Με άδεια χέρια επιστρέφουν στα μπλόκα οι εκπρόσωποι των αγροτών μετά την συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα και από την οποία δεν προέκυψε η ικανοποίηση κάποιου αιτήματος τους.
Η 21μελής αντιπροσωπεία των μπλόκων έθεσε στο κυβερνητικό κλιμάκιο το διεκδικητικό πλαίσιο, το οποίο αφορά τους παραγωγούς όλης της χώρας, προτάσσοντας την αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος είτε από τις μειωμένες παραγωγές είτε από τις χαμηλές τιμές και του υψηλού κόστους παραγωγής, ζητώντας αφορολόγητο πετρέλαιο στην αντλία και πλαφόν στο αγροτικό ρεύμα στα 7 λεπτά την κιλοβατώρα.
Επισήμαναν δε τα συσσωρευμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας, προειδοποιώντας ότι αν δεν επιλυθούν άμεσα τότε η ύπαιθρος θα ερημώσει, οι καλλιέργειες θα εγκαταλειφθούν και τα κοπάδια θα αφανιστούν.
Για την… ιστορία στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για σχεδόν τέσσερις ώρες κάθισε το κυβερνητικό κλιμάκιο, στο οποίο συμμετείχαν ο Κώστας Τσιάρας, υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η Αλεξάνδρα Σδούκου, υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Χρίστος Δήμας υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αρμόδιος για τη φορολογική πολιτική και ο Θάνος Πετραλιάς, υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την 21μελή αντιπροσωπεία των αγροτών απ’ όλα τα μπλόκα.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα αμέσως μετά τη συνάντηση, το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στην αλλαγή του τρόπου καταβολής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο, στις αποζημιώσεις για μειωμένη παραγωγή, στον κανονισμό του ΕΛΓΑ, αλλά και το ενεργειακό πρόβλημα.
Σε ότι αφορά το αγροτικό πετρέλαιο, όπως είπε ο κ. Τσιάρας, εξετάζεται ο επαναπροσδιορισμός των κριτηρίων ανάλογα με την καλλιέργεια για τον τρόπο καταβολής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Αίτημα των αγροτών και κτηνοτρόφων όμως, παραμένει το αφορολόγητο πετρέλαιο από την αντλία.
Σε ότι αφορά τις αποζημιώσεις, επιχειρείται σύμφωνα με τον κ. Τσιάρα, η ενεργοποίηση ευρωπαϊκού πόρου, καθώς δίνεται η δυνατότητα σε παραγωγές που έχουν πάνω από 30% μείωση λόγω της κλιματικής κρίσης και για τις οποίες υπάρχει αιτιολογία και τεκμηρίωση ότι έχουν υποστεί ζημιά, να καταβληθεί ένα ποσό αποζημίωσης.
Συζητήθηκαν επίσης θέματα που αφορούν στην αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ, στο αν και κατά πόσο θα μειωθεί η συνδεδεμένη ή θέματα και ζητήματα που γενικά εξελίσσονται το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η δική μου αίσθηση όμως είναι βρήκαμε ένα αρκετά ευρύ κοινό τόπο επικοινωνίας και αυτό ήταν το πιο θετικό στην μεταξύ μας συνάντηση.
Με το κλίμα δυσαρέσκειας να έχει αυξηθεί και τα τρακτέρ να παραμένουν «με αναμμένες τις μηχανές», οι αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεων, θα ληφθούν στα περίπου 30 μπλόκα, που έχουν στηθεί από τον Έβρο έως την Κρήτη, εδώ και τρεις εβδομάδες. |
Σε αυτά, θα εκτιμηθεί η κατάσταση και θα μπουν στο τραπέζι τα νέα δεδομένα, ώστε να γίνει και ο επανασχεδιασμός για την επόμενη ημέρα.
Σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις, όπου οι αγρότες που βρίσκονται στα μπλόκα θα ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της συνάντησης με το κυβερνητικό κλιμάκιο.
Αμέσως μετά και σε ημερομηνία που θα καθοριστεί τις επόμενες ημέρες, θα πραγματοποιηθεί νέα πανελλαδική συνάντηση στην Θεσσαλία, η οποία και θα κρίνει την στάση που θα κρατήσουν οι αγρότες, αλλά και τον τρόπο και τη μορφή που θα πάρουν οι κινητοποιήσεις τους.
Πιθανότερο σημείο συνάντησης αποτελεί η Καρδίτσα, στην οποία βρίσκεται και το ισχυρότερο μπλόκο στη χώρα, στην Ε 65.
zougla. gr
Το έργο «Η Αλίκη στο Ναυτικό» το είδαμε και πέρυσι. Τότε τρέξαμε μέχρι την Αθήνα με τα τρακτέρ, ναι, εμείς που τους ψηφίσαμε. Και πήραμε «εκ των θρι το λόνγκερ» όπως μου είπε ο φίλος μου, ο Αντώνης, ο μεροκαματιάρης της λαϊκής. Το ίδιο και τώρα.
Υπομονή, Αντώνη. Βράχο στη ράχη κουβαλάς…