"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

21.2 C
Trikala

«Ο δρόμος περνάει από μέσα» με τον Γιώργο Κυρίτση

lafarm

Σχετικά άρθρα

Μετά από μεγάλο διάστημα απουσίας ο Γιώργος Κυρίτσης επανήλθε δριμύτατος  στη θεατρική σκηνή με το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο δρόμος περνάει από μέσα».

“Το θέατρο το κουβαλάς μέσα σου μέχρι τον θάνατο σου” δήλωσε στην ΕΡΤ ο Τρικαλινής καταγωγής σπουδαίος ηθοποιός. 

Μεγάλη η επιτυχία στην πρεμιέρα στο θέατρο Τζένη Καρέζη, με το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο δρόμος περνά από μέσα», σε σκηνοθεσία Kώστα Καζάκου.

Το έργο

Σ’ ένα νεοκλασικό αρχοντικό που καταρρέει, ζει ο ξεπεσμένος μεγαλοαστός και η αφοσιωμένη οικονόμος του. Εκεί καταφθάνει εξ Ευρώπης και ο τεχνοκράτης ανιψιός και κληρονόμος. Ξαφνικά εισβάλλει ένας πολυμήχανος λαϊκός επιχειρηματίας μαζί με την όμορφη γυναίκα του, προάγγελοι μιας αναπότρεπτης κατεδάφισης. Με «κράχτη» τις πραγματικές αντίκες και την ιστορία του σπιτιού, θα πουλάνε πλαστογραφημένα έπιπλα πατιναρισμένα με ψεύτικες ιστορίες, που μαγεύουν πάντα τους νεόπλουτους. Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και αποδίδει. Ο σκόρος, όμως, κατατρώει τις αντίκες… Το τραγούδι της φθοράς κυριαρχεί παντού. Μέσα στη μαγεία του ωραίου αυτού ερειπίου, συγκρούεται το παρελθόν με το αδίστακτο παρόν, μέσα από πάθη, μίση, έρωτες, θυσίες, ηρωισμούς και προδοσίες.

Ο Γιώργος Κυρίτσης μάς μίλησε, λίγο πριν την πρεμιέρα, για τον ρόλο που υποδύεται στην παράσταση, για τους λόγους που έμεινε μακριά από το θέατρο όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και για όσα τον οδήγησαν ξανά στη σκηνή. Αποκαλύπτει πτυχές της συνεργασίας του με τον Κώστα Καζάκο και αναφέρεται σε μελλοντικά του σχέδια.

-Μετά από μεγάλο διάστημα απουσίας επανέρχεστε στη θεατρική σκηνή με το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο δρόμος περνάει από μέσα». Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;

Το θέατρο το κουβαλάς μέσα σου μέχρι τον θάνατο σου. Έλειψα για ένα μεγάλο διάστημα γράφοντας για την τηλεόραση, όμως στα όνειρά μου ερχόταν ο μόνιμος εφιάλτης των ηθοποιών ότι βγαίνεις στη σκηνή και ξεχνάς τα λόγια. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι τρόμος σε πιάνει. Κι όταν μπαίνω σε μια αίθουσα θεάτρου, με πιάνει ένας κόμπος στο στομάχι. Αυτό είναι το σπίτι μου. Εδώ έζησα το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου. Σε αυτές τις σκοτεινές αίθουσες, αλλά στις τόσο αγαπημένες για τον ηθοποιό. Όταν μου το πρότεινε ο Κώστας (Καζάκος), ήδη συζητούσα με τον εαυτό μου για επιστροφή. Χτύπησε ανοιχτή πόρτα. Και φυσικά έπαιξε ρόλο και το έργο και ο ήρωας που υποδύομαι.

-Στην παράσταση υποδύεστε τον Φάνη Ποριώτη. Ποια χαρακτηριστικά του ήρωα και της κοινωνίας, μέσα στην οποία ζει, αντικατοπτρίζονται στη σημερινή πραγματικότητα;

Οι μεγάλοι συγγραφείς είναι διαχρονικοί. Κι αυτά που γράφουν αντανακλούν την χτεσινή-σημερινή-αυριανή πραγματικότητα. Είναι βαθιά πολιτικό έργο, χωρίς ούτε μια λέξη «πολιτική». Μια τάξη αρχίζει να χάνεται, μια καινούργια εισβάλλει. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Θέλει δεκάδες χρόνια. Και στο έργο θα δούμε τι κουβαλάει η παλιά και τι η καινούργια τάξη. Και φυσικά υπάρχει και ένα τίμημα που θα πληρωθεί. Ναι, είναι σαν να το έγραψε σήμερα. Γιατί αυτό γίνεται και τώρα.

-Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κώστας Καζάκος, φίλος και στενός συνεργάτης επί χρόνια του Καμπανέλλη, αλλά και δικός σας. Αυτό δίνει μια άλλη διάσταση στην απόδοση του εμβληματικού αυτού έργου, αλλά και στη μεταξύ σας συνεργασία;

Για να μπορείς να συνεργαστείς 8 χρόνια με κάποιον σημαίνει ότι εδώ υπάρχει μια κοινή θεατρική γλώσσα. Με τον Κώστα –όπως λέει κι ο Γιάννης Ρίτσος– «μάθαμε να κουβεντιάζουμε ήσυχα, ήσυχα κι απλά. Καταλαβαινόμαστε τώρα»Ξέρω τι ζητάει, ξέρει τι μπορώ να κάνω. Τι καλύτερο λοιπόν;

-Μαζί με την Έλενα Ακρίτα έχετε γνωρίσει την επιτυχία μέσα από τα σενάρια που έχετε γράψει για την τηλεόραση. Είναι μια δραστηριότητα που έχετε αφήσει πίσω ή περιλαμβάνεται στα μελλοντικά σας σχέδια;

Κατ’ αρχάς για την Έλενα ήταν ένας κύκλος που τελείωσε οριστικά. Έχει τα άρθρα της στην εφημερίδα και τα μυθιστορήματά της κι είναι αφοσιωμένη σε αυτά. Όσο για μένα έχω μάθει να λέω «ποτέ μη λες ποτέ». Όμως με προϋποθέσεις: είμαστε στην καρδιά της κρίσης, είναι δύσκολο για τους σταθμούς να κάνουν μεγάλα κι ακριβά προγράμματα. Και τώρα ήταν μια ευκαιρία να πεταχτεί μπροστά η ΕΡΤ. Μόνο μια δημόσια τηλεόραση μπορεί να κάνει σπουδαία πράγματα μυθοπλασίας. Όμως, δημόσια και όχι κρατική. Ας μην το αναλύσουμε καλύτερα. Τώρα είμαι δοσμένος στην παράσταση που ανεβάζουμε.

Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται: Γιώργος Κυρίτσης, Γιώργος Δάμπασης, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Άννα Γεραλή, Όμηρος Πουλάκης.

Σκηνοθεσία: Κώστας Καζάκος

Σκηνικά-κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη

Μουσική σύνθεση-επιμέλεια: Αλέξανδρος Καζάκος

info

Θέατρο «Τζένη Καρέζη», Ακαδημίας 3, Αθήνα, 210 3625520, 2103636144, 2103644921

Πρεμιέρα: Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017, ώρα: 19.00

Ημέρες/ώρες παραστάσεων/τιμές εισιτηρίων:
Τετάρτη: 19:00. Γενική είσοδος 15Ε/άνω τον 65 12Ε/& 10Ε ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ

Πέμπτη: 21:15. Γενική είσοδος  18Ε/άνω τον 65  12Ε/10Ε ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ

Παρασκευή: 21:15. Γενική είσοδος 18Ε/άνω τον 65 12Ε/10Ε ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ

Σάββατο: 18:30. Λαϊκή απογευματινή 15Ε/άνω τον 65 12Ε/10Ε ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ

Σάββατο: 21:15. Γενική είσοδος  18Ε

Κυριακή: 20:00. Γενική είσοδος 18Ε/άνω τον 65 12Ε/10Ε ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ

Διάρκεια: 115′ & 10′ διάλειμμα

ert.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης