Η εν λόγω έκθεση έχει οργανωθεί από το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας & Εύβοιας. Ο κ. Λ. Χατζηαγγελάκης είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μορφωτικού Ιδρύματος της εν λόγω Ένωσης Συντακτών.
Κατά τη διάρκεια της προβολής θα μιλήσει ο ίδιος ο εκθέτης για τον ρόλο της αρχαιολογικής φωτογραφίας ως τεκμηριωτικού υλικού της αρχαιολογικής έρευνας, αλλά και ως καλλιτεχνική έκφραση. Η φωτογραφική απεικόνιση στην Αρχαιολογία, επισημαίνει ο κ. Λεωνίδας Π. Χατζηαγγελάκης, έχοντας ως υπόβαθρο την καλή γνώση του εξοπλισμού και της τεχνικής, ενισχύει την καθαρά επιστημονική και τεχνική καταγραφή της αρχαιότητας, μα και την αισθητική προσέγγιση της αρχαίας τέχνης. Από τα αρχικά στάδια ενός αρχαιολογικού προγράμματος σημαντικός στόχος θεωρείται η ενσωμάτωση των ρεαλιστικών απεικονίσεων των αρχιτεκτονικών λειψάνων και των ευρημάτων της ανασκαφής, καθώς οι αρχαιολόγοι ανασκάπτουν στον πραγματικό χώρο και στη συνέχεια ερμηνεύουν δισδιάστατα με εικόνες και σχέδια.
Η έκθεση «Μνήμης Ψήγματα» προσεγγίζει και ανιχνεύει με εικαστική διάσταση ορι-σμένα μνημεία και χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος από τις τέσσερις περιφερειακές ενότητες της Θεσσαλίας, ήτοι της Λάρισας, των Τρικάλων, της Καρδίτσας και της Μαγνησίας. Αποτελείται από ενότητες, που μέσα από επιλεγμένες φωτογραφίες μίας περιόδου είκοσι πέντε ετών, αφηγούνται και περιγράφουν την απεικόνιση αρχαιοτήτων μέσα από την ανα-σκαφική διαδικασία, την αποκάλυψη αγαλματιδίων ή άλλων ευρημάτων, την επιγραφική τεκμηρίωση ταύτισης πόλεων, την παρουσίαση κάποιων αρχαίων ναών, την προβολή ορισμένων αρχαίων ευρημάτων, προτείνοντας με μία άλλη ματιά, άλλοτε διακριτικά και άλλοτε με άμεσο και έντονο τρόπο, τη δημιουργική παρουσία του φωτογράφου στον χώρο.
Ενδεικτικά παρουσιάζονται ανασκαφικές απόψεις από αρχαιολογικές θέσεις – από τον Συκεώνα, τους Γόμφους, το Φανάρι, τα Τρίκαλα – από οικόπεδα στις οδού Παγκάλου, Ζαλοκώστα, Κρυστάλλη, από τη Λάρισα βυζαντινά και οθωμανικά μνημεία της, τμήματα λειψάνων της οχυρωματικής τεχνικής των πόλεων – Αγρελιά Τρικάλων, Γορίτσα Βόλου, Βελίκα Λάρισας, Γριζάνο Τρικάλων –, αρχαίους ναούς από τη Μητρόπολη Καρδίτσας, τον Σωρό Βόλου, το Πύθιο Ελασσόνας, βυζαντινοί ναοί – Πόρτας Παναγιά Πύλης, Τιμίου Σταυρού Κρανέας και Κλοκοτού Τρικάλων, νεότερα κτίρια, καθώς επίσης και επιλεγμένα αρχαία ευρήματα.
Στοιχεία που αποτελούν διαχρονικά δείγματα της εποχής τους, από την προϊστορική έως τα νεότερα χρόνια, στον θεσσαλικό χώρο, αποτυπώνοντας πολιτισμικές διαδρομές και συνομιλίες, καταγράφοντας ταυτόχρονα την πληροφορία και την υποκειμενική, συνήθως «πραγματικότητα», καθώς η φωτογραφία πριν από όλα περιγράφει και περικλείει μέσα τη στιγμή τού χρόνου, από τη μη διάρκεια στην ακινησία.