"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

10.9 C
Trikala

Για τις σκηνές της ταινίας Τζέιμς Μποντ στα Μετέωρα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Θωμάς Δασκάλου – Αρχιτέκτων Μηχανικός Τρίκαλα

Σχετικά με την ανάρτηση στις στήλες σας, ενός δημοσιεύματος που αναφέρεται στα γυρίσματα της ταινίας του ΤΖΕΙΜΣ ΜΠΟΝΤ που έγιναν το 1981 στα Μετέωρα «ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΜΟΝΟ – JAMES BOND: FOR YOUR EYES ONLY (BLU-RAY), και για τις τότε αντιδράσεις των Μοναχών έχω να προσθέσω τα παρακάτω:

Για όλο αυτό το χρονικό διάστημα ήμουν παρών καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας παρακολουθώντας τα γυρίσματα. Είχα γνωριστεί με όλους τους συντελεστές της κινηματογραφικής αποστολής και τα βράδια καθήμενοι στο φουαγιέ του ξενοδοχείου Διβάνη,  στις συζητήσεις που κάναμε όλοι τους έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για θέματα γύρο από την αρχαία Ελληνική ιστορία, την γλώσσα και φυσικά για τον ιερό χώρο των Μετεώρων που τους είχε εντυπωσιάσει πολύ.

Και προφανώς δεν έχανα την ευκαιρία να τους ενημερώνω και να τους καλύπτω κάθε τους απορία. Από την πρώτη δε ημέρα γνωρίστηκα με τον  Roger Moore, ένα ευγενέστατο, σοβαρό και διακριτικότατο, κύριο, ο οποίος έχοντας και το ταλέντο της ζωγραφική του άρεσε να ζωγραφίζουμε μαζί και να ανταλλάσσουμε  σκίτσα.

Παρών ήταν και ο υπέροχος Topol, στον ρόλο του Milos Columbo. Ο Topol ήταν ο ηθοποιός που είχε υποδυθεί τον αξέχαστο «Βιολιστή της Στέγης». Παρούσα και η γοητευτικότατη συμπρωταγωνίστρια Carole Bouquet.

Είχα λοιπόν την ευκαιρία να έχω ιδίαν αντίληψη των γεγονότων που έλαβαν χώρα, και για τα οποία εδόθησαν αυθαίρετες και τερατώδεις διαστάσεις από τα τότε ΜΜΕ, όπως «Οι Καλόγεροι απειλούν να σκοτώσουν τον ΤΖΕΙΜΣ ΜΠΟΝΤ” , “Oι Καλόγεροι απειλούν να ανατινάξουν τα Μοναστήρια» και άλλα τέτοια ανυπόστατα τα οποία δυστυχώς αναπαράγονται μέχρι σήμερα, δυσφημίζοντας την  Ελλάδα ως μία χώρα των ταλιμπάν.

Η σωστή διάσταση των πραγμάτων έχει ως εξής: Όντως το σενάριο περιελάμβανε μία σκήνή κατά την οποία  ο Μπόντ θα έπρεπε να αναρριχηθεί σε έναν από τους βράχους, ενώ ο αδίστακτός Αριστοτέλης Κριστάτος (Julian Glover), προσπαθώντας να διαφύγει θα έβρισκε καταφύγιο στην Μονή Βαρλαάμ. Η παραγωγή ενημέρωσε την τότε κοινότητα της Μονής ζητώντας την άδεια.

Η Μονή δήλωσε ότι δεν θα επέτρεπε να γίνει κάτι τέτοιο διότι δεν θα ήταν σωστό να συνδέσουν την Μονή με μία σκηνή βίας, έστω και αν αυτή ήταν κινηματογραφική. Οι υπεύθυνοι της ταινίας κατανοώντας και σεβόμενοι την ένσταση της μοναστικής κοινότητος βρήκαν άλλον τρόπο να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της σκηνής. Θυμάμαι ότι την λύση την βρήκαν ο κορυφαίος φωτογράφος της ταινίας ο Alan Hume, ο μοντέρ John Grover, και ο σκηνογράφος Peter Lamont, ο οποίος και ετοίμασε τον κατάλληλο φόντο για την συγκεκριμένη σκηνή.

Μου είχαν κάνει φοβερή εντύπωση  η υπευθυνότητα, η συνέπεια και η ευρηματικότητά τους.

Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν ανώδυνα με επιτυχία και οι σκηνές στα Μετέωρα είναι από τις πιο χαρακτηριστικές διότι κρατάει την αγωνία στο έπακρο.

Αυτή είναι η σωστή διάσταση των πραγμάτων, από πρώτο χέρι, και θλίβομαι όταν βλέπω ότι  υπάρχουν φωνές που εντελώς ανεύθυνα είναι έτοιμες να διαστρεβλώσουν γεγονότα και να ενσπείρουν ειρωνεία και απαξίωση,  για θέματα τα οποία αποτελούν βασικά πολιτιστικά στοιχεία της μακραίωνης Ελληνικής ιστορίας και παραδόσεως. Και είναι απαράδεκτοι όλοι εκείνοι οι  οποίοι δείχνουν υπέρμετρες «ανθρωπιστικές» ευαισθησίες και σεβασμό σε αλλότριες εξ’ ανατολών δοξασίες και σύμβολα αλλά είναι έτοιμοι να εκχύσουν δηλητήριο προς κάθε τι το Ελληνικό!!!!

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο συγγραφέας του παραπάνω κειμένου προσπαθεί να αλλάξει την πραγματικότητα και τα γεγονότα, μάλιστα μας λέει ότι ήταν παρόν. Κύριε Δασκάλου γνωρίζουμε την σχέση σας με τα μοναστήρια, παρόντες ήταν όμως και κάποιες εκατοντάδες πολίτες που λένε το αντίθετο από εσάς. Οι καλοί μοναχοί η καραμελέ που έχει λιώσει.

  2. Προς τον ανώνυμο «NEMESIS”
    Ότι ήταν να γράψω το έγραψα. Και μάλιστα ως έχων ιδίαν αντίληψη, δίνω την πραγματική διάσταση των πραγμάτων και όχι τις τότε πεποιημένες πολιτικές κατευθυνόμενες αντιδράσεις στις οποίες ως συνήθως, τυφλά υπακούει, επαναλαμβάνει και παπαγαλίζει, η άμορφη μη σκεπτόμενη και εύπλαστη μάζα. Και ως καλυπτόμενος που είστε πίσω από μία ανωνυμία δεν ξέρω αν είσαστε και εσείς ή όχι μέσα στους εκατοντάδες εκείνων που αναφέρετε!! Όσο για τις σχέσεις μου με τον χώρο των Μετεώρων και βεβαίως είναι στενές, αφού επί σειρά ετών έχω εκπονήσει σχεδόν όλες τις αναστηλωτικές μελέτες της Ι.Μ.Μ.Μετεώρου!!! Και είμαι υπερήφανος που είμαι είς εκ των συντελεστών που εργάστηκαν για την ανάδειξη και της αναγνωρίσεως του χώρου ως Μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και ως Ιερού χώρου. Και πληροφοριακά να σας αναφέρω ότι προς τούτο έχω τιμηθεί με τον Χρυσούν Σταυρό του Πατριαρχείου Κωνσταντινοπόλεως, από τον τότε Πατριάρχη Δημήτριο, η οποία αποτελεί Υψίστη τιμητική διάκριση!!. Επομένως γνωρίζω την ουσιαστική Αξία αυτού του Μνημείου καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον και η άποψή μου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα! Έχω ξεναγήσει στον χώρο αυτόν δεκάδες Επιφανών προσωπικοτήτων από όλο τον κόσμο, οι οποίοι έχουν εκφράσει τον σεβασμό τους και το δέος για το μοναδικό αυτό μεγαλείο. Εν κατακλείδι θέλω να προσθέσω τούτο: Το μέτρο της ευαισθησίας που διαθέτει κάποιος απέναντι στον σεβασμό των μνημείων, ιστορικών χώρων, παραδόσεως, γλώσσας, ιστορίας κλπ αποτελεί και το βασικό κριτήριο που πιστοποιεί, στο κατά πόσο το άτομο αυτό έχει συνειδητοποιήσει ότι είναι ο φυσικός κληρονόμος ενός ανεκτίμητου ζωντανού διαχρονικού πολιτιστικού πλούτου, από τα πανάρχαια χρόνια μέχρι και σήμερον, τον οποίο πρέπει να σέβεται, να προστατεύει, να μελετά και να εκτιμά και να είναι υπερήφανος γι’ αυτό!! Αλλα και από το πρόσφατο παράδειγμα με το ξόανο της ΑΜΑΛ, είδαμε το ίδιο έργο με τις απερίσκεπτες φανφάρες πολιτικών – όλων των παρατάξεων- αλλά και αφελών κολτουριαρέων οι οποίοι μη έχοντες δικά τους κριτήρια και κρίση άγονται και φέρονται από τις ίδιες πολιτικές ρηχές προσεγγίσεις!!! Υμνοι και λατρεία για το τερατώδες ξόανο, χολή για τα Μετέωρα!!! Αυτά εν ολίγοις!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης