"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

19.8 C
Trikala

Μάθηση με tablets

lafarm

Σχετικά άρθρα

Κατά το σχολικό έτος 2014-2015, το 2o ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 με τίτλο “Καινοτόμες Μέθοδοι και Νέες Τεχνολογίες στην Επαγγελματική Εκπαίδευση,” που αφορά μαθησιακή κινητικότητα ατόμων (εκπαιδευτικών και μαθητών) στο εξωτερικό, δηλαδή παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα με σκοπό την ανάπτυξη επαγγελματικών προσόντων και δεξιοτήτων μέσα από επαγγελματική κατάρτιση και παρακολούθηση σεμιναρίων. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος πραγματοποιήθηκε μαθησιακή κινητικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού στο Γκρατς της Αυστρίας από 27 έως 31 Οκτωβρίου 2014, για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου με θέμα “FutureLearningwithiPadsandTablets“. Το σεμινάριο διοργανώθηκε από τον αυστριακό οργανισμό atempo σε συνεργασία με τον φινλανδικό οργανισμό FAIDD και το παρακολούθησαν οι καθηγητές πληροφορικής του σχολείου Μαρολαχάκης Μάριος, Αβδελίδου Ελένη και Αβδελίδης Ευάγγελος.

Η δραστηριότητα επιμόρφωσης αφορούσε τη χρήση και αξιοποίηση φορητών συσκευών (tablets) στην εκπαιδευτική διαδικασία (MobileLearning). Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν δεξιότητες χρήσης και αξιοποίησης των tablets στη διδασκαλία και να εξοικειωθούν με τη δημιουργική χρήση των κινητών συσκευών ως εργαλεία μάθησης, τη δημοσίευση περιεχομένου, τα ενσωματωμένα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες, τη δημιουργική μάθηση (Learningbydoing). Περιλάμβανε διάφορες πρακτικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικές τεχνικές, καινοτόμες μεθόδους και υποστήριζε μια νέα κουλτούρα μάθησης. Επίσης, κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, παρουσιάστηκαν παραδείγματα διεθνών εμπειριών και καλών πρακτικών από ευρωπαϊκές χώρες (φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα) και περιπτώσεις αξιοποίησης νέων τεχνολογιών όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (augmentedreality). Έγινε ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων και ήρθαν σε επαφή άτομα με διαφορετικές νοοτροπίες, τακτικές και στρατηγικές καθώς το σεμινάριο παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από τις χώρες Ελλάδα, Σουηδία, Φινλανδία, Ισπανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Λετονία και Λιθουανία.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η επίσκεψη σε ένα γυμνάσιο της πόλης Jennersdorf, το οποίο ήταν το πρώτο σχολείο της Αυστρίας που εισήγαγε τη χρήση των iPads στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με καθηγητές και μαθητές του σχολείου και να παρακολουθήσουν διδασκαλίες σε διάφορα μαθήματα (μαθηματικά, θρησκευτικά, αγγλικά κλπ) που πραγματοποιούνταν με χρήση των iPads. Οι μαθητές έδειχναν απόλυτα εξοικειωμένοι με τη χρήση αυτών των συσκευών, χρησιμοποιούσαν εκπαιδευτικά λογισμικά και ειδικές εφαρμογές (applications) και παρουσίαζαν τα αποτελέσματα της εργασίας τους από το δικό τους iPad στο βιντεοπροβολέα της αίθουσας, με ασύρματο τρόπο και με τη χρήση της συσκευής AppleTV.

Πράγματι, τα tablets τονώνουν το ενδιαφέρον των νέων καθώς είναι διασκεδαστικά στη χρήση τους, στηρίζουν τη δημιουργικότητα και την αυτο-έκφραση. Εξοπλισμένα με κατάλληλες εφαρμογές (applications) και με σωστή χρήση, οι συσκευές αυτές μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της διδασκαλίας, να προσφέρουν νέες δυνατότητες στην ατομική και στη συνεργατική μάθηση, παρέχοντας πρόσβαση σε μαθησιακές ευκαιρίες, με δυνατότητες διαδραστικότητας, αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 θα ολοκληρωθεί με μαθησιακή κινητικότητα μαθητών την άνοιξη στην Ιταλία. Το 2ο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων είναι ένας εκπαιδευτικός οργανισμός που προσπαθεί να ενισχύει την ευρωπαϊκή του διάσταση, υποστηρίζει επιμορφωτικές διαδικασίες και εξελίσσεται συμμετέχοντας σε καινοτόμα δίκτυα συνεργασίας.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης