H ξέφρενη πορεία των φωτοβολταϊκών πάρκων στα Τρίκαλα και οι λίστες εξέτασης εκκρεμών αιτημάτων Reviewed by Momizat on . Όπως ενημερωθήκαμε από την συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου που εκπέμπει το κανάλι της Βουλής στις 27-7-2021 σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Όπως ενημερωθήκαμε από την συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου που εκπέμπει το κανάλι της Βουλής στις 27-7-2021 σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Rating: 0

H ξέφρενη πορεία των φωτοβολταϊκών πάρκων στα Τρίκαλα και οι λίστες εξέτασης εκκρεμών αιτημάτων

H ξέφρενη πορεία των φωτοβολταϊκών πάρκων στα Τρίκαλα και οι λίστες εξέτασης εκκρεμών αιτημάτων

Όπως ενημερωθήκαμε από την συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου που εκπέμπει το κανάλι της Βουλής στις 27-7-2021 σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ κ. Αν. Μάνο την τετραετία 2015-2019 οι αιτήσεις των μικρο παραγωγών εξετάζονταν με πολύ αργούς ρυθμούς, λόγω έλλειψης προσωπικού, καθώς δεν υπήρχαν κονδύλια προς διάθεση γενικότερα σε ότι αφορούσε τον ΔΕΔΔΗΕ.

Ακόμη και μετά το 2019 επί Υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη, σύμφωνα με τον πρώην Υπουργό ενέργειας και νυν εργασίας, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για να αγοραστούν κολώνες της ΔΕΗ».

Επίσης επί κυβέρνησης Ν.Δ. θεσπίστηκαν για λόγους διαφάνειας, οι λίστες εξέτασης εκκρεμών αιτημάτων ανά περιοχή, όπου θα έπρεπε να τηρείται απαρέγκλιτα ο αριθμός πρωτοκόλλου και η ημερομηνία της κάθε υπό εξέταση αίτησης στον ΔΕΔΔΗΕ για έκδοση όρων σύνδεσης κατασκευής φωτοβολταικού πάρκου.

Σήμερα πλέον οι σχετικές δημοσιευμένες λίστες βέβαια δεν έχουν κάποιο ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, διότι η υπερπληθώρα αιτήσεων των ενδιαφερομένων μικροπαραγωγών έως 500ΚW για κατασκευή φ/β πάρκων, έχουν οδηγήσει το προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ να εξετάζει τις αιτήσεις σε μια νέα φόρμουλα «πατέντα», σύμφωνα με τις ελεύθερες γραμμές (αφού η πλειοψηφία των γραμμών είναι κορεσμένες) ή έχοντας ως κριτήριο την άμεση αναβάθμιση κάποιας γραμμής.

Η συγκεκριμένη φόρμουλα «πατέντα» έχει δημιουργήσει μεγάλη σύγχυση σε όλους ενδιαφερόμενους μικροπαραγωγούς της αγοράς.

Σε κάποιες περιπτώσεις δε, όταν πραγματοποιείται κάποια αναβάθμιση δικτύου, δημιουργείται ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση στην σειρά προτεραιότητας αφού τα παραπάνω στοιχεία δεν δημοσιοποιούνται κάπου, ώστε να έχουν γνώση επίσημα οι ενδιαφερόμενοι την πορεία των εκκρεμών αιτημάτων τους.

Από τούδε και στο εξής, δηλ. από τον Ιανουάριο του 2021 παρατηρούνται κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον παρελθόν. Έχουν προχωρήσει ταχύτατα οι διαδικασίες για άμεση στελέχωση του οργανισμού (ΔΕΔΔΗΕ) μέσω ΑΣΕΠ, όπως επίσης έχει παρατηρηθεί η βούληση για διάθεση κονδυλίων ως προς την αναβάθμιση του δικτύου με την αγορά των απαραίτητων μετασχηματιστών από συγκεκριμένη εταιρία.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε αναβάθμιση δικτύου από την λήψη της απόφασης των αρμοδίων υπηρεσιών, (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΡΑΕ, υπουργείο ενέργειας) μέχρι την τοποθέτηση μετασχηματιστών στους υποσταθμούς ΚΥΤ σταθμού η διάρκεια των γραφειοκρατικών διαδικασιών είναι 12 μήνες περίπου, για να ξεμπλοκάρουν οι αιτήσεις των μικρο παραγωγών φ/β πάρκων που, είτε έχουν λάβει αρνητική απάντηση, είτε έχουν λάβει απάντηση για αδυναμία σύνδεσης με το δίκτυο, είτε δεν έχουν λάβει καμία απάντηση, για όρους σύνδεσης.

Το αμέσως επόμενο φαινόμενο που παρατηρείται είναι τα απαγορευτικά ποσά των όρων σύνδεσης που εκδίδει ο ΔΕΔΔΗΕ για την κατασκευή ενός φ/β πάρκου ακόμη και όταν αυτό βρίσκεται δίπλα σε κολώνες της ΔΕΗ. Όπως σε ολόκληρη την ηπειρωτική χώρα έτσι και στον Νομό Τρικάλων έχουν διαπιστωθεί όλες οι παραπάνω σημαντικές παρατηρήσεις σχετικά με τις διαδικασίες, αλλά και τις για κορεσμένες γραμμές του ΔΕΔΔΗΕ.

Ερώτηση : Πέρα από την διάθεση κονδυλίων από την κυβέρνηση για πρόσληψη προσωπικού υπάρχει η διάθεση για την οργάνωση των παραπάνω διαδικασιών ως προς την σειρά προτεραιότητας των «εκκρεμών αιτημάτων στις λίστες ανά περιοχή»του ΔΕΔΔΗΕ;

Απάντηση : Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, με ηλεκτρονικό πρωτόκολλο στην αξιολόγηση των αιτήσεων και έκδοση των οριστικών όρων σύνδεσης, όπως ήδη έχει συμβεί στις περισσότερες υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης σε άμεση συνεργασία με τον υπουργείο ψηφιακής πολιτικής, για μεγαλύτερη διαφάνεια και ταχύτητα των αποτελεσμάτων.

Ερώτηση : Σήμερα υπάρχει, η πολιτική και οικονομική βούληση, από την κυβέρνηση για αναβάθμιση του δικτύου των κορεσμένων γραμμών του ΔΕΔΔΗΕ και έχει ήδη λάβει την απόφαση το κράτος για αγορά των μετασχηματιστών. Γιατί η τοποθέτηση των μετασχηματιστών στους υποσταθμούς ΚΥΤ να γίνεται με το κριτήριο του «σταγονόμετρου» και όχι σύμφωνα με το κριτήριο του απλού κανόνα της οικονομίας «προσφοράς και ζήτησης», δηλαδή σύμφωνα με τον αριθμό των αιτήσεων σε κάθε Νομό;

Απάντηση : Το απλό και χαρακτηριστικό πρόβλημα είναι του Ν. Τρικάλων, όπου οι 380 συνολικά περίπου αιτήσεις που χονδρικά μπορούν ικανοποιηθούν με τοποθέτηση 7 επιπλέον μετασχηματιστών (ΜΣ) στους 5 υποσταθμούς ΚΥΤ του κάθε Δήμου (4ΜΣ στους 2 υποσταθμούς ΚΥΤ του Δ. Τρικκαίων, 1 ΜΣ στον 1 υποσταθμό ΚΥΤ του Δ. Πύλης, 1ΜΣ στον 1 υποσταθμό ΚΥΤ του Δ. Φαρκαδόνας και 1ΜΣ στον 1 υποσταθμό ΚΥΤ του Δ. Καλαμπάκας) του Νομού και έτσι δε θα υποστεί μια μέση αναμονή 3 ετών η τοπική αγορά της ενέργειας, λόγω καθυστέρησης αναβαθμίσεων του δικτύου.

Ερώτηση : Ποιά θα είναι η τύχη όλων αυτών των αιτήσεων αλλά και των ήδη κατασκευασμένων έργων μετά την μετοχοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ κατά 49%; Απάντηση: Άγνωστο Ερώτηση: Τα 49.6 εκατ. € (ποσό με ΦΠΑ, 40 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) που αφορούν τους Ν. Τρικάλων και Καρδίτσας αρκούν ως ποσό για την ολοσχερή αναβάθμιση του δικτύου που απαιτείται μαζί με την υπογειοποίηση των καλωδίων;

Απάντηση : Ιδού η απορία.

Ερώτηση : Αν τα μοντέλα ανάπτυξης δεν έχουν στόχο την ενίσχυση της μικρομεσαίας τάξης και της τοπικής οικονομίας, όπως αυτής των Τρικάλων, που την τελευταία δεκαετία έχει δεχθεί τόσο πόλεμο όσο ποτέ άλλοτε, ποιός είναι ο ουσιαστικός ρόλος των επενδύσεων;

Απάντηση : Τα παραπάνω ερωτήματα δεν είναι σιβυλλικά, είναι απλά, καθημερινά, που τίθενται με καλή διάθεση. Αν θέλουμε μια αναπτυσσόμενη υγιή και όσο γίνεται ελεύθερη οικονομία, η πολιτεία θα πρέπει να είναι πάντα ουραγός και συνεργάτης με τον μικρομεσαίο πολίτη και σε καμία περίπτωση να μην είναι εχθρός ή πολέμιός του, δημιουργώντας συνεχή εμπόδια με κωλυσιεργίες δια μέσω του τέρατος της αδιαφάνειας, αλλά και γραφειοκρατίας.

Λύνοντας τα παραπάνω θέματα η πολιτεία θα επιβεβαιωθεί πως «ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», αν πάλι όχι θα επιβεβαιωθεί για ακόμη μια φορά πως ως λαός και ως Έθνος δεν έχουμε καμία τύχη, και είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα…

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή