μας να κάνουμε Λιτανείες- του πρωτ. Αθανασίου Τύμπα

lafarm

Σχετικά άρθρα

πρωτ. Αθανασίου Τύμπα, θεολόγου – μουσικού

Την πρόταση νοιώθω ότι πρέπει να την κάνω ως ένας απλός Ορθόδοξος Χριστιανός αυτού του δημοκρατικού κράτους που το σύνταγμά του υπερασπίζεται τα θρησκευτικά δικαιώματα όχι μόνον των ορθοδόξων αλλά και των άλλων θρησκειών.

Για τρεις βασικούς λόγους κάνω την πρόταση: Πρώτον, διότι οι πανδημίες όπως δείχνουν τα πράγματα θα είναι συχνό φαινόμενο στην ζωή μας. Οι ειδικοί επιστήμονες μας λένε ότι οι ισχυρές και πολλές αντιβιώσεις που παίρνουν οι άνθρωποι και τα ζώα τα τελευταία χρόνια δημιουργούν ισχυρά και έξυπνα μικρόβια.

Έτσι ενώ τα παλαιά χρόνια παρουσιαζόταν κάθε εβδομήντα ή ογδόντα χρόνια μια πανδημία τώρα θα παρουσιάζεται κάθε δέκα χρόνια ή και λιγότερο. Π.χ. γρίπη των πτηνών, γρίπη των χοίρων, ο έμπολα, εγκεφαλίτιδα των αγελάδων.

Δεύτερον, η πολιτική μας εξουσία πολύ σωστά φρόντισε για την σωματική υγεία των πολιτών και έτσι τα καταστήματα τροφίμων είναι ανοικτά, όμως ο άνθρωπος δεν είναι μόνον σώμα  έχει και ψυχή αθάνατη η οποία θέλει και αυτή την τροφή της. Τροφή της ψυχής είναι τα Άγια Μυστήρια της Εκκλησίας μας και πρωτίστως η Θεία Κοινωνία.

Και τρίτον, οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας μας από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια αφόριζαν όποιον Χριστιανό δεν πήγαινε τρεις συνεχόμενες Κυριακές στην Εκκλησία, όχι για να τον εκδικηθούν αλλά γιατί θεωρούσαν την ψυχή του νεκρή, τον καλούσαν σε μετάνοια και μετά την άρση του αφορισμού του τον έβαζαν πάλι στους κόλπους της.

Οι μεγάλοι ασκητές μέσα στις ερήμους μπορούσαν να ζουν μεγάλα διαστήματα χωρίς Θεία Κοινωνία, διότι την ψυχή και το σώμα τους τα έτρεφε το Άκτιστο Φως. Εμείς όμως δεν έχουμε φτάσει σε τέτοια μέτρα αγιότητας μέσα στους πειρασμούς αυτού του κόσμου γι’ αυτό έχουμε άμεση ανάγκη του Μυστηρίου της Θείας Λειτουργίας.

Προτείνω λοιπόν: Πρώτον, κάθε φορά που έχουμε πανδημία οι Εκκλησίες μας να παραμένουν ανοικτές όχι μόνον για ατομική προσευχή αλλά και για την τέλεση όλων των Μυστηρίων τηρουμένων των υποδείξεων των ειδικών ιατρών, όπως ακριβώς και στα καταστήματα τροφίμων.

Χθες πήγα σε ένα σούπερ μάρκετ και διασταυρώθηκα με τουλάχιστον είκοσι ανθρώπους στους διαδρόμους, ενώ στην Εκκλησία αυτό είναι πολύ εύκολο να αποφευχθεί λόγω της έλλειψης διαδρόμων.

Δεύτερον, επί είκοσι και πλέον αιώνες η Ιερά Παράδοση της Ορθοδοξίας, η οποία έχει την ίδια αξία με τους Ιερούς κανόνες και τα δόγματα της πίστεως, μας, επιβάλλει, όταν έχουμε πανδημίες και λοιμούς να τελούμε το Ιερό Ευχέλαιο και Λιτανείες με Ιερά Λείψανα και Άγιες Εικόνες.

Μία φορά την εβδομάδα, λοιπόν, σε κάθε ενορία τηρουμένων των αποστάσεων ας γίνεται το Ιερό Ευχέλαιο για να χρίονται οι Χριστιανοί.

Επίσης, ο επίσκοπος με λίγους Ιερείς μια φορά τον μήνα και ώρες που δεν παρακωλύει την συγκοινωνία, βραδινές, ας περιφέρεται στους δρόμους της πόλης τηρουμένων των αποστάσεων με τα Άγια Λείψανα κάνοντας σε διάφορα σημεία δεήσεις.

 Οι πιστοί με μια λαμπάδα στο χέρι μπορούν να παρακολουθούν την λιτανεία από το μπαλκόνι του σπιτιού τους. Κάτι ανάλογο δεν έκαμε προς τιμήν της και η Άλκηστις Πρωτοψάλτη τραγουδώντας πάνω σε ένα φορτηγό για να τονώσει την ψυχολογία των Αθηναίων που είχαν δύο μήνες κλεισμένοι μέσα στα σπίτια τους; Αυτής γιατί της το επέτρεψε ο νόμος και στους αρχιερείς δεν το επιτρέπει;

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όταν βλέπεις αγαπητέ Αθανάσιε, λιτανείες, περιφορά εικόνων, ιερές ακολουθίες και άλλες λατρευτικές εκδηλώσεις, να γίνονται με πρόσωπα μασκοφορεμένα, – (Ιεραρχών, κλήρου και πιστού λαού)-, με κορύφωση την επίσημη εκ μέρους της Εκκλησίας, απαγόρευση του πρώτου εν τάξει Μυστηρίου, της Θ. Κοινωνίας, καταρρέουν όλα τα επιχειρήματα περί της άνωθεν θαυματουργικής προστασίας!! Ένας ιός κατατρόπωσε την Εκκλησία η οποία ηττήθηκε κατά κράτος!!! Δεν πείθει πλέον!!

  2. Δύο διαφορετικοί κόσμοι σε μία χώρα.
    Η δομή του κοινωνικοπολιτικού ιστού της χώρας μας αποτελείτε από τη σύνθεση δύο κόσμων που ο ένας, ακόμη και σε εθνικούς κινδύνους, δεν μπορεί να κατανοήσει τον άλλο.
    Ο ένας ανήκει στο σκοτεινό μεσαίωνα και ο άλλος αποτελεί τη σύγχρονη Ελλάδα των τεχνών
    και των επιστημών.
    α) Ο κόσμος του μεσαιωνικού σκοταδιού εκπροσωπείται επάξια από το δήθεν χριστιανικό ιερατείο. Προς απόδειξη τούτου ένα παρόμοιο ιστορικό παράδειγμα. – κατά τη διάρκεια της πανούκλας στο μεσαίωνα ο πάπας έδινε εντολές για να γίνονται λιτανείες για να σταματήσει η επιδημία- νομίζω ότι δεν διαφέρουμε σε τίποτα. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ρωτήσω τους σεβαστούς ιερωμένους και ιεράρχες, σε ποιο σημείο η Αγία Γραφή ή ο Ιησούς μιλάει για λιτανείες; Ειλικρινώς θα ήθελα πολύ να το μάθω.
    β) Ο άλλος κόσμος είναι ο κόσμος των τεχνών και των επιστημών ο οποίος έχει πολλαπλώς βοηθήσει την ανάπτυξη της χώρας μας αλλά και την επάξια παρουσία του Ελληνισμού στο παγκόσμιο επιστημονικό και τεχνικό γίγνεσθαι.
    Η πολιτική ηγεσία, σχεδόν όλων των κομμάτων, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, προσπαθεί με περισσή και ανέντιμη πρακτική, να ισορροπήσει μεταξύ αυτών των απροσάρμοστα συνδεδεμένων κόσμων, έναντι βεβαίως των προσδοκώμενων ψήφων των πιστών ακροατών των εκ του άμβωνως ομιλούντων ιεραρχών.
    Κλείνοντας θα ήθελα να θέσω στον κο Αθανάσιο Τύμπα τα παρακάτω ερωτήματα:
    – Είστε βέβαιος ότι κατά τη διάρκεια των λιτανειών ότι δεν μεταδοθεί σε κανένα πιστό το μικρόβιο του COVD-19;
    – Αν ένας λιτανεύων πιστός κολλήσει το μικρόβιο ξέρετε σε πόσους μπορεί να το μεταδώσει;
    – Τελικά ποιος θα πάρει την ηθική ευθύνη μιας ενδεχόμενης νόσου COVD-19 καθώς και των θανάτων που μπορεί να επέλθουν ή μήπως η εκκλησία θα αποζημιώσει τους συμμετέχοντες τόσο στις λιτανείες όσο και στις άλλες εκδηλώσεις της εκκλησίας;
    Κε Τύμπα νομίζω ότι αν φέτος ή ακόμη και του χρόνου δεν κάνετε λιτανείες ή άλλες εκκλησιαστικές εκδηλώσεις ο πανάγαθος και ο πολυέλαιος θεός μας, γνωρίζει τα πάντα και συνεπώς γνωρίζει γιατί δεν κάνατε λιτανείες και θα συγχωρήσει και εσάς για αυτό το αμάρτημα αλλά και εμάς που δεν πιστεύουμε σε εσάς και είμαστε το μεγάλο πλήθος των λογικών ανθρώπων που υπακούμε στις εντολές των κυβερνητικών αρχών.
    Αναμένω τις απαντήσεις σας.

    Δικαιόπολης

  3. Αλήθεια, αυτός ο (όντως υπέροχος και μεγαλειώδης) κόσμος των τεχνών και των επιστημών, είναι σίγουρο ότι αποτελείται από μονάδες που τυγχάνουν όλοι αντίθετοι στην Εκκλησία; Θα ήταν αστείο να το δεχθεί κάποιος αυτό, εφόσον βέβαια έχει αληθινή σχέση με τον κόσμο των τεχνών και των επιστημών… Επιπλέον, αυτός ο κόσμος “των τεχνών και των επιστημών”, εγκρίνει κάποιες άλλες, απολύτως θρησκευτικού τύπου, λιτανείες, που επιχειρούνται, εν μέσω πανδημίας, έξω από Εφετεία και Πολυτεχνεία; Είναι δυνατόν, ο “κόσμος των επιστημών”, να αποδέχεται ενδεχόμενα παροδικής …μετάλλαξης του ιού, ανάλογα με την ιδεολογική κάλυψη της …λιτανείας; Εγκρίνει τα τύπου “Παναγίας της Τήνου” και “Αγίου Παϊσίου του Αγιορειτου” προσκυνήματα, αρκεί να μην διοργανώνονται από ρασοφόρους και να λαμβάνουν χώρα σε κρασπεδα- ναούς της Δημοκρατίας, π.χ. Κοινοβούλιο ή έξω από την έδρα του Απόλυτου Κακού, π.χ. την αμερικανική πρεσβεία; Αποδέχεται, ο “κόσμος των επιστημών”, την έκθεση νεαρών ατόμων (που, όπως ακούμε, είναι εξίσου ευάλωτα και όχι λιγότερο άτρωτα) σε, εντελώς θρησκευτικού τύπου, καλοπροαίρετες μεν, αδύνατον να περιφρουρηθούν δε, μαζώξεις, που δυστυχώς τελικά ζέχνουν από το αντίστοιχο “θυμίαμα”(φωτιές, μολότωφ, κλπ); Εάν ναι, φαντάζομαι πως η πολυεύσπλαγχνη και πανάγαθη Θεά της Ροβεσπιέρειας Λογικής θα συγχωρήσει τους πιστούς της αν δεν πραγματοποιηθούν φέτος θρησκευτικού τύπου, δημοκρατικές και προοδευτικές έστω, λιτανείες “λογικών ανθρώπων” που “τηρούν τα κυβερνητικά μέτρα”. Ζωή να έχουμε, του χρόνου πάλι.

  4. Αγαπητέ Smile4ever δεν απαντάτε σε κανένα από τα ερωτήματα μου. Υπεκφεύγετε και ξεγλιστράτε υποκριτικά. Δεν μίλησε κανείς για μολότωφ, και για άλλου τύπου “λιτανείες”
    Αν μπορείτε απαντήστε στα συγκεκριμένα ερωτήματα μου. Τα οποία σας τα επαναλαμβάνω για να τα κατανοήσετε καλύτερα.
    α) Θα ήθελα να ρωτήσω τους σεβαστούς ιερωμένους και ιεράρχες, σε ποιο σημείο η Αγία Γραφή ή ο Ιησούς μιλάει για λιτανείες; Ειλικρινώς θα ήθελα πολύ να το μάθω
    β)Είστε βέβαιος ότι κατά τη διάρκεια των λιτανειών ότι δεν μεταδοθεί σε κανένα πιστό το μικρόβιο του COVD-19;
    γ) Αν ένας λιτανεύων πιστός κολλήσει το μικρόβιο ξέρετε σε πόσους μπορεί να το μεταδώσει;
    δ) Τελικά ποιος θα πάρει την ηθική ευθύνη μιας ενδεχόμενης νόσου COVD-19 καθώς και των θανάτων που μπορεί να επέλθουν ή μήπως η εκκλησία θα αποζημιώσει τους συμμετέχοντες τόσο στις λιτανείες όσο και στις άλλες εκδηλώσεις της εκκλησίας;
    Αναμένω τις απαντήσεις επί των ερωτημάτων.

    Δικαιόπολης

  5. Για το πρώτο ερώτημα σας παραπέμπω στην Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας η οποία, βάσει Συνόδων είναι ισότιμη με την Αγία Γραφή και η οποία, αν έχετε ζήσει στην χώρα μας αρκετά χρόνια, θα γνωρίζετε ότι αποτελεί κοινή πρακτική που ασκείται μάλιστα σε συνθήκες υγειονομικά δύσκολες χωρίς να υπάρχουν αναφορές για διασπορά της νόσου ή για μέτρα αποζημίωσης των πολιτών από τους διοργανωτές… Απορώ πώς δεν μπορούμε να το δεχτούμε ως πρακτική (εφόσον επιτραπεί) αλλά δεχόμαστε την επανάληψη “δημοκρατικών” λιτανειων (απαγορευμένων κάθετα σε μια χώρα που δεν είναι Βόρεια Κορέα ή Τουρκία…) πολύ πρόσφατα εμπεδωμενων στην λαϊκή συνείδηση (για 5 δεκαετίες μιλάμε, όχι για εκατοντάδες χρόνια…) την οποία πρέπει σε ΚΑΘΕ περίπτωση να σεβόμαστε. Όσον αφορά τα υπόλοιπα ερωτήματα, σας τα επιστρέφω διότι η απάντηση σε αυτά πρέπει να απασχολεί όχι μόνο εσάς και εμένα αλλά κυρίως τον υπέροχο κόσμο “επιστημών και τεχνών”, ο οποίος έχει την δύναμη και τα εργαλεία να εισηγηθεί και να συμβάλει στην απαγόρευση ΚΑΘΕ ενεργειας που επιβουλεύεται τη δημόσια υγεία -και μακάρι να το κάνει, νόμοι υπάρχουν και πρέπει να εφαρμόζονται παντού και πάντα. Κατα τα αλλα σας εύχομαι καλό υπόλοιπο σαββατοκύριακο με υγεία, χωρίς άσκοπη έκθεση σε επιβαρυμένα περιβάλλοντα.

  6. Αγαπητέ Smile4ever, αν και δεν είμαι θεολόγος, για την επίλυση κάποιων θεμάτων τα οποία συσχετίζονται με τεχνοκρατικές επιστήμες αναγκάστηκα να μελετήσω και την Αγία Γραφή την οποία τη βρήκα ως το πλέον πάνσοφο βιβλίο στην απόδοση τεχνικών δικαίου και ευημερίας επί όλων των κοινωνικών ζητημάτων.
    Σήμερα ακούω από εσάς ότι η ασαφής ιερά παράδοση και οι αποφάσεις των συνόδων, όπου η μία αναιρούσε τις αποφάσεις της άλλης, είναι ισότιμη με τις διδασκαλίες του Ιησού, τις επιστολές των αποστόλων την αποκάλυψη και τα λεγόμενα των προφητών. Ειλικρινώς με εκπλήσσεται.
    Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα ερωτήματα που δεν απαντάτε σας θεωρώ ανεύθυνους για την υγεία των πολιτικών-πιστών σας την οποία δεν σέβεστε ούτε υπολογίζεται, φτάνει να ικανοποιήσετε τα θέλω σας.
    Θα ήθελα να σας ρωτήσω γιατί δεν σέβεστε τις αποφάσεις των κυβερνητικών αρχών οι οποίες αποσκοπούν στην προστασία της υγείας των πολιτών;
    Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο τελικά εσείς η εκλεγμένη από τον Ελληνικό Λαό κυβέρνηση;
    Αναμένω τις σαφείς και χωρίς υπεκφυγές, απαντήσεις σας.

    Δικαιόπολης

  7. Αγαπητέ Smile4ever αναμένοντας τις απαντήσεις σας για να την πληρότητα του διαλόγου, θα ήθελα επί πλέον να σας ρωτήσω τρία πράγματα.
    α ) Οι διεκδικήσεις των εδαφών, των κτημάτων και των εν γένει λοιπών γαιών, που σας παραχώρησαν οι Οθωμανοί Σουλτάνοι ή κάποιοι αχρείοι αυτοκράτορες της περιόδου της παρακμής του βυζαντίου εντάσσονται στα πλαίσια της αποδοχής των συνοδικών ή των βιβλικών κανόνων καθότι ο Ιησούς τα είπε διαφορετικά στην παραβολή των δύο χιτώνων; ( Νομίζω ότι σας είναι γνωστή τόσο η περίπτωση των διεκδικήσεων της Μονής Δουσίκου, όσο και των άλλων περιπτώσεων κυρίως στην Αττική καθώς βέβαια και η σκανδαλώδη περίπτωση του Βατοπεδίου).
    β) Τι κάνετε στις περιπτώσεις που οι βιβλικές αρχές έρχονται σε σύγκρουση με τους συνοδικούς κανόνες; Ποιοι υπερισχύουν;
    γ) Στο μεταξύ ήρθε και η θλιβερή είδηση του θανάτου του μητροπολίτη Λαγκαδά, μήπως αν δεν γινόταν καθόλου οι θρησκευτικές τελετές δεν θα χανόταν αυτός αλλά κα ένα πλήθος συμπολιτών μας καθότι ο CΟVID-19 δεν χαρίζεται σε κανέναν;
    Αναμένω τις σαφείς και χωρίς υπεκφυγές, απαντήσεις σας.
    Δικαιόπολης

  8. Σύμφωνα με τους κανόνες της Λογικής, είναι αδύνατον -όσο και να προσπαθήσει κανείς- να βρει κοινό τόπο, άρα και έδαφος συζήτησης, μεταξύ των ….παραχωρηθεισών από τους Οθωμανούς γαιών και του μείζονος ζητήματος της ασφάλειας των πολιτών από την υγειονομική απειλή!!! Επίσης, με το να μου απευθύνεστε με το δεύτερο πρόσωπο του πληθυντικού, με κατατάσσετε αυθαίρετα και πολωτικά σε μια κατηγορία με την οποία δεν έχω καμία σχέση… ή, “πας μη “Έλλην” βάρβαρος”; Αντιλαμβάνομαι ότι σας ενόχλησε η επέκταση των τοποθετήσεων επί ζητημάτων δημόσιας υγείας σε άλλες συνιστώσες της σύγχρονης δυναμικής της διασποράς, θεωρώ όμως ότι η επικαιρότητα δίνει τροφή για ευρύτερους προβληματισμούς. Μόνο ετσι πάνε οι κοινωνίες μπροστα! Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω. Χάρηκα για τον διάλογο. Υγιαίνετε!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης