"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.3 C
Trikala

Εικονική πλοήγηση στο Ευρωκοινοβούλιο και ηλεκτρονική ψηφοφορία για τους μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων

lafarm

Σχετικά άρθρα

Με εικονική πλοήγηση βρέθηκαν όλοι οι μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων στην “καρδιά” της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, στην έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο της Γαλλίας. Τη δυνατότητα αυτή κατέστησε δυνατή η ψηφιακή διασύνδεσή μας με τον Τρικαλινής καταγωγής, κ Γκιντέρσο Βαγγέλη. Ο εν λόγω προσκεκλημένος εργάζεται σ΄ αυτό το χώρο ως υπεύθυνος Συντονισμού, Προγραμματισμού και Επικοινωνίας του Ευρωκοινοβουλίου και ο οποίος ενθέρμως μας ξενάγησε στην αίθουσα της Ευρωβουλής και μας παρουσίασε την εξέλιξη, την κομματική σύνθεση και τον τρόπο λειτουργίας του αντιπροσωπευτικότερου αυτού δημοκρατικού θεσμού των 27 χωρών, των 705 Ευρωβουλευτών( 21 Ελλήνων) και των 500 περίπου εκατομμυρίων Ευρωπαίων πολιτών.

Η εκδήλωση άρχισε με την ακρόαση της 9ης Συμφωνίας του Μπετόβεν, που αποτελεί μελοποίηση του ποιήματος ”Ωδή στη χαρά”, του ποιητή, Φρίντριχ Σίλερ. Η Συμφωνία αυτή καθιερώθηκε ως επίσημος ύμνος της Ε.Ε και, χωρίς να καταργεί τους επιμέρους εθνικούς ύμνους, συμβολίζει τις κοινές αξίες της ελευθερίας, της ειρήνης και της αλληλεγγύης των λαών. Στη συνέχεια, ο ομιλητής επισήμανε μεταξύ άλλων πως το Στρασβούργο επιλέχτηκε συμβολικά ως έδρα του Κοινοβουλίου, για να μην είναι πια ο ποταμός Ρήνος, θολό αιματοβαμμένο κόκκινο ποτάμι, καθώς αποτέλεσε “θέατρο Γαλλογερμανικών συγκρούσεων” και “υδάτινο φέρετρο” ανάμεσα στους δυο αυτούς λαούς κατά τη διάρκεια των παγκοσμίων πολέμων για τον έλεγχο της διαφιλονικούμενης πλούσιας περιοχής της Αλσατίας. Στη συνέχεια, ο ομιλητής τόνισε την ευθύνη των νέων να οικοδομήσουν τη νέα Ευρώπη και τη νέα της ταυτότητα ως μελλοντικοί Ευρωπαίοι πολίτες (european citizens) και πως η συμμετοχή τους στα προγράμματά της, π.χ στο Euroschola – πρόγραμμα για την ανάδειξη 21 εφήβων ευρωβουλευτών- αποτελεί ένα αφετηριακό προστάδιο και μια πρόσκληση για τη δική τους σκυτάλη στη διάδοση νέων ιδεών διεύρυνσης και εμβάθυνσης, αλλά και αναθεώρησης και επαναδιάταξης της Ε.Ε. Ακόμα, η διαχείριση της πανδημίας από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι περιφερειακές ανισότητες των χωρών μελών, το εργασιακό μέλλον των νέων και η συνεχιζόμενη αφαίμαξη επιστημόνων (brain drain), οι ενέργειες της Ε.Ε για τα τρομαγμένα βλέμματα των προσφύγων αποτέλεσαν ενδιαφέροντα θέματα προβληματισμού στην εκδήλωση.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως οι μαθητές με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Αγγλικών, κας Τηγάνα Χριστίνας και, χρησιμοποιώντας εργαλεία της πλατφόρμας Webex, ψήφισαν ηλεκτρονικά γι’ αυτά τα ερωτήματα. Η ηλεκτρονική αυτή δημοσκόπηση και η καταγραφή των απόψεων αποκάλυψε π.χ πως οι μαθητές θεωρούν πως η Ε.Ε μόνο 40% βοήθησε στην πανδημία και πως δυστυχώς αυτή “λύγισε” μπροστά στα οικονομικά κέρδη των εταιριών. Οι μαθητές επισήμαναν και πρότειναν πως είναι ανάγκη οι κοινοβουλευτικοί θεσμοί να αναδείξουν τον ανθρωπισμό και την ανάπτυξη και να μην σύρονται από τον τεχνοκρατικό οικονομικό βαρβαρισμό του κέρδους. Ο ομιλητής τελειώνοντας ανέφερε πως αυτό μπορεί να γίνει, ακολουθώντας μια Αφρικανική παροιμία: “αν θες να πας μόνος σου κάπου, θα προχωρήσεις λίγα μέτρα,// θα πας όμως πολλά χιλιόμετρα, αν πας μαζί με άλλους πολλούς, είτε λευκούς είτε έγχρωμους”. Ο Διευθυντής κ. Αρης Μυλωνάς ευχαρίστησε θερμά τον προσκεκλημένο, κ. Γκιντέρσο Βαγγέλη, τους εκπαιδευτικούς και μαθητές και τόνισε καταληκτικά πως σ΄ αυτό το μεταβαλλόμενο κόσμο μας η πίστη στις δημοκρατικές αξίες αποτελεί το θεμέλιο σε ένα ανταγωνιστικό και ρατσιστικό κόσμο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης