"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

16.6 C
Trikala

Βασίλης Παπαστεργίου : Γιατί δεν θα κατέβω στο συλλαλητήριο

lafarm

Σχετικά άρθρα

Είμαι υπέρ της ονομασίας της γειτονικής μας χώρας με το όνομα Μακεδονία ή με μια σύνθετη ονομασία που θα περιέχει αυτό τον όρο.

Φυσικά και δεν θα κατέβω στο συλλαλητήριο. Όχι μόνο γιατί δεν μου αρέσει να συγχρωτίζομαι με χρυσαυγίτες ούτε γιατί δεν θέλω να τεθώ υπό την περιφρούρηση της “Πατριωτικής Ένωσης Ελληνική Λαϊκή Συσπείρωσις-ΕΛ.ΛΑ.Σ.” του κ. Οδυσσέα Τηλιγάδα, αν και νομίζω ότι αυτοί θα ήταν ήδη επαρκείς λόγοι για κάθε εχέφρονα άνθρωπο.

Εγώ δεν θα πάω για ένα άλλο λόγο. Γιατί δεν συμφωνώ με το αίτημά του.
Είμαι δηλαδή υπέρ της ονομασίας της γειτονικής μας χώρας με το όνομα Μακεδονία ή με μια σύνθετη ονομασία που θα περιέχει αυτό τον όρο.
Ας συμφωνήσουμε κατ’αρχάς ότι η γειτονική χώρα ανήκει στον γεωγραφικό χώρο της Μακεδονίας και επομένως δεν είναι όλη η Μακεδονία ελληνική, όπως θα γράφουν τα γαλάζια πανό την Κυριακή στο Σύνταγμα. Βεβαίως η ελληνική Μακεδονία είναι ελληνική, όπως έλεγε και ο Άγγελος Ελεφάντης πριν κάποια χρόνια.
Πέρα από τη γεωγραφία όμως, ο λαός αυτός έχει την δική του ιστορία, τους δικούς του αγώνες, το δικό του ’21, το Ίλιντεν. Αυτή την ιστορία –των 100 και πλέον ετών πια- την έγραψε με αυτό το όνομα. Και φυσικά αυτό ήταν το όνομα της ομόσπονδης δημοκρατίας της Τιτοϊκής Γιουγκοσλαβίας.
Τέλος, αυτός ο λαός έχει την γλώσσα του, την μακεδονική γλώσσα. Έτσι την λέει η Πηνελόπη Δέλτα, έτσι –ως μακεδονοσλαβική- την κατέγραφε το Ελληνικό κράτος στις απογραφές του έως το 1940, έτσι την αναγνώριζε η πολυεθνική Γιουγκοσλαβία του Τίτο μετά το 1945.

Η δική μας χώρα έχει ένα κάπως σκοτεινό παρελθόν σε σχέση με αυτή τη γλώσσα. Αυτή η γλώσσα είναι η μητρική γλώσσα κάποιων δεκάδων χιλιάδων Ελλήνων πολιτών, που υποχρεώθηκαν να την ξεχάσουν, να ορκιστούν δημόσια ότι δεν θα την μιλάνε, να μην τραγουδάνε τα τραγούδια τους στη γλώσσα αυτή, να κάνουν τα πανηγύρια τους στα μουγκά. Όποιος θέλει να μάθει λίγο περισσότερα για αυτά με σκοπό την αλήθεια και όχι να επιβεβαιώσει τις προκαταλήψεις του, ας διαβάσει το συγκλονιστικό βιβλίο του Τάσου Κωστόπουλου “η απαγορευμένη γλώσσα” που βασίζεται κατά 90% σε κρατικές ελληνικές πηγές.
Η χαρούμενη πλειοψηφία που θα κατέβει αύριο στο Σύνταγμα μαζί με την Χρυσή Αυγή και υπό την προστασία της ομάδας εφέδρων καταδρομέων «ΟΔΕΥΩ» είναι μάλλον ανυποψίαστη για όλα αυτά.
Όπως είναι ανυποψίαστη για το γεγονός ότι κάποιες χιλιάδες μουσουλμάνοι συμπολίτες μας στη Θράκη έως το 1990 και επί δεκαετίες δεν μπορούσαν καν να μετακινηθούν ελεύθερα μέσα στο νομό τους γιατί τους εμπόδιζαν έλεγχοι και μπάρες. Και όταν έφευγαν για σπουδές στην Κωνσταντινούπολη, έπαιρναν και μια απόφαση αφαίρεσης της Ελληνικής ιθαγένειας.
Για αυτά τότε δεν μίλησε κανείς. Όλοι σιωπηλοί και οι περισσότεροι ανυποψίαστοι μπροστά στα “οικεία κακά”. Δεν μίλησε ούτε η ενοχική ελληνική Αριστερά, τμήμα της οποίας στο όνομα του αντιιμπεριαλισμού ετοιμάζεται αύριο να τεθεί υπό την προστασία του κ.Τηλιγάδα.

Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα, αλλά δεν νομίζω ότι χρειάζεται. Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα η γειτονική χώρα να πάρει την συνταγματική της ονομασία. Ωστόσο και ένας έντιμος συμβιβασμός, αυτός της σύνθετης ονομασίας, θα ήταν επίσης πολιτικά παραγωγικός. Τα περί αλυτρωτισμού στο Σύνταγμα της γειτονικής χώρας είναι αβάσιμα και προσχηματικά, αυτά έχουν δρομολογηθεί ήδη από το 1995.
Σε αυτό το πλαίσιο ένα συλλαλητήριο που αρνείται στην γειτονική χώρα την χρήση του ονόματος Μακεδονία (όπως την έχουν αναγνωρίσει κάπου 150 χώρες) ακόμα και στο πλαίσιο μιας σύνθετης ονομασίας, είναι πραγματικά αδιανόητο.
Το γεγονός ότι σύρεται στο συλλαλητήριο και η ΝΔ μετά την υποταγή του ανεκδιήγητου Κυριάκου στους ακροδεξιούς του κόμματός του, είναι θλιβερό. Δύσκολα θα βρω όμως ελαφρυντικό και για τα τμήματα της Αριστεράς που επιλέγουν να κατέβουν αύριο στο εθνικιστικό συλλαλητήριο.
Πέρα από την απώλεια του “βασικού ενστίκτου”, ότι δηλαδή η οριοθέτηση προς τους φασίστες θα έπρεπε να είναι κάθετη και απόλυτη, νομίζω ότι το βασικό πρόβλημα με αυτό τον κόσμο είναι η αφετηρία της πολιτικής του ανάλυσης. Η αντίθεση στο ΣΥΡΙΖΑ (προφανώς θεμιτή και κατανοητή κατά τα άλλα) καταλήγει σε μια εμμονική αντιπαράθεση για τα πάντα, σε μια ψυχαναγκαστική αντιπολίτευση σε κάθε επίπεδο. Πρόκειται για τύφλωση, για τον ορισμό του ετεροπροσδιορισμού.

Δυστυχώς το συλλαλητήριο θα έχει πολύ κόσμο. Αυτό σε τίποτα δεν θα προωθήσει κανένα αριστερό σχέδιο, αντίθετα θα δώσει μια ακόμα ώθηση στην ακροδεξιά.
Το χειρότερο όμως είναι ότι θα επιβεβαιώσει ότι η πλειοψηφία των συμπολιτών μας δεν έχει καμία διάθεση να “μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές”, ότι αυτή η χώρα, αυτό το πολιτικό σύστημα και αυτός ο λαός δεν είναι ακόμα σε θέση να λύσει κανένα “εθνικό θέμα”.
Ότι επιλέγουμε να ζούμε με μύθους, καταναλώνοντας βολικά εθνικά παραμύθια.
Ή, όπως θα έλεγε κι ο Μίκης, πενήντα χρόνια πριν, “ψέμματα σου λένε οι εχθροί σου, μα κι οι φίλοι σου, σου κρύβουν την αλήθεια”

Βασίλης Παπαστέργιου

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τί γνώμη να έχει ο νυν Δήμαρχος Τρικκαιων και αδερφός του για τις απόψεις του Βασίλη;
    Θα είχε ενδιαφέρον να μαθαιναμε!
    Πού συμφωνεί, πού διαφωνει;

  2. Ευτυχώς δεν έχουν την ίδια άποψη με ΄σενα οι συμπολίτες μας που ακόμα αγαπάνε την Ελλάδα μας. Προφανώς με 1.500.000 εκατομμύριο ακροδεξιούς είναι άξιο απορίας που δεν είναι κυβέρνηση η Χρυσή Αυγή.

  3. Η Π. Δέλτα λέει ότι είναι μίξη βουλγαρικης και σερβικης γλώσσας και ο ελληνικός πληθυσμός – επειδή ήταν γείτονες και ζουσαν μαζί – ήξερε μερικές λέξεις. Αν εσύ λες zdravo, dobar dan κλπ δε σε κάνει και καλά σέρβο ή βούλγαρο.
    Κανεις Έλληνας δεν υποχρεώθηκε να ξεχάσει τη γλώσσα, αντιθέτως στο Μοναστήρι , στα Μπίτολα κλπ γίνανε αυτά που λες.(Αυτά από γυναίκα που ήξερε αυτές τις λέξεις και τραγούδια, τρικαλινή με καταγωγή από Μακεδονία)
    Όσο για το σύνταγμά τους, τα βιβλία τους κλπ ή είσαι χαζός ή τον παριστάνεις, αν αυτά δεν είναι αλυτρωτισμός (Μακεδονία του Αιγαίου..) Και αφού έχουν αναγνωριστεί από 150 χώρες -κατ΄ εσέ- τι την χρειάζονται την 151η;
    Ευτυχώς το συλλαλητήριο είχει πολύ κόσμο και δεν θα προωθηθεί κανένα αριστερό σχέδιο για ξεπούλημα της Μακεδονίας.
    Εσύ βέβαια επιλέγεις να ζεις με ουτοπίες και διχαστικός. Ο λαός το έδειξε ότι σ΄αυτό το ζήτημα είναι ΕΝΩΜΕΝΟΣ. Αντίθετα οι πολιτικοί είναι διχασμένοι και ανίκανοι να χαράξουν ενιαία ΕΘΝΙΚΗ γραμμή.
    Στο κάτω κάτω ας αφήσουν τους γλωσσολόγους και τους ιστορικούς να μιλήσουν γι αυτό το θέμα. Ξέρουν περισσότερα.
    Α! και πού είσαι : έρχονται και οι αλβανοί (τώρα πες την παροιμία που ταιριάζει)

  4. Πολύ σωστά τα λες,αλλά στην Ελλάδα πάντα το ψέμα και λαμογιά κυριαρχούσε.Η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν ξέρει Ιστορία,δεν σκέφτεται με την λογική,αναμασά συνθήματα.Οι εθνικιστές έκαναν μουσουλμάνους τους Πομάκους,ευθύνονται για την καταστροφή της ΜΑσίας,πούλησαν την Κύπρο,μόνο κακό προκάλεσαν στην Ελλάδα και το παίζουν κ πατριώτες,οι γελοίοι.Επίσης η πλειοψηφία αυτών δεν διάβασε την συμφωνία….

  5. Προ πάντων η ειρήνη.

    Σε ότι αφορά τη γλώσσα των Σκοπίων αυτή χρησιμοποιεί το Κυριλλικό αλφάβητο. Το αλφάβητο αυτό έγινε από τον μοναχό Κύριλλο με σκοπό τον εκχριστιανισμό των σλάβων.
    Από ιστορικές πηγές οι πρώτοι σλάβοι που προσέγγισαν τα όρια της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας-της αποκαλούμενης πολύ μετά Βυζαντινής-ήθελαν να γίνουν κοινωνοί του Ελληνικού πολιτισμού και να μάθουν την Ελληνική γλώσσα.
    Παρόλα αυτά, ο μοναχός Κύριλλος τους έφτιαξε αλφάβητο και γλώσσα, και τους έδωσε εθνική οντότητα, ας σκεφθούμε τι θα γινόταν αν τους μάθαινε την Ελληνική, την οποία και επιθυμούσαν, στη συνέχεια θα τη μάθαιναν και οι λοιποί σλάβοι, Βούλγαροι, Ρώσοι κλπ. τότε ο κόσμος μας θα ήταν πολύ διαφορετικός, και η γλώσσα μας αναμφίβολα διεθνής, αλλά αυτά παθαίνουμε όταν κάνουμε αλόγιστες ενέργειες, σύνηθες ιστορικό φαινόμενο των ρασοφόρων.
    Σε ότι αφορά την Ελληνικότητα της Μακεδονίας για αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία από πολύ παλαιά και αναφέρω εδώ την προφητεία του Δανιήλ σχετικά με την Ελληνική παγκόσμια δύναμη που διαδέχεται την Μηδοπερσική, στο ομώνυμο βιβλίο της Αγίας Γραφής αναφέρει χαρακτηριστικά «Ο κριός τον οποίο είδες, ο έχων τα δύο κέρατα, είναι οι βασιλείς της Μηδίας και της Περσίας και ο τριχωτός τράγος είναι ο βασιλεύς της Ελλάδος, και το κέρας το μέγα, μεταξύ των οφθαλμών αυτού, αυτός είναι ο πρώτος βασιλεύς, το δε ότι συνετρίβη και ανέβησαν τέσσερα αντ’ αυτού, δηλοί ότι τέσσερα βασίλεια θέλουσιν εγερθεί εκ του έθνους τούτου πλην ουχί κατά την δύναμη αυτού. {Δανιήλ κεφ. Η(εδάφια 20-22) Μετάφραση των Εβδομήκοντα}
    Είναι προφανές ότι εδώ ο προφήτης Δανιήλ αναφέρεται στον Έλληνα Βασιλιά Μέγα Αλέξανδρο, που ήταν ο νικητής των Μήδοπερσών, ο δε συμβολισμός του με τριχωτό τράγο δεν απέχει πολύ από τις Αιγές και την ιστορία της ονομασίας της αρχαίας πρωτεύουσας των Μακεδόνων. Να αναλογιστούμε ότι ο Δανιήλ έγραψε την προφητεία αυτή στη μακρινή τότε Βαβυλώνα όπου ήταν εξόριστος 250 περίπου χρόνια πριν επιτελεστεί. Να λάβουμε επίσης υπόψη ότι η διάρκεια της Ελληνικής παγκόσμιας δύναμης η οποία άφησε την ποιο λαμπρή κληρονομιά στην παγκόσμια ιστορία διήρκησε ακριβώς 300 χρόνια, από το 331 π.χ. Μάχη Γαυγαμήλων, έως το 31 μ. χ., Ναυμαχία στο Άκτιο, με την οποία καταλύθηκε το Βασίλειο των Πτολεμαίων στην Αίγυπτο με τελευταία Βασίλισσα την όμορφη Ελληνίδα Κλεοπάτρα.
    Μια άλλη μαρτυρία, επίσης από την Αγία Γραφή. Πράξεις Αποστόλων (κεφ Ις εδάφιο 9) Η πρόσκληση του Απ. Παύλου στη Μακεδονία. Το 50 μ. χ, ο Απ. Παύλος πέρασε στην περιοχή της Μακεδονίας μέσου Φιλίππων και Αμφίπολης έφτασε στη Θεσσαλονίκη, και στη Βέροια, έκαμε εκκλησίες στη Θεσσαλονίκη και στους Φιλίππους, μάλιστα σώζονται και οι αντίστοιχες επιστολές. Ο Απ. Παύλος έγραψε και μίλησε στους Μακεδόνες στην Ελληνική.
    Αυτά τα δύο στοιχεία πιστοποιούν την Ελληνικότητα της Μακεδονίας και των Μακεδόνων πολύ πριν από την εγκατάσταση των Σλαβόφωνων φύλων. στην εν λόγω περιοχή.
    Η εγκατάσταση σε Μακεδονικά-Ελληνικά εδάφη των Σλάβων άλλαξε την πορεία της ιστορίας στην περιοχή αυτή. Το όνομα Μακεδόνες οι γείτονες μας το απέκτησαν από την ονομασία του τόπου που κατοικούσαν και όχι από την καταγωγή τους, οπότε βρίσκω την ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό ως την πλέον κατάλληλη για την ειρηνική μας συνύπαρξη και συνεργασία στην περιοχή μας. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Μέγας Αλέξανδρος πριν ξεκινήσει τη νικηφόρα του εκστρατεία για την Ασία εξασφάλισε πρώτα τα νώτα του. Συνεπώς μια συμφωνία με ονομασία καθαρά γεωγραφικού προσδιορισμού και ισχυρές διασφαλίσεις για μια ειρηνική συνύπαρξη μαζί μας είναι ότι καλύτερο.

    Αλήθεια θα ήθελα να γνωρίζω τι συγκεκριμένο προτείνουν τα άλλα κόμματα κυρίως τα κόμματα του συνταγματικού τόξου.
    Δικαιόπολης

  6. «ανήρ Μακεδών τις ην εστώς και παρακαλών αυτόν και λέγων… διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημίν» (Πρξ. 16, 9).

    Ο καθένας σύντροφε… μπορεί να παραθέσει τόνους αντεπιχείρηματα, γιατί ευτυχώς, Παλαιά Διαθήκη, Ιστορικοί,πανεπιστημιακοί,Φιλόλογοι,Εθνογραφικοί χάρτες,χιλιάδες ευρήματα μόνο σε Ελληνικές επιγραφές,στρατιωτικά αρχεία,καταστατικός χάρτης του Αγίου ‘Ορους,
    γλωσσολόγοι και τόσοι άλλοι ερευνητές επι του προκειμένου,
    φρόντισαν να γνωμοδοτήσουν για το τι εστί τέλος πάντων ο ”όρος” ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    πρίν απο εσένα & τα φληναλήματά σου
    με ολίγη απο χρυσαυγίτες & ακροδεξιάς,ΟΔΕΥΩ, Μουσουλμάνους αδικημένους στη Θράκη & ανυποψίαστους (αρα παραπλανημένοι) πολίτες
    (το 80 % του Ελληνισμού δλδ είναι παραπλανημένοι..)
    καταναλώνοντας βολικά εθνικά παραμύθια…

    Λοιπόν άκου σύντροφε…λένε οτι η γλώσσα του σώματος «ακτινογραφεί» τις σκέψεις των άλλων…
    & βλέποντας τη φάτσα σου σήμερα,βλέπω ένα άτομο με σταυρωμένα χέρια, που νιώθει άβολα αρχικά με την εμφάνιση του & κατόπιν με αυτά που γράφει..
    τα δε σταυρώμένα χέρια, ζέχνουν μια ‘οσμή’ σκληρότητας & ανάγκης για εξουσία..

    ‘Ακου σύντροφε..
    ΚΑΝΈΝΑΣ δεν σου ζήτησε να απαγγείλεις τα ποιήματά σου..
    ΚΑΝΕΝΑΣ δεν σε πήρε απ’το γιακά να παραυρεθείς στη συγκέντρωση..
    ΚΑΝΕΝΑΣ δεν σε χαρακτήρισε ακροαριστερό, κομμουνιστοσυμμορίτη, παραπλανημένο..
    ΚΑΝΕΝΑΣ δεν σε χαρακτήρισε Κάιν..
    ΚΑΝΕΝΑΣ δεν σε χαρακτήρισε ανθρωπάκι…

    Θέλεις να πολιτευτείς & να μας σώσεις…
    ΚΑΝΕΝΑΣ δεν σου το ζήτησε αλλά τέλος πάντων.. Ιδού η Ρόδος..
    αλλά μη μας βρίζεις τόσο θρασσύδειλα.. & χυδαία !!

    Αυτά σύντροφε..
    (και γνωρίζω & τον πατέρα σου & τον ‘Αβελ..)

  7. Στον Jerry

    Φίλε μου Jerry άρχοντα.
    Απ’ τα γραφόμενα σου
    πολύ λίγο κατάλαβα
    για τα νοήματα σου.

    Γίνε λίγο ξεκάθαρος
    και λίγο ποιο σαφής.
    Ώστε από εμένα απάντηση
    Ευγενική να δεις.

    Δικαιόπολης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης