"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

9.5 C
Trikala

Προτύπα και Πειραματικά Σχολεία Δημόσιου χαρακτήρα – Μια ανάρμοστη αντίδραση στην έξυπνη Πόλη

lafarm

Σχετικά άρθρα


Τον τελευταίο καιρό στα πεπραγμένα της Πόλης μας, παρατηρείτε μια συντονισμένη αντίδραση από τους συνδικαλιστικούς φορείς του εκπαιδευτικού κλάδου, οι οποίοι αντιτίθενται στην δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων Δημόσιου χαρακτήρα.


Η αντίδραση αυτή και η γενικότερη στάση της ΕΛΜΕ κρινόμενη με τα μέτρα του πλαισίου οποιουδήποτε εκπαιδευτικού συστήματος σύγχρονου ή παλαιότερου βρίσκεται ομολογουμένως άκρως αναχρονιστική και τούτο για τους παρακάτω λόγους:


1) Η καινοτομία των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων Δημόσιου χαρακτήρα, αποτελεί σημαντικό βήμα στην γενικότερη αναβάθμιση της παιδείας, καθότι σε αυτά θα έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής, με μια σειρά αδιάβλητων κριτηρίων, συμπεριλαμβανομένων και των εξετάσεων, τα παιδιά όλων των Ελλήνων πλουσίων ή φτωχών. Αυτό είναι μια σημαντική καινοτομία σε ότι αφορά τη διαμόρφωση πλαισίου δικαίου και ίσων ευκαιριών.


2) Η αντίδραση σας στην “αριστεία” και αυτή είναι ακατανόητη. Ιστορικά η αριστεία ήταν πάντα το πρωτοπόρο βήμα προόδου όλων των επιστημών, αρχής γενομένης από τις σχολές των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων έως τα σύγχρονα ερευνητικά κέντρα και ινστιτούτα, συμπεριλαμβανομένης και της silicon valley.


3) Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, μέσω της συγκεντρωμένης αριστείας, της προτύπου και ευέλικτης οργάνωσης, σε συνδυασμό με το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, θα έχουν την δυνατότητα της εξίσου άριστης προσέγγισης όλων των σύγχρονων εκπαιδευτικών και μαθησιακών εξελίξεων.


4) Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία θα αποτελέσουν το πιλοτικό πλαίσιο για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος στις νέες και καινοτόμες πρακτικές, οι οποίες θα εφαρμοστούν σταδιακά σε όλο το φάσμα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.


Συνεπώς, η δημιουργία των προτύπων και πειραματικών σχολείων αποτελεί σήμερα μια επιβεβλημένη αναγκαιότητα. Μια αναγκαιότητα η οποία επιβάλλεται από το γενικό πλαίσιο της ταχύτατης εξέλιξης των καιρών, ας μη θυσιαστεί στο βωμό των όποιων, ανύπαρκτων στην ουσία, μικροσυμφερόντων, η πρόοδος της νέας γενιάς.

ΕΙΝΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΚΡΙΜΑ!

Παναγιώτης Δημ. Βλάχος
Οικονομολόγος- Περιβαλλοντολόγος
Συγγραφέας

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ακόμα μια παρέμβαση που στηρίζεται στη νεοφιλελεύθερη λογική και σε επιχειρήματα που προσπαθούν να θολώσουν τα νερά.
    1. Από πότε οι εξετάσεις για την εισαγωγή αποτελούν καινοτομία! Οι ίσες ευκαιρίες και η ισότητα σε ότι αφορά το τυπικό κομμάτι είναι κατωχυρωμενες από την περίοδο της Γαλλικής επανάστασης. Το ζήτημα είναι η κοινωνική και η ταξική ανισότητα. Εκατοντάδες έρευνες της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης έχουν δείξει πως οι εξετάσεις ευνοούν τα παιδιά που προέρχονται από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα.
    2 Ο μύθος περί ” αριστείας” που καλλιεργείται το τελευταίο διάστημα. Δεν είναι κανείς εκπαιδευτικός εναντίον της αριστείας. Το ζήτημα είναι γιατί οι ” άριστοι” πρέπει να είναι σε ξεχωριστά σχολείο και όχι στα καλά δημόσια έτσι ώστε να βοηθήσουν και τους υπόλοιπους μαθητές.
    3 Γιατί τα καινοτόμα προγράμματα και πρακτικές να μην εφαρμοστούν στο σύνολο των σχολείων και πρέπει να εφαρμοστούν στα σχολεία των “αρίστων”
    4. Όποιος έχει σχέση με την εκπαίδευση γνωρίζει πως, λόγω των Πανελληνίων, το Λύκειο αποτελεί προθάλαμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πως θα γίνουν εκεί καινοτόμες δράσεις όταν τα παιδιά πηγαίνουν από την Α Λυκείου φροντιστήριο;.
    Πραγματικά καινοτόμο και επαναστατικό είναι η ενίσχυση και χρηματοδότηση του δημοσίου σχολείου με παράλληλη κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης