"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

22.8 C
Trikala

Στης Λίμνης το νερό

lafarm

Σχετικά άρθρα

2o GYMNASIO
Η περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων επισκεφτήκαμε τη Δευτέρα 30/3/15 την λίμνη Κάρλα στην περιοχή Κανάλια Μαλαισίας. Με τις συνοδούς καθηγήτριές μας κ. Αστρίτη και Παπαβασιλείου ξεκινήσαμε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα με πρώτη στάση τον προϊστορικό οικισμό «Παλιόσκαλα Αγιάς» στην Ανατολική πλευρά της λίμνης Κάρλας(αρχ. Βοιβηίδας). Ο προϊστορικός νεολιθικός οικισμός έχει τη μορφή μαγούλας και ανασκάφηκε το 2001-2002 όταν το τμήμα της αποξηραμένης για χρόνια λίμνης επανήλθε με την κατασκευή μεγάλου ταμιευτήρα. Αυτό που κάνει ενδιαφέρουσα την επίσκεψη, είναι το γεγονός ότι ο οικισμός παρουσιάζει πολλές περιόδους κατοίκησης και πυκνή οικιστική δραστηριότητα, ως και την Πρωτοβυζαντινή περίοδο.
2o Gymnasioo
Στη συνέχεια περνώντας κοντά στη λίμνη φτάσαμε στο χωριό Κανάλια όπου υπάρχει το μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού της Κάρλας, στο οποίο ξεναγηθήκαμε και ενημερωθήκαμε για τη ζωή των ανθρώπων του νερού, όπως αποκαλούνταν οι ψαράδες της λίμνης ως το 1957 που άρχισε η αποξήρανσή της με περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις που αλλοίωσαν το χαρακτήρα της περιοχής. Η ραγδαία πτώση της υπόγειας υδροφορίας, η εισχώρηση θαλάσσιου νερού στον υδροφόρο της περιοχής, η επιπτώσεις στην πανίδα και τη χλωρίδα, οι αλλαγές στο μικροκλίμα της περιοχής έκαναν αναγκαία με τα χρόνια την κατασκευή ταμιευτήρα 42.000 στρεμμάτων κοντά στο χωριό Κανάλια με ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας αναμενόμενα αποτελέσματα όπως: άνοδος του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα, περιορισμό των εξαντλητικών αντλήσεων –με παροχή υδάτων για άρδευση-, τη βελτίωση των υδάτων, τη μερική αποκατάσταση του μικροκλίματος της περιοχής, αλλά και της χλωρίδας και της πανίδας εκεί. Εμείς πάντως είδαμε ερωδιούς, αργυροτσικνιάδες και γεράκια σε σμήνη.
Τελικά σκεφτήκαμε ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει να κάνει έργα μεγαλεπήβολα μόνον, αλλά να προσβλέπει στην χωρίς προβλήματα απόδοσή τους στον άνθρωπό (ιδίως αν αυτά τα έργα έχουν να κάνουν με το σημαντικότερο αγαθό, το νερό). Ο υπεύθυνος του μουσείου κος. Γκανάς μας πρόσφερε κάδρο του μουσείου για το σχολείο μας.
Γεμάτοι πληροφορίες και εικόνες συνεχίσαμε το χωριό Κερασιά για φαγητό και ξεκούραση. Πριν όμως επισκεφτήκαμε το εκεί Κέντρο Ενημέρωσης Ορεινού Βορείου Πηλίου όπου ξεναγηθήκαμε στο μικρό αλλά υπέροχο μουσείο της άγριας ορχιδέας (Κέντρο Έρευνας Και Προστασίας Της Αυτοφυούς Ορχιδέας) (υπάρχουν 53 είδη στην περιοχή του Β. Πηλίου όλες υπέροχες, διαφορετικές και με θαυμαστές ιδιότητες). Μπροστά μας ξετυλίχθηκαν χρώματα και σχέδια που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε αλλά που υπάρχουν στο κοντινό μας Πήλιο όλα μέσα από τη ματιά του κ. Οικινομίδη, καθηγητή φυσιογνώστη που καταβάλει μεγάλη προσπάθεια στον τομέα αυτό και συνεργάζεται με το εργαστήριο ανθοκομίας του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στο ίδιο κτήριο στεγάζεται και το μουσείο Ηλία Πεφούση, πολυγραφότατου Κερασιώτη συγγραφέα με σημαντικές βραβεύσεις στον τομέα του, όπου και πρόσφεραν στο σχολείο μας ένα από τα βιβλία του αλλά και μια όμορφη εικόνα του φυτού ορχιδέα για το σχολείο μας. Μας εντυπωσίασε η ευγένεια των υπευθύνων που με τον τρόπο αυτό έδειξαν τη χαρά τους για την επίσκεψή μας στην περιοχή. Το χωριό Κερασιά ενδείκνυται για περιβαλλοντικές διαδρομές και οι εξερευνήσεις και αποτελεί έναν βοτανικό παράδεισο.
Ευτυχώς που τέτοια προγράμματα μας δίνουν τη δυνατότητα α γνωρίζουμε την περιοχή και τη χώρα μας καλύτερα.
Η περιβαλλοντική ομάδα του
2ου Γυμνασίου Τρικάλων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης