"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

14 C
Trikala

Πολυνομοσχέδιο για αξιολόγηση, επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, αυτονομία σχολικών μονάδων και εκκλησιαστική εκπαίδευση

lafarm

Σχετικά άρθρα

Τι τελευταίες διορθώσεις κάνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο πολυνομοσχέδιο που θα παρουσιάσει  σε ένα από τα   υπουργικά Συμβούλια  που θα γίνουν τον Ιούνιο (σ.σ. Τελικά δεν θα παρουσιαστεί στο υπουργικό Συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας), και θα περιλαμβάνει:

Α. Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Β. Κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών  Εκπαίδευυσης.

Γ. Επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου με την ονομασία “”Σύμβουλοι Εκπαίδευσης.

Δ. Κατάργηση των Συντονιστών Εκπαίδευσης.

Ε. Αυτονομία των σχολικών μονάδων.

Ζ. Εκκλησιαστική Εκπαίδευση.

Ειδικότερα:

Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Το κεντρικό μήνυμα του νέου Σχεδίου Νόμου  για την  ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι  “Όποιος αξιολογεί αξιολογείται”.

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  θα τεθεί σε εφαρμογή από 1η Σεπτεμβρίου,

Σε πρώτο στάδιο για τους αξιολογούμενους, θα προβλέπεται:

α. επιβράβευση  για τους “άριστους”

β. επιμόρφωση για όσους διαπιστώνεται “ανεπάρκεια”

Για τους “άριστους” εκπαιδευτικούς υπάρχουν πολλές σκέψεις μεταξύ των οποίων και επιπλέον μόρια στις “κρίσεις” στελεχών εκπαίδευσης κλπ.

Το Σχέδιο Νόμου σε αυτή τη φάση δεν μπαίνει στις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν  εάν κάποιοι εκπαιδευτικοί παρά την επιμόρφωση εξακολουθούν να μη βελτιώνονται.

 Ειδικότερα τα σημαντικότερα σημεία του Σχεδίου Νόμου, προβλέπουν:

Αξιολόγηση από δύο αξιολογητές: Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται  από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια.

Στελέχη εκπαίδευσης: Συνολική αξιολόγηση  για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία θα συνδέεται με την έρευνα για την μέτρηση της αποτελεσματικότητας

Εκπαιδευτικοί: Διαμορφωτική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με διττό στόχο την επιβράβευση  της προσπάθειας και τη συνεχή  βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.

Προσωπικό   ηλεκτρονικό φάκελο: Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο  στον οποίο θα καταχωρίζονται, ανάμεσα σε άλλα,στοιχεία άσκησης  του εκπαιδευτικού/διοικητικού έργου.

Συνέντευξη: Θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή.

Παρατηρήσεις διδασκαλίας: Επίσης θα προβλέπονται   προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων από τους Σχολικούς Συμβούλους οι οποίοι θα “βαφτιστούν” Σύμβουλοι Εκπαίδευσης .

Κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών  Εκπαίδευσης

Το Σχέδιο Νόμου για τα κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών  Εκπαίδευσης είναι βασισμλένο σ αυτό που το esos είχε δημοσιεύσει κατ αποκλειστικότητα πριν ένα χρόνο

“Επιλογές στελεχών εκπαίδευσης μπορούν να γίνουν και κατά  τη διάρκεια του σχολικού έτους”.

Αυτό ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στις  πρόσφατες  συναντήσεις με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι “κρίσεις”  στελεχών εκπαίδευσης, ακόμη και εάν το σχετικό νομοσχέδιο ψηφιστεί, στη Βουλή, μέσα στο καλοκαίρι, μπορούν να ξεκινήσουν και από το Σεπτέμβριο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης