"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

18.2 C
Trikala

Περιβαλλοντικές διαδρομές του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων και Γυμνασίου Φαρκαδόνας

lafarm

Σχετικά άρθρα

2ο Gymnasio
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΙΣ ΚΡΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ
Στις 4/5/2015 η περιβαλλοντικές ομάδες του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων και του Γυμνασίου Φαρκαδόνας επισκεφτήκαμε το ΚΠΕ Μακρινίτσας στο πλαίσιο του προγράμματος μας «ΝΕΡΟ: ΟΙ ΚΡΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ».
Οι ομάδες των δύο σχολείων με τους υπεύθυνους καθηγητές κ. Αστρίτη, κ. Παπαβασιλείου, κ. Τρίκα, κ. Αλεξανδρή και κ. Γαλάνη βρεθήκαμε το πρωί στο ΚΠΕ της Μακρινίτσας που στεγάζεται στο παλιό αρχοντικό Βατσαρέα-Μαυράκη, όπου μας έγινε ξενάγηση στον χώρο του τριώροφου επιβλητικού οικήματος από τους υπεύθυνους του ΚΠΕ. Εκεί αρχικά, μάθαμε για το θέμα νερό και διαχείριση αυτού (τρόπος διαχείρισης οι κρήνες: 52 στο σύνολο τους σ’ όλη τη Μακρινίτσα, πετρόκτιστες οι περισσότερες, φτιαγμένες από λαϊκούς μάστορες, κυρίως Ηπειρώτες).
Στη συνέχεια αφού χωριστήκαμε σε ομάδες με συνοδεία των καθηγητών και των υπομονετικών υπευθύνων του ΚΠΕ ξεκινάμε την περιήγηση στο χωριό για να μελετήσουμε από κοντά στις υπέροχες αυτές κατασκευές που σκοπό είχαν και έχουν να προμηθεύουν τους ανθρώπους αλλά και τα ζώα του χωριού με το πολύτιμο αυτό αγαθό το ΝΕΡΟ. Οι βρύσες του χωριού από τις παλαιότερες του 1800 ως τις νεότερες αποτελούσαν χώρο όχι μόνο ύδρευσης αλλά και κοινωνικών συναναστροφών για την κάθε συνοικία του χωριού. Είχαν μάλιστα και ονόματα καθεμία τους για να σηματοδοτούν την περιοχή στην οποία βρίσκονται, κυρίως το όνομα του ανθρώπου που έδινε τα χρήματα γι’ αυτό τον σκοπό. Σ’ έναν ευλογημένο τόπο όπως αυτός με πολλά νερά οι κρήνες έδειχναν και το πολιτιστικό επίπεδο των κατοίκων αφού ήταν στολισμένες με μαρμαροσκαλίσματα και λιθανάγλυφα και το νερό που αναβλύζει από αυτές είναι πόσιμο, αλλά τώρα το διαχειρίζεται η εταιρία ύδρευσης. Πραγματικό δώρο οι κρήνες της Μακρινίτσας έσβηναν και τη δική μας δίψας κατά τη διάρκεια της μετακίνησής μας μέσα στα καλντερίμια του χωριού καθώς η μέρα ήταν αρκετά ζεστή.
2 Gymnasio
Επιστρέφοντας στο ΚΠΕ αφού συμπληρώσαμε τα φύλλα αξιολόγησης και συζητήσαμε για τις εργασίες που είχαμε κάνει στο χώρο του πεδίου ευχαριστήσαμε τους αεικίνητους ανθρώπους του ΚΠΕ κ. Μαρία, κ. Μαρία, κ. Παναγιώτη και την υπεύθυνη κ. Ματούλα και συνεχίσαμε την επίσκεψή μας στο μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Ιστορίας Πηλίου στο αρχοντικό Τοπάλη. Χτισμένο από το 1844 το τριώροφο αρχοντικό αποτελεί δείγμα Πηλιορείτικης αρχιτεκτονικής. Δωρίστηκε από την οικογένεια Τοπάλη στην κοινότητα και χαρακτηρίστηκε ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Εκεί επισκεφτήκαμε κάθε όροφο και είδαμε τη χρήση όλων των χώρων ενός κανονικού σπιτιού, όλες τις εποχές του χρόνου. Ανάμεσα στα σημαντικά εκθέματα, είδαμε και το λάβαρο της επανάστασης της Μακρινίτσας το 1878, αλλά και ιστορικά και θρησκευτικά κειμήλια και Σουλτανικά φιρμάνια συμφώνα με τα οποία η Μακρινίτσα πλήρωνε μόνο το χαράτσι στον Σουλτάνο, αφού θεωρούνταν Βακούφι (θρησκευτικό μέρος). Οι υπεύθυνοι του μουσείου με πολλές λεπτομέρειες μας αφηγήθηκαν τα σημαντικά γεγονότα, για όλα τα εκθέματα, κατανοώντας όμως την κούραση μας, μετά από μια έντονη για μας μέρα και την διάθεση μας να μείνουμε κι άλλο σ’ αυτόν τον υπέροχο χώρο σ’ όλη την διάρκεια της ξενάγησης.
Η επίσκεψή μας έληξε με νοστιμότατο φαγητό σε ταβέρνα του χωριού όπου μας εντυπωσίασε η ευγένεια των ιδιοκτητών και με επίσκεψη στην εκκλησία του Ιωάννου του Προδρόμου στην κεντρική πλατεία της Μακρινίτσας, πάντα με θέα την πόλη του Βόλου και της θάλασσας. Δίκαια την αποκαλούν «το μπαλκόνι του Πηλίου».
Μετά από μία σύντομη στάση στην πόλη του Βόλου επιστρέψαμε στο σχολείο μας γεμάτοι με γνώσεις και χορτασμένοι από την ομορφιά του Πηλιορείτικου τοπίου. Η σχολική χρονιά τελειώνει και μένει να δείξουμε και στους συμμαθητές μας στα σχολεία μας λίγη από την εμπειρία και τη χαρά που κερδίσαμε από αυτά τα προγράμματα.
Οι περιβαλλοντικές ομάδες
του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων και Γυμνασίου Φαρκαδόνας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης