Νέα επιβάρυνση στα καύσιμα μέσα από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών II (ΣΕΔΕ II) έρχεται, όπως έκανε γνωστό ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος και CEO της ελίν και πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος.
Ο Γιάννης Αληγιζάκης μιλώντας στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της ελίν δεν έκρυψε τους προβληματισμούς τους για τα καύσιμα και τον κλάδο εμπορίας και λιανικής το 2025.
Η επιβάρυνση για τους ρύπους στα καύσιμα
Αναφέρθηκε στην απόφασή της Ε.Ε. για το ΣΕΔΕ II (Συστήματα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών). Η απόφαση «αφορά την επίτευξη των στόχων μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα και επιβαρύνει από την 1η Ιανουαρίου του 2027, το κόστος όλων των ορυκτών καυσίμων που αφορούν οδικές μεταφορές, θέρμανση και μικρές – μεσαίες βιομηχανίες, με ένα ποσό περίπου 45 ευρώ ανά κυβικό, το οποίο αποτελεί την σημερινή εκτίμηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Αληγιζάκης.
Πρόσθεσε, δε, πως από τη μία πλευρά η Ε.Ε. δείχνει να αποφασίζει σωστά καθώς έτσι περιορίζεται η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων ωστόσο από την άλλη μεριά «αυτό σημαίνει ότι τα καύσιμα στην Ελλάδα που είναι ήδη επιβαρυμένα με τους υψηλότερους φόρους στην Ε.Ε. και δασμούς που αποτελούν το 60% της αξίας, θα επιβαρυνθούν με ένα ακόμα υψηλό ποσό που θα επιβαρύνει τον έλληνα καταναλωτή, αλλά θα μειώσει και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας».
Ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι η επιβάρυνση στην τιμή του ντίζελ κίνησης θα είναι 120 ευρώ ανά κυβικό από την 1η Ιανουαρίου του 2027, ήτοι 0,12 ευρώ/λίτρο.
Και εξέφρασε τον προβληματισμό του: «Διότι πρέπει να προβληματισθούμε, εάν με μια αύξηση 120 ευρώ στο DK από 1-1-2027, θα επηρεασθούν και πόσο οι ελληνικές εξαγωγές και εάν και με ποιο τρόπο ο Έλληνας καταναλωτής που θα επιβαρυνθεί συνολικά, με βάσει τις σημερινές του αγορές, κατά 800 εκατομμύρια ετησίως, θα μπορεί να ανταπεξέλθει;»
Στα 50 εκατ. ευρώ η επιβάρυνση για τις εταιρείες εμπορίας
Ο επικεφαλής της ελίν και του ΣΕΕΠΕ τόνισε και το κόστος που θα επωμιστεί ο κλάδος από τα πρόστιμα για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου: «Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι με βάση τους στόχους που έχει αναλάβει η ελληνική Πολιτεία μέσω του ΕΣΕΚ για την μείωση του αερίου του θερμοκηπίου, με μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, οι εταιρείες εμπορίας θα κληθούν να πληρώνουν πρόστιμο συνολικού ύψους για τον κλάδο της τάξης των 50 εκατομμυρίων ετησίως, διότι είναι ανέφικτο να προχωρήσουν σε ενέργειες που θα μειώσουν την κατανάλωση μιας αγοράς που ούτως η αλλιώς, θα μειώνεται στα επόμενα χρόνια».
ΑΠΕ, να τα πω εγώ, να μοιραστούμε το πενηνταράκι;
Να σας κάνουν έκπτωση οι πετρελαιάδες το τέλος για τη ρύπανση.
ΑΠΕ, σε πήραν χαμπάρι ότι είσαι … οικολόγος.
Μάλλον … οικονομολόγος, δε χάνεις ούτε σεντ.
Από όσο ξέρω ΑΠΕ μου, δεν το βάζουν οι πετρελαιάδες το τέλος. Ούτε (δυστυχώς) το πληρώνουν αυτοί.
Οι φίλοι σου, οι προστάτες του περιβάλλοντος το βάζουν το τέλος.
Και ξέρεις, με κάθε ευρώ που εισπράττουν (άραγε ποιος να τα πληρώνει;), καθαρίζει και λίγο η ατμόσφαιρα. Που σημαίνει: πληρώνοντας, αναπνέουμε καλύτερα.
Παρεμπιπτόντως, την απάντηση σε σχόλιο την πληρώνεσαι πενηνταράκι, ή έχει πιο φθηνό τιμολόγιο;
“Μη κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια” , δεν πληρώοονται οι πραγματικοί οικολόγοι, όπως οι δήθεν που είναι υπέρ των ορυκτών καυσίμων.
Άσε τα ίδια και τα αλλότρια και πες αλήθεια:
Γράφεις όλες αυτές τις παπαριές ξανά και ξανά τσάμπα; Θες να πιστέψουμε ότι εσύ ενέπνευσες το γνωστό ανέκδοτο με την Πόντια πόρνη;
Ε όχι ρε ΑΠΕ, δεν το πιστεύουνε, έχει όρια η ανθρώπινη βλακεία.
(Για να σε προστατεύσω από νέα γκάφα, αντίθετα από ότι νομίζεις, ο Αϊνστάιν δεν είπε ποτέ το αντίθετο)
Γράφεις όλες αυτές τις παπαριές ξανά και ξανά τσάμπα; Θες να πιστέψουμε ότι εσύ ενέπνευσες το γνωστό ανέκδοτο με την Πόντια πόρνη;
Ε όχι ρε αντι-ΑΠΕ, δεν το πιστεύουνε, έχει όρια η ανθρώπινη βλακεία.
ΑΠΕ, τα κόπι/πάστε δεν πληρώνονται, τα έχουμε ξαναπεί αυτά, μην επαναλαμβανόμαστε.
Και πες κι ένα ευχαριστώ στον κύριο που σε γλύτωσε από την κοτσάνα που θα πέταγες με τον Αϊνστάιν.
Του ρήματος πληρόω – πληρώ, σύντροφε οικολογε;
ΥΓ. Εντάξει, εκ παραδρομής είναι, αλλά προλαμβάνω τον κ. Γυμνασιάρχη- Κορέκτορα.