"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

12.2 C
Trikala

Περί Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων στο Νομό μας –Μια είδηση που προκαλεί πολλά ερωτήματα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η έγκριτη ιστοσελίδα της Τrikkipress αναφέρει ότι στα πλαίσια των αντιδράσεων στην μετατροπή τεσσάρων σχολείων σε Πρότυπα –Πειραματικά σχολεία, τα στελέχη της ΕΛΜΕ Τρικάλων θεωρούν την εξέλιξη αυτή “άσχημη” καθώς – όπως υποστηρίζουν- ότι θα δημιουργηθούν “άσχημες” καταστάσεις, τόσο στις οργανικές θέσεις των καθηγητών, όσο και στον γεωγραφικό καταμερισμό των μαθητών, αλλά και στην δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων.


Τα ερωτήματα τα οποία προκύπτουν από τις θέσεις των στελεχών της ΕΛΜΕ είναι:


α) Τι το «άσχημο» θα έχει αυτή η εξέλιξη και τι το «όμορφο» υπάρχει τώρα;


β) Παραθέτουν την άσχημη κατάσταση που θα δημιουργηθεί στις οργανικές θέσεις, αυτό θα το ήθελα κάπως αναλυτικότερα, γιατί μου θυμίζει κάπως βόλεμα κάποιων που έχει η μέχρι σήμερα «όμορφη κατάσταση» και κάποιο ξεβόλεμα που θα έχει η «άσχημη κατάσταση» της δημιουργίας των πειραματικών-προτύπων σχολείων.


γ) Τι εννοούν με το ζήτημα του γεωγραφικού καταμερισμού των μαθητών, μήπως κάποιοι μαθητές θα πάνε εκτός της πόλης των Τρικάλων ή του Νομού γενικότερα;


δ) Τι εννοούν με τη φράση μαθητές δύο ταχυτήτων; Δεν γνωρίζουν ότι όλοι οι μαθητές είναι άνθρωποι και όλοι οι άνθρωποι διακρίνονται από τη διαφορετικότητα τόσο των ικανοτήτων αλλά και των αδυναμιών τους και συνεπώς δεν είναι όλοι το ίδιο παντού, εννοώντας ότι δεν έχουν όλοι τις ίδιες ικανότητες σε ένα τομέα αλλά όλοι οι μαθητές έχουν ικανότητες σε κάποιον τομέα τον οποίο θα πρέπει το σχολείο να διερευνήσει και να κατευθύνει τον κάθε μαθητή ανάλογα των δυνατοτήτων του; Μήπως οι ίδιοι τους βαθμολογείτε με τον ίδιο βαθμό;

Αγαπητοί κύριοι.
Από τα λίγα που γνωρίζω σχετικά με τις γενικότερες διεργασίες της παιδείας, τα πρότυπα-πειραμματικά σχολεία έχει αποδειχθεί ότι είναι το υπόδειγμα για τα υπόλοιπα σχολεία και η ατμομηχανή της μεγαλύτερης επένδυσης σε μια χώρα που είναι η παιδεία.

Η επένδυση αυτή εκλαμβανόμενη και με την έννοια της εκπαίδευσης-εξειδίκευσης έχει μακροχρόνια μελλοντικό διαχρονικό αντίκτυπο στην πρόοδο της χώρας και την ευημερία των πολιτών της και πολύ φοβούμαι εσείς ενώ πρέπει να είστε ο επιταχυντής αυτής της εξέλιξης γίνεστε για πενιχρά οφέλη τροχοπέδη που οδηγεί στη στασιμότητα.

Αναμένω τις σαφείς απαντήσεις σας τις οποίες είστε υποχρεωμένοι να δώσετε καθότι από τους φόρους μου αντιστοιχεί ένα μερίδιο των αμοιβών σας.

Δικαιόπολης

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Προς Δικαιόπολης.
    Κανένα “όμορφο” δεν έχει η εξέλιξη αυτη και κανένα “όμορφο” δεν υπάρχει τωρα.
    Η δομή του σχολείου σε όλες του τις βαθμίδες, αντανακλά την οικονομική και πολιτική-κοινωνικη κατάσταση που χαρακτηρίζεται από έντονη ανισότητα και κολοσσιαία εκμετάλλευση.
    Ο ρόλος του σχολείου και της παιδείας γενικά, θα έπρεπε να είναι στο να προσφέρει καθολικά τις προϋποθέσεις για ευρεία και πολύπλευρη παροχή γνώσεων για την διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων για να βρει ο κάθε μαθητής τα πραγματικά του πλεονεκτήματα και τις κατάλληλες κλίσεις του. Και όχι στην διάκριση καλων-κακων, έξυπνων-χαζων ή πλούσιων-φτωχων μαθητών.
    Η αξιολόγηση αποτελεί βασικό εργαλείο έλεγχου και αποτιμησης με βάση τις αξιώσεις και τις νόρμες της αγοράς και της “ελεύθερης” οικονομίας.
    Η εμπλοκή επιχειρήσεων και πολυεθνικών εταιρειών στην εκπαίδευση, μέσω χορηγιών και πληρωμένων προγραμμάτων, στοχεύει στην οργανική σύνδεση της εκπαίδευσης με τους εργοδότες και το σύστημα τους.
    Ο ρόλος του σχολείου θα επρέπε να επικεντρώνει στις πιο βασικές, σταθερές επιστημονικές γνώσεις που προκύπτουν από την μελέτη των νόμων κίνησης της επιστήμης και της κοινωνίας, τονίζοντας την συλλογικότητα, την συνεργασία και την ευγενή άμιλλα. Αυτό μόνο σε σοσιαλιστική κατεύθυνση είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί και όχι στο υπάρχον σύστημα.
    Οι αστικές κυβερνήσεις μιλάνε για προβλήματα της εκπαίδευσης, που πέρα από το δημαγωγικο χαρακτήρα των διακηρύξεων τους που στόχο έχουν να παρουσιάζουν το πρόβλημα της εκπαίδευσης ως αταξικο, εννοούν τις καθυστερήσεις στην προσαρμογή της εκπαίδευσης στις σύγχρονες κεφαλαιοκρατικες ανάγκες.
    Η κοινωνία χρειάζεται ολοκληρωμένες προσωπικότητες που η μία θα βελτιώνει και θα ανυψώνει την άλλη και όχι ανθρώπους ρομπότ.

  2. Ειλικρινά πιστεύετε ότι οτι το μέλλον της παιδείας είναι τα τέσσερα πρότυπα πειραματικά, όπου θα παρέχεται “παιδεία υψηλού επιπέδου” και στα υπόλοιπα ας στοιβάζονται 27 και 30 μαθητές μέσα στην αίθουσα;;;
    Παιδιά ενός κατώτερου Θεού θέλουμε ή μια παιδεία σε σωστές βάσεις;;

  3. Διακαιόπολης
    Αγαπητέ μου Gemeineigentum από τα όσα γράφετε σε απάντηση των απόψεων μου για τα Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία στο Νομό μας, διαφαίνεται ότι συμφωνείται σε ότι αφορά τη συνεισφορά των εν λόγω Σχολείων στην αναβάθμιση του κοινωνικοοικονομικού μας γίγνεσθαι.
    Αρχικά θέτετε το θέμα της όμορφης ή άσχημης κατάστασης και ισχυρίζεστε ότι η μεταβολή που προτείνεται δεν θα φέρει κάτι το όμορφο, εννοείται το καλό στην παιδεία. Εδώ βέβαια λέτε κάτι, χωρίς αυτό να έχει δοκιμαστεί. Αφού λοιπόν όπως ισχυρίζεστε δεν υπάρχει κάτι το όμορφο σήμερα, γιατί να μη γίνει αυτή η καινοτομία;
    Μιλάτε για την εμπλοκή των πολυεθνικών και αναφέρεστε στη διάσταση των νόμων της ελεύθερης αγοράς και αντιπαραθέτετε την σοσιαλιστική κατεύθυνση της κοινωνίας ως την άριστη λύση.
    Σε αυτό θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες και κυρίως στη Σοβιετική Ένωση, για την υλοποίηση του προγράμματος ανάπτυξης της γνωστής ως ΝΕΠ, αρχικά δημιουργήθηκαν Πρότυπα Σχολεία. Τα Σχολεία αυτά στη συνέχεια έγιναν παντού και όλη η εκπαίδευση σταδιακά οργανώθηκε στη βάση της πρωταρχικής αυτής καινοτομίας. Τα σχολεία αυτά είχαν πολύπλευρους στόχους, αλλά κυρίως φρόντιζαν να αναδείξουν τις ικανότητες και τις δεξιότητες των μαθητών και στη συνέχεια φρόντιζαν για την προώθηση των στις αντίστοιχες εξειδικεύσεις. Η πρακτική αυτή συνέβαλε τα μέγιστα στην επιτυχία της ΝΕΠ καθότι η βάση κάθε επιτυχημένης κοινωνίας, είτε σοσιαλιστική οργάνωση έχει, είτε καπιταλιστική, είναι η υψηλού επιπέδου και η καλά εξειδικευμένη παιδεία. Να λάβετε υπόψη σας ότι πολλοί από αυτό το επιστημονικό δυναμικό, μετά την πτώση του κομμουνισμού, πρόσφερε με επιτυχία τις υπηρεσίες του στους αντίστοιχους τομείς στις κοινωνίες της καπιταλιστικής αγοράς . Τότε στον κομμουνισμό, σήμερα στον καπιταλισμό, η εξειδίκευση και η καλή επιστημονική ή κάθε άλλου είδους άριστη κατάρτιση και δεξιότητα ποτέ δεν χάνετε.
    Συνεπώς στη χώρα μας στην οποία η σημερινή κατάσταση δεν έχει κανένα όμορφο στοιχείο η δημιουργία Προτύπων-Πειραματικών Σχολείων στο χώρο της Δημόσιας παιδείας είναι μια προφανής αναγκαιότητα.
    Δεχθείτε επομένως την αλλαγή γιατί κινδυνεύετε να χαρακτηριστείτε και ως συντηρητικοί και ως άπραγοι μπροστά στο μακροχρόνιο τέλμα της παιδείας μας.
    Δικαιόπολης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης