"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

22.8 C
Trikala

Ε65: Στο Κηπουρειό Γρεβενών οριστικά η κατάληξη του βόρειου τμήματος

lafarm

Σχετικά άρθρα

 

Κλειδώνει οριστικά η χάραξη του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερου ως Ε65. Η χάραξη που προτείνει ο παραχωρησιούχος φαίνεται ότι πείθει το Υπουργείο και είναι σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com θα είναι αυτός που θα προκριθεί στην προσπάθεια να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.

Η χάραξη Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Κηπουρειό Γρεβενών έχει πάρει το «οκ» και τώρα η μεγάλη προσπάθεια είναι να πεισθεί η ΕΤΕπ ότι το έργο «βγαίνει» για να χρηματοδοτηθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αυτό θα το ξέρουμε στις αρχές του 2017 και σίγουρα μετά την έναρξη του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα που αναμένει την έγκριση του Φακέλου Μεγάλου Έργου.

Η χάραξη του βόρειου τμήματος του δρόμου έχει αποτελέσει πεδίο αντιπαράθεσης καθώς από την Ήπειρο είχε ζητηθεί δυτικότερη χάραξη και τη Δυτική Μακεδονία είχε ζητηθεί ανατολικότερη. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας φαίνεται επίσης ότι προτιμά την ανατολική χάραξη.

Η λύση της ανατολικής χάραξης με κατάληξη το Κηπουρειό είναι όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία η καλύτερη από κατασκευαστικής και περιβαλλοντικής άποψης καθώς αποφεύγονται ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές και δεν απαιτούνται πολύ μεγάλα τεχνικά έργα.

Επίσης φέρνει πιο κοντά τη Δυτική Μακεδονία και τα βόρεια σύνορα προς Σκόπια δίνοντας ένα νέο εναλλακτικό δρόμο από/προς τα Δυτικά Βαλκανία και την Κεντρική Ευρώπη.

Τελος ακόμα και σε αυτή την περίπτωση η Ήπειρος θα απομακρυνθεί από τον Ε65 κατά περίπου 22χλμ. δηλαδή περίπου 10-12 λεπτά περισσότερης οδήγησης, πράγμα που δεν κάνει απαγορευτικό τον δρόμο για τους Ηπειρώτες.

Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία παραχώρησης «Οδός Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε», κατέθεσε – όπως προβλεπόταν από τη συμφωνία αναδιάρθρωσης του έργου παραχώρησης το Δεκέμβριο του 2013 – εγκαίρως την τροποποιητική μελέτη χάραξης του βόρειου και βάσει της νέας μελέτης είχε προτείνει ως κατάληξη του Ε65 να είναι το Κηπουρειό Γρεβενών.

Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400εκ.ευρώ, ποσό σημαντικά χαμηλότερο από όποιες άλλες λύσεις έχουν προταθεί μέχρι σήμερα. Σημειωτέον ότι ο παραχωρησιούχος είχε δώσει πρόσφατα στοιχεία με τα οποία τα πρώτα 25χλμ (από τα Τρίκαλα προς Εγνατία) είναι ήδη στο 40% και με μία μετριοπαθή πρόβλεψη το έργο εφόσον πάρει γρήγορα περιβαλλοντική αδειοδότηση και λυθούν εγκαίρως οι απαλλοτριώσεις τότε θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2018 και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η πολιτική προπαγάνδα πάει σύννεφο. Έργα, χρηματοδοτήσεις και διαγωνισμοί έργων ακυρώνονται ξανά και ξανά. Τα μισά έργα που λέει δεν έχουν γίνει ποτέ. Τα άλλα μισά είναι στην πορεία…
    Σου λέει το πιο θετικό σενάριο που υπάρχει.
    Αντικειμενικά μιλάω. Αν γνωρίζεις την σελίδα αυτή.
    Μελέτη υπογράφτηκε?
    Διαγωνισμός εργολάβου έγινε?
    Αρχαιολογία και περιβαλλοντικά πέρασε? Υπάρχει μεγάλο θέμα εκεί με αρκούδες και άγρια πανίδα.
    Χρηματοδότηση υπάρχει? Με το σταγονόμετρο ?
    Οι εταιρείες αυτές στα δάχτυλα ενός χεριού περιμένουν και προηγούμενα από το κράτος……αρκετά εκατομμύρια προηγούμενα.
    Η σήραγγα των 6 χιλιομέτρων θα γίνει στο Κακοπλεύρι?
    Αν γίνει καταλαβαίνεις χρόνος και κόστος….
    Το 2025 θα περπατήσει αυτοκίνητο μέχρι Εγνατία. Στην καλύτερη περίπτωση. Αν ξεκινήσει 2020 ίσως και το 2028 να παραδοθεί.

  2. Καπετάν Πλεύση δυστυχώς δεν ξέρεις τι λες. Τα έχεις μπλέξει πολύ. Ρώτα καλύτερα τους Μηχανικούς φίλους σου να ενημερωθείς. Και άλλαξε και την Πλεύση που προέρχεται από τρελογονίδια.

  3. ΚΤΒ Ο Καπετάν Πλεύσης θα σε πάρει στο καράβι στο τέλος….
    Άλλους γνωρίζω που υποτάσσονται στο σύστημα ενώ πιστεύουν άλλα…..Παρόλα αυτά συνεχίζουν εκεί με εντοπιότητα καταγωγής κυβερνήσεως….
    Τώρα αν τα έργα νομίζεις ότι πάνε τόσο καλά ανά τον ελλαδικό χώρο με τους χιλιάδες εργαζόμενους που δουλεύουν από τα σπίτια τους, προφανώς γνωρίζεις παλαιότερα πως δουλεύανε τότε κάνε τη σύγκριση μόνος σου.
    Θα ρωτήσω όμως για σιγουριά τους φίλους μου να δω αν τα έργα πετάνε και πάνε καλά…..
    Αυτός ο νέος Σύριζα βλέπω δίνει ελπίδα σε όσους αναγκαστικά τον ακολουθήσουν…
    Ο Λαός θα αποφασίσει…την μοίρα των κομμάτων..

    Να αλλάξω την Πλεύση και να γίνω Μνημονιακός ? 3ο Μνημονιακός? 4ο Μνημονιακός? ή 5 Μνημονιακός ?
    -Τα Τρελογονίδια μου προέρχονται από την εποχή της δικαίωσης του Κιλιλέρ είχα προπάππο στη Θεσσαλική Επιτροπή ενάντια στο Στέφανο Δραγούμη του τα είπανε κατ ιδίαν …. με αγώνες από 1900 έως 1910 αν αυτό είναι τρελό να είσαι υπό ζυγό τσιφλικάδων εσύ θα κριθείς με αυτά που λες …
    -Είχα γιαγιά αντιστασιακή που πάτησε νάρκη ενάντια των Γερμανών το 1943 προστατεύοντας το μοναδικό αντάρτικο αεροδρόμιο και έζησε με αναπηρία ….. αν είναι τρελογονίδιο και αυτό εσύ θα κριθείς άλλη μια φορά γι αυτό που λες….
    -είχα πρώην Δήμαρχο εκτός Τρικάλων με καθαρά αριστερή προέλευση και αγώνες σε εποχές που ακόμη ήταν με το δάχτυλο ΑΥΤΟΣ είναι αριστερός….αν είναι τρελογονίδιο και αυτό εσύ θα κριθείς ξανά με αυτό που λες….
    Τρελογονίδια έχεις δίκιο, έχω να θυμάμαι πολλά …. σε ευχαριστώ που μου τα θύμισες…
    110 χρόνια ξέρεις συνολικά χρονολογούνται αυτά.
    Ένα μικρό κόμμα , ενοχλεί τόσο πολύ τελικά ένα κυβερνών κόμμα ?
    Ένα μικρό κόμμα που ούτε στη βουλή δεν είναι….
    Ένα μικρό κόμμα που παραμένει σταθερό στις προμνημονιακές απόψεις του Σύριζα ? Και τις εμβαθύνει περισσότερο?
    Αν ζηλεύεις άφησε το νεομνημονιακό Σύριζα και ζήσε τον αληθινό αγώνα που δεν έγινε ποτέ.

    Σημείωση
    Τα κάθε μικρό κόμμα να στηρίζεται, να μπαίνει στη βουλή, να έχει φωνή, γιατί είναι η ασπίδα ενάντια της ολιγαρχίας…..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης