"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

22.8 C
Trikala

Ποιοι είναι οι 12 Έλληνες εφοπλιστές που ξόδεψαν 1,24 δισ δολ. για καράβια!

lafarm

Σχετικά άρθρα

 

Πρωταγωνιστές σε παγκόσμιο επίπεδο αναδεικνύονται οι Έλληνες εφοπλιστές όσον αφορά στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, ο περασμένος μήνας Οκτώβριος ήταν ένας μήνας με ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων είδαν τους στόλους τους να αυξάνονται, είτε με παραλαβές νεότευκτων πλοίων είτε με εξαγορές μεταχειρισμένων από άλλες εταιρείες.

Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνόκτητης ναυτιλίας που κυριαρχούν στο διεθνές εμπόριο, τον Οκτώβριο του 2016 πραγματοποίησαν αγορές 28 πλοίων με τη συνολική τους αξία να ξεπερνάει το εντυπωσιακό ποσό των 1,246 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με το mononews.gr, Πρωταγωνιστές αναδείχθηκαν οι Βασίλης Κέρτσικωφ (Eletson Gas) με 342 εκατ. δολάρια, Βίκτωρ Ρέστης (Enterprises Shipping & Trading) με 300 εκατ. δολάρια και Πήτερ Λιβανός (GasLog Partners) με 189 εκατ. δολάρια.

 

Την ίδια στιγμή, οι επενδυτικές αυτές κινήσεις έδωσαν την απαραίτητη τόνωση στα ναυπηγεία τα οποία (ειδικά τα νοτιοκορεάτικα και τα κινεζικά), συν τοις άλλοις, έχουν να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης που έχει εμποδίσει πολλούς πλοιοκτήτες να εκτελέσουν μεγάλα και φιλόδοξα ναυπηγικά προγράμματα, όπως έκαναν στο παρελθόν.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι αναλυτές της πλατφόρμας δεδομένων VesselsValue (VV), η οποία προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στην αγορά μεταχειρισμένων, στις νέες παραγγελίες αλλά και στις πωλήσεις για scrap έχει συρρικνωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015.

Ωστόσο, ο Οκτώβριος μπορεί να θεωρηθεί καλός μήνας για τους Έλληνες εφοπλιστές όσον αφορά τις νέες προσθήκες στους στόλους τους. Ακολουθεί αναλυτικά η δραστηριότητα των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς και το ύψος στο οποίο κυμάνθηκε κάθε συναλλαγή.

gaslog Το δεξαμενόπλοιο “GasLog Seattle” της GasLog Partners

Πόλυς Χατζηιωάννου – Safe Bulkers

Η ναυτιλιακή Safe Bulkers είχε ανακοινώσει ότι προχώρησε σε συμφωνία να πουλήσει στον εφοπλιστή και μεγαλύτερό της μέτοχο, κ. Χατζηιωάννου, δύο νεότευκτα πλοία ιαπωνικής κατασκευής στην τιμή των 48,2 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για δύο φορτηγά πλοία τύπου panamax και kamsarmax – τα “Hull No. S835” και “Hull No. 1551” αντίστοιχα  τα οποία θα μεταβιβαστούν σε εταιρείες συμφερόντων του κ. Χατζηιωάννου, ο οποίος διατελεί διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

Βίκτωρ Ρέστης – Enterprises Shipping & Trading (EST)

Ο εφοπλιστής Βίκτωρ Ρέστης προετοιμάζει δυναμικά την επιστροφή του στα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax – από τα οποία είχε αποχωρήσει από το 2014 – καθώς έχει υπογράψει συμβόλαιο παραγγελίας έως και πέντε νεότευκτων πλοίων στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή του, Enterprises Shipping & Trading (EST), έχει προχωρήσει σε παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων, η οποία περιλαμβάνει option για άλλα τρία ίδιου τύπου, τα οποία θα κατασκευαστούν όλα στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία. Λέγεται πως η τιμή καθενός από αυτά τα νεότευκτα suezmaxes θα ανέλθει στο ποσό των 60 εκατ. δολαρίων, ενώ αν ο κ. Ρέστης κάνει τελικώς χρήση της option και προχωρήσει στην παραγγελία και των 5, το συνολικό ποσό θα αγγίξει τα 300 εκατ. δολάρια.

Οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ – Eletson Gas

Η Eletson Gas δίνει πλέον μεγαλύτερο βάρος στα πλοία μεταφοράς αιθυλενίου, έναντι των πλοίων μεταφοράς LPG, βλέποντας την αγορά των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αερίου να υποφέρει, την ώρα που το αιθυλένιο διακινείται σε πολύ πιο επωφελείς τιμές. Η ναυτιλιακή εκτιμάται ότι έχει παραγγείλει 9 πλοία μεταφοράς αιθυλένης, έναντι 38 εκατ. δολαρίων το καθένα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το συνολικό ποσό που θα καταβάλλει για την παραγγελία θα αγγίξει τα 342 εκατ. δολάρια.

Το δεξαμενόπλοιο "Yamuna Spirit" έχει χωρητικότητα 159.000-dwt και είναι κατασκευής του 2009 Το δεξαμενόπλοιο “Yamuna Spirit” είναι χωρητικότητας 159.000-dwt και κατασκευής του 2009

Αδαμάντιος Πολέμης – New Shipping

Η ναυτιλιακή New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη ανακοίνωσε στις 17 Οκτωβρίου ότι προχώρησε στην απόκτηση του χωρητικότητας 174.000 dwt Ocean Crescent (κατασκευής 2007) από την ιαπωνική NYK, έναντι ποσού που εκτιμάται πάνω από τα 12 εκατ. δολάρια.

Κατόπιν, την Τρίτη 1η Νοεμβρίου, έγινε γνωστό ότι η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων της νορβηγικής ναυτιλιακής Teekay Tankers, τα  Ganges Spiritκαι Yamuna Spirit, τα οποία είναι αμφότερα χωρητικότητας 159.000-dwt και κατασκευασμένα το 2002 και το 2009 αντίστοιχα στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ). Σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των brokers, η συναλλαγή για την εξαγορά και των δύο δεξαμενόπλοιων ανήλθε στο ποσό των 32,5-35 εκατ. δολαρίων.

Δηλαδή, συνολικά οι αγορές που πραγματοποίησε ο κ. Πολέμης ανήλθαν περίπου στο ποσό των 47 εκατ. δολαρίων.

Αριστείδης Αλαφούζος – Kyklades Maritime Corporation και Glafki Maritime Company

Ο εφοπλιστής και πατέρας του ιδιοκτήτη του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, Γιάννη Αλαφούζου, Αριστείδης, προχώρησε τον Οκτώβριο στην εξαγορά των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC της Metrostar Management του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, (τα οποία κόστισαν 83-84 εκατ. δολάρια το καθένα), καταβάλλοντας συνολικά περίπου 168 εκατ. δολάρια.

Μάριος Σταφυλοπάτης – Byzantine Maritime Corporation

Η ναυτιλιακή Byzantine Maritime Corporation, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη, βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της καθώς λέγεται ότι έχει προχωρήσει στην παραγγελία έως και 2 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 (χωρητικότητας 115.000-dwt) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding. Οι brokers ισχυρίζονται ότι η τιμή για κάθε ένα από τα δύο δεξαμενόπλοια ανήλθε στο ποσό των 44-45 εκατ. δολαρίων, με το τίμημα συνολικά να ανεβαίνει στα περίπου στα 90 εκατ. δολάρια.

maria-energy-ten Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG “Maria Energy” της Tsakos Energy Navigation

Πήτερ Λιβανός – GasLog Partners

Η ναυτιλιακή του κ. Λιβανού, GasLog Partners, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 155.000-cbm δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου GasLog Seattle (κατασκευής 2013) από τη μητρική της εταιρεία, GasLog Ltd., για το εντυπωσιακό ποσό των 189 εκατ. δολαρίων, το οποίο έχει χρονοναυλώσει η Shell μέχρι το έτος 2020. Παράλληλα, στο εν λόγω ναυλοσύμφωνο συμπεριλαμβάνεται και η option ανανέωσής του για έως και 10 έτη.

Νίκος Τσάκος – Tsakos Energy Navigation Limited (TEN)

Η ναυτιλιακή TEN  του κ. Τσάκου παρέλαβε τον Οκτώβριο του 2016  το χωρητικότητας 174.000 cbm “Maria Energy” από το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, το οποίο είναι το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που φέρει προωθημένης τεχνολογίας tri-fuel diesel electric (TFDE) σύστημα πρόωσης.

Βαγγέλης Μαρινάκης – Capital Product Partners (CPP)

Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή CPP του κ. Μαρινάκη ανακοίνωσε πως προχώρησε στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου τύπου MR Amor – που είναι χωρητικότητας 49.999-dwt και κατασκευής του 2015 – από την μητρική της εταιρεία, Capital Maritime & Trading Corp., για το ποσό των 32,8 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε ναυλοσύμφωνο για το πλοίο αυτό με την εταιρεία Cargill, οι ναύλοι του οποίου θα κυμαίνονται στα 17.500 δολάρια ημερησίως.

Γιώργος Οικονόμου – DryShips

Στην πώληση πέντε φορτηγών πλοίων τύπου panamax προχωρά η ναυτιλιακή DryShips, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, έναντι του ποσού των 29,4 εκατ. δολάρια. Τα δύο πλοία, Amalfi (κατασκευής 2009) και Samatan (κατασκευής 2001), μαζί με τις τραπεζικές τους υποχρεώσεις, αγόρασαν εταιρίες που ανήκουν στον ίδιο τον εφοπλιστή και πρόεδρο της ναυτιλιακής, ενώ οι αγοραστές των υπολοίπων τριών πλοίων δεν έχουν γίνει γνωστοί.

economy365.gr

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τιμή και καμάρι των Ελλήνων να είμαστε στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας. Λογικό να ξοδεύονται για στόλο τόσα χρήματα.
    Μη λογικό να είναι όλες αυτές οι εταιρείες των γιγάντων επιχειρηματιών εισηγμένες στις αμερικάνικες χρηματαγορές. Μακάρι κάποτε μια ισχυρή ελληνική πολιτική να επαναπατρίσει αυτούς τους κολοσσούς και να ανέβει κατακόρυφα η ελληνική οικονομία. Μπορούσαν να ατσαλώσουν με τόσα κεφάλαια την Ελλάδα στις Διεθνής Αγορές απλά θέλει πατριωτική θέληση και πατριωτική βούληση από τους αδύναμους πολιτικούς μας. Στρατηγική ουσίας με φορολογική αλλαγή για επιχειρήσεις τέτοιας εμβέλειας.

    Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας και το 2015 βρίσκονται οι Ελληνες, σύμφωνα με νέα μελέτη του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson που παρουσιάστηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες.
    Η μελέτη έγινε για λογαριασμό της European Community Shipowners’ Associatons (ECSA) και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της έγκειται στο γεγονός ότι ασχολείται κυρίως με τη ναυτιλία tramp, την «ελεύθερη ναυτιλία», που αποτελεί το απόλυτο παράδειγμα μιας αγοράς που λειτουργεί σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού.
    Η tramp ναυτιλία
    Η tramp ναυτιλία περιλαμβάνει τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (bulk carriers), τα δεξαμενόπλοια, τα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, τα πλοία μεταφοράς υγραερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα πλοία μεταφοράς οχημάτων (ro-ro) που δεν απασχολούνται σε τακτικές γραμμές (liners), όπου απασχολούνται κυρίως πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ορισμένα cara carriers.
    Στο πλαίσιο της μελέτης για τη ναυτιλία tramp περιλαμβάνονται στοιχεία και για τις 30 μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις του κόσμου, όπου η χώρα μας με βάση δεδομένα τέλους Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους που αφορούν πλοία άνω των 100 gt, βρίσκεται στην κορυφή με 5.057 πλοία, ολικής χωρητικότητας 181,7 εκατ. gt. Επίσης, επιπλέον 522 πλοία 30 εκατ. gt ή το 16,5% του υφιστάμενου στόλου που είναι υπό ναυπήγηση. Η συνολική αξία του υφιστάμενου στόλου υπολογίζεται από τους Clarkson στα 99,5 δισ. δολ.
    Στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 8.568 πλοία ολικής χωρητικότητας 161,8 εκατ. gt και αξίας 105,6 δισ. δολ., ενώ έχει υπό ναυπήγηση επιπλέον 318 πλοία, 17,1 gt και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 6.540 πλοία ολικής χωρητικότητας 119,8 εκατ. gt και αξίας 80 δισ. δολ. με επιπλέον 634 πλοία, 31,9 εκατ. gt.
    Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.059 πλοία ολικής χωρητικότητας 94 εκατ. gt και στην πέμπτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ με 5.078 πλοία 54,5 εκατ. gt.
    Το 2004
    Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω μελέτη είναι επικαιροποίηση μιας προηγούμενης που είχε γίνει το 2004. Εκείνη τη χρονιά λοιπόν η χώρα μας ήταν βέβαια και πάλι στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με 3.163 πλοία ολικής χωρητικότητας 145,79 εκατ. dwt. Δεύτερη ήταν και πάλι η Ιαπωνία με 2.994 πλοία 102,74 dwt και στην τρίτη θέση η Νορβηγία με 1.719 πλοία 62,62 εκατ. dwt.
    Πρωτιά και στην tramp
    H Ελλάδα, ως πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, κατέχει τα πρωτεία και στη ναυτιλία tramp. Η ναυτιλία tramp ήταν στο επίκεντρο του σεμιναρίου που διοργάνωσε η ECSA σε συνεργασία με την Clarkson Research κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ναυτιλίας. Ο στόχος του σεμιναρίου ήταν να παρουσιάσει την ανανεωμένη μελέτη των Clarkson.
    «Συχνά ξεχνάμε ότι τα φορτηγά πλοία της κατηγορίας tramp είναι η πολυπληθέστερη κατηγορία των πλοίων που οργώνουν τις θάλασσες», δήλωσε ο Πάτρικ Verhoeven, γενικός γραμματέας της Ecsa, και πρόσθεσε ότι πολλές φορές επισκιάζονται από άλλα τμήματα της ναυτιλίας, που εκπροσωπούνται μέσω μεγάλων εταιρειών που έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε μία εταιρική εικόνα.
    «Η ναυτιλία tramp είναι ίσως ο τελευταίος μεγάλος διεθνής τομέας στην πραγματική παγκόσμια οικονομία που λειτουργεί υπό συνθήκες σχεδόν πλήρους ανταγωνισμού.
    Αποτέλεσμα αυτού του τρόπου λειτουργίας είναι η ναυτιλία από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και στη συνέχεια να είναι το πιο αποτελεσματικό, οικονομικό και ενεργειακά αποδοτικό μέσο για το παγκόσμιο εμπόριο, την ανάπτυξη και την ευημερία» σχολίασε ο κ. Γιάννης Λύρας, πρόεδρος της Paralos Maritime και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ECSA και βασικός ομιλητής στο σεμινάριο ECSA.
    «Οι ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να ελέγχουν περίπου το 40% του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες στο παγκόσμιο εμπόριο.
    Το μέλλον αυτού του επιτεύγματος θα εξαρτηθεί από την ικανότητα των εταιρειών του τομέα να διατηρήσουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους και την παραδοσιακή ναυτιλιακή τεχνογνωσία τους. Ως εκ τούτου, η ελπίδα μου είναι το σεμινάριο να αποδειχθεί διαφωτιστικό και κατατοπιστικό για τους συμμετέχοντες από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», πρόσθεσε ο κ. Λύρας.
    Τα μερίδια
    Ο εμπορικός στόλος (περιλαμβάνει τη ναυτιλία tramp και τα πλοία των liners) ανήκει σε 14.122 εταιρείες. Μόλις 48 εξ αυτών (0,3%) έλεγχαν στόλο που έχουν πάνω από 100 πλοία και αντιπροσωπεύουν το 26% του συνολικού στόλου με όρους gt. Στο σύνολο, πάντως, του στόλου η μέση ναυτιλιακή εταιρεία δεν ελέγχει περισσότερα από 4 πλοία.
    Σε ό,τι αφορά ειδικά το ξηρό φορτίο, από μία ανάλυση ναυλώσεων διαπιστώθηκε ότι το υψηλότερο μερίδιο αγοράς από κάποιον πλοιοκτήτη είναι 1,3% και μόνον 25 πλοιοκτήτες έχουν μερίδιο αγοράς πάνω από 0,5%. Στα δεξαμενόπλοια, το υψηλότερο μερίδιο αγοράς ήταν το 20,2% και περίπου το 90% των πλοιοκτητών έχουν μερίδιο αγοράς 0,5% και χαμηλότερο.
    Ελεύθερη ναυτιλία
    Το όνομα της ναυτιλίας tramp προέρχεται από την ελάχιστα κολακευτική βρετανική έννοια του «αλήτης» ή του πλανόδιου, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η μελέτη, και περιγράφει πλοία που δεν είναι δρομολογημένα σε τακτικά δρομολόγια, αλλά αντίθετα απασχολούνται ανάλογα με τις ευκαιρίες της αγοράς κάθε φορά που επιτυγχάνουν μία ναύλωση.
    Ονομάζεται και ελεύθερη φορτηγός ναυτιλία, ενώ στην ελληνική καθομιλουμένη ναυτιλιακή αργκό τα πλοία της ναυτιλία tramp προσομοιάζουν με τα ταξί. Οι «Trampers» χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά χύδην εμπορευμάτων ή ομοιογενών φορτίων με κάθε ταξίδι να είναι μία ξεχωριστή διαπραγμάτευση μεταξύ του ιδιοκτήτη του πλοίου και του φορτωτή, συνήθως μέσω ενός μεσίτη.
    Η ναυτιλία tramp έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που ικανοποιούν τα κλασικά μοντέλα που περιγράφουν μία ανταγωνιστική αγορά, όπως είναι το Smithian competition model.
    Ειδικότερα, το εμπόρευμα είναι ομοιογενές, το κόστος εισόδου στη συγκεκριμένη αγορά είναι πολύ χαμηλό, υπάρχουν πολλές εταιρείες που ανταγωνίζονται μεταξύ τους, η ροή των πληροφοριών από τις αγορές είναι πολύ διαφανής και οι τιμές των ναύλων είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες.
    «Ο τομέας μεταφορών tramp» σύμφωνα με την παλαιότερη επισήμανση της ΕΕΕ διέπεται από την ανεμπόδιστη εφαρμογή του νόμου προσφοράς και ζήτησης, κυρίως λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού των εμπλεκόμενων ιδιωτικών ναυτιλιακών εταιριών.
    Σύμφωνα με τα δεδομένα της μελέτης του οίκου Clarkson, ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των tramp ανέρχεται σε 7.037 και ελέγχουν έναν στόλο από 26.231 πλοία, 1.383,47 dwt και 787,37 εκατ. gt, όταν το σύνολο του παγκοσμίου στόλου των πλοίων όλων των τύπων 100 Gt και άνω ελέγχεται από 22.475 ναυτιλιακές εταιρείες. Ο αριθμός των πλοίων ανέρχεται σε 89.636, 1.755,5 εκατ. dwt και 1.181,1 εκατ. gt.
    ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ – lkar@naftemporiki.gr

  2. Φ Τ Δεν πρέπει να διαβάζεις πολύ Τρίκκη Πρες . Ή διαβάζεις πολύ και κάπου στα έχωσα και σένα και σε πόνεσε πολύ. Έτσι να βάζουν μυαλό κάποιοι να το φυσάνε. Γίνεται δουλειά εδώ βλέπω τελικά.
    Ήδη κάποιοι ζορίζονται και κλαψουρίζουν.
    Ο Καπετάν Πλεύσης εκτιμά τα ωραία άρθρα που αναβαθμίζουν την Ελλάδα.
    Αν είσαι ανθέλληνας δεν σε νιώθω καθόλου.
    Επίσης σχόλιο δεν σχολίασα ποτέ μέχρι τώρα, μόνο το δικό σου που κάνεις σε εμένα γιατί είσαι φτωχό μυαλό που δεν θέλει γνώσεις.
    Είσαι σχολιασμένος από εμένα σίγουρα και σχολασμένος παράλληλα.
    Πονάει αλλά θα περάσει. Λίγο βαζελίνη όταν θα πάει 10% η Ζωή.

  3. Άμα πάει η Ζωή 10 τις εκατό εγώ θα γίνω Αρχιεπίσκοπος!
    Μην κρυβεσαι πίσω από τη φουστα της Ζωής σαν τα παιδακια!
    Η ζωη έχει πολλά γυρίσματα!
    Χορτασαμε σωτηρες και φρουδες ελπίδες!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης