"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.5 C
Trikala

Το ΓΕΛ Βαλτινού Τρικάλων στη Σικελία

lafarm

Σχετικά άρθρα

 

Το Γενικό Λύκειο Βαλτινού Τρικάλων συμμετέχει για δεύτερη σχολική χρονιά στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS + KA2 – Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με θέμα το ΝΕΡΟ και γενικό τίτλο ″WATER: The blue way to a better life″ (ΝΕΡΟ: Ο γαλάζιος δρόμος για μια καλύτερη ζωή).

Η διάρκεια του σχεδίου είναι δύο έτη και οι συμμετέχουσες χώρες είναι η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Βουλγαρία, το Βέλγιο και η Ελλάδα. Για τις ανάγκες του προγράμματος ομάδα μαθητών και καθηγητριών ταξίδεψε από τις 7 έως τις 15 Οκτωβρίου στην Ιταλία και συγκεκριμένα  στο Pozzallo, μια μικρή παραθαλάσσια πόλη στο νοτιοανατολικό άκρο της Σικελίας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι συντονιστές και εκπαιδευτικοί των παιδαγωγικών ομάδων, καθώς και μαθητές από όλα τα εταιρικά σχολεία. Το Γενικό Λύκειο Βαλτινού Τρικάλων εκπροσωπήθηκε από τη Διευθύντρια και συντονίστρια κα. Αγγέλου Δήμητρα και την εκπαιδευτικό κα. Πηνελόπη Παπαδοπούλου καθώς και τέσσερις μαθητές αντιπροσώπους της ομάδας εργασίας: Μαρία Μπιλιάλη, Χρυσούλα Σκαπέτη, Βαλεντίνα Στάθη και Αλέξανδρο Τζιμόπουλο.

Κατά την άφιξη της εκπαιδευτικής μας ομάδα στην Σικελία, συναντηθήκαμε με την πορτογαλική ομάδα στην Κατάνια και από κοινού περιηγηθήκαμε σε αυτήν, επισκεφτήκαμε τα βασικότερα σημεία ενδιαφέροντος όπως το σιντριβάνι του ελέφαντα, τον Καθεδρικό Ναό, το Ρωμαϊκό θέατρο και άλλα.

Η ιταλική ομάδα μαθητών και καθηγητών μας υποδέχθηκε εγκάρδια στην πόλη τους το Pozzallo, μια μικρή πόλη στο νοτιότερο άκρο της Σικελίας που δέχεται πρόσφυγες καθημερινά και αγωνίζεται για την όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση αυτής της ροής.

Οι εργασίες της συνάντησης ξεκίνησαν με καλωσόρισμα, από το ιταλικό σχολείο που είχε αναλάβει την φιλοξενία μας. Οι μαθητές γνώρισαν την πόλη: μέσα από ένα ευχάριστο παιχνίδι, ένα είδος «κυνήγι θησαυρού» πέρασαν από τα πιο σημαντικά σημεία της πόλης, χωρισμένοι σε μεικτές ομάδες από όλες τις χώρες και τους ιταλούς συμμαθητές τους ως συντονιστές.

Όλες οι αποστολές παρουσίασαν τα μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτελέσματα των εργασιών τους που είχαν υλοποιήσει στον τόπο τους και περιελάμβαναν δημιουργική γραφή με θέμα το νερό, χημική ανάλυση επιφανειακών υδάτων της περιοχής του σχολείου τους. Δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε, να συγκρίνουμε και να αναγνωρίσουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των αποστολών.

Υποδεχθήκαμε μια ομάδα εφήβων προσφύγων από  διάφορες χώρες της Αφρικής και Ασίας που φιλοξενούνται στο «Hot spot» της πόλης. Όλοι οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων και οι πρόσφυγες δούλεψαν από κοινού για τη δημιουργία ντοκιμαντέρ σχετικού με την ανθρώπινη διάσταση του προσφυγικού προβλήματος.

Έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, επίσκεψη στο λιμάνι της πόλης και πήρανε συνέντευξη από τον Διευθυντή και τον Ιατρό του Hot spot.

Στο πλαίσιο της συνάντησης έγιναν επισκέψεις που περιελάμβαναν:

  • ένα σύμπλεγμα γραφικότατων, παραμυθένιων πόλεων όπως η Ragusa, η Noto, η Scicly και η Modica χτισμένες σε σισιλιάνικο μπαρόκ στυλ, όλες τους μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς προστατευμένες από την UNESCO,
  • τις γραφικότατες και ταυτόχρονα αρχοντικές, πλούσιες σε ιστορία και πολιτισμό συνυφασμένο με αυτόν τον αρχαίο ελληνικό πόλεις Ταορμίνα και Συρακούσες,
  • επίσκεψη στο επιβλητικό, κυρίαρχο και εν τέλει ρυθμιστή της ζωής των κατοίκων της περιοχής ηφαίστειο της Αίτνας τόσο στενά συνδεδεμένο με την ελληνική μυθολογία.

Ο εκπαιδευτικός σκοπός του ταξιδιού ικανοποιήθηκε πλήρως. Γυρίσαμε πίσω φορτωμένοι γνώσεις, νέες εμπειρίες, ακόμα πιο διευρυμένους ορίζοντες και με μεγαλύτερη δίψα για περισσότερα καινούργια πράγματα.

Κείμενο

 Πηνελόπη Παπαδοπούλου- Δήμητρα Αγγέλου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης