"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

23.3 C
Trikala

O Ελληνικός πολιτισμός ταξιδεύει στην Ευρώπη…. με το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων

lafarm

Σχετικά άρθρα

Είναι Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016, και η ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος «Ο ελληνικός πολιτισμός ταξιδεύει στην Ευρώπη», της Γ’ τάξης του 3ου Λυκείου Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης”, ξεκινά για ένα ταξίδι στη βόρεια Ιταλία. Αντικείμενο μελέτης μας, η συνάφεια του ελληνικού με τον ιταλικό πολιτισμό και η ιστορική σχέση τους στο πέρασμα των αιώνων. Σημείο επικέντρωσης της έρευνάς μας είναι οι ιδιαίτερες πολιτισμικές σχέσεις του ελληνισμού με τις πόλεις προορισμού μας, Πάδοβα, Βερόνα, Βενετία, Μιλάνο.

Είκοσι μαθητές και μαθήτριες και τρεις συνοδοί εκπαιδευτικοί, έπειτα από συστηματική προεργασία, αναχωρούμε με πούλμαν στις 6:30 το πρωί, για να προλάβουμε ανοικτό τον δρόμο για Θεσσαλονίκη, λόγω των κινητοποιήσεων των αγροτών. Φορτωμένοι αποσκευές και όνειρα, τίποτα δε μοιάζει να μας πτοεί!

Μολονότι η πτήση μας για Ιταλία είναι αργά το απόγευμα, η έγκαιρη αναχώρηση από την πόλη μας αποδεικνύεται πολλαπλά ευεργετική. Φθάνουμε στη συμπρωτεύουσα χωρίς προβλήματα και έχουμε άφθονο χρόνο, πράγμα που μας εξασφαλίζει πρωινή βόλτα στην ηλιόλουστη παραλία, χαλάρωση με ευχάριστη διάθεση, αλλά και ευκαιρία για μια επίσκεψη στο έμβλημα της πόλης, τον Λευκό Πύργο, για να δούμε τα εκθέμετα του μουσείου και να γνωρίσουμε την ιστορία της πόλης της Θεσσαλονίκης. Ανεβαίνοντας όροφο- όροφο και απολαμβάνοντας τα όσα βλέπαμε φτάνουμε στην κορυφή του Πύργου και   έχουμε τη δυνατότητα να δούμε την όμορφη Θεσσαλονίκη από ψηλά, με σύμμαχό μας τον καταπληκτικό καιρό! Και έτσι γεμίζουμε όμορφες εντυπώσεις ήδη από την αρχή του ταξιδιού.

Κι έπειτα, άφιξη στο αεροδρόμιο κι αναμονή. Συζητήσεις, γέλια, παιχνίδι μεταξύ μας –ευλογημένη τεχνολογία με τις δυνατότητές σου!- ανυπομονησία για όσα μας περιμένουν στη γειτονική χώρα. Και χρόνος να μην κάνουμε τίποτα! Επιτέλους! Πολυτέλεια κάτι τέτοιο τη φετινή χρονιά! Η ώρα κυλά χαλαρά. Είναι πια 7:30 μ.μ., και μετά από τις αναγκαίες διαδικασίες επιβιβαζόμαστε στο αεροπλάνο με προορισμό το Μπέργκαμο της Ιταλίας.

Πτήση χωρίς προβλήματα. Μια παρέα που ανεβαίνει στα σύννεφα… Σε δυόμιση περίπου ώρες φθάνουμε στον προορισμό μας κι από εκεί με πούλμαν στην Πάδοβα, πόλη διαμονής μας. Άφιξη στο ξενοδοχείο αργά το βράδυ. Τι κι αν ήμασταν κατάκοποι; Το ταξίδι των ονείρων μας ήταν πια απτή πραγματικότητα γεμάτη υποσχέσεις κι αυτό άξιζε τα πάντα!

Μαριλία Αδάμου, Γ1’

Πάντοβα

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2016

“Κάθε ταξίδι έχει μυστικούς προορισμούς που ο ταξιδιώτης δεν γνωρίζει”, έτσι λοιπόν και εμείς όντες αδαείς για το τι θα ακολουθούσε ξεκινήσαμε την πρώτη μέρα μας στην πόλη της Πάντοβα για να ανακαλύψουμε τα μυστικά της. Αρχικά επισκεφθήκαμε το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα, το δεύτερο παλαιότερο στην Ιταλία, όπου στεγάζεται το Theatro Anatomico. Πρόκειται για το πρώτο αμφιθέατρο ανατομίας στον κόσμο και σύμβολο για τη σύγχρονη Ιατρική που καθιστά το Πανεπιστήμιο μείζονος σημασίας. Από τον χώρο αυτό έχουν περάσει σημαντικές μορφές όπως ο Ιωάννης Καποδίστριας, πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας, ο Κοπέρνικος, ο Γαλιλαίος καθώς και η Elena Cornaro Piscopla, η πρώτη γυναίκα πτυχιούχος στην ιστορία της ακαδημίας. Η περιήγησή μας συνεχίστηκε στο Επαγγελματικό Λύκειο μόδας “E.Usuelli Ruzza” όπου συναντήσαμε τους Ιταλούς φίλους μας από το περσινό Ευρωπαικό πρόγραμμα Πολυμερούς Σύμπραξης Comenius. Εκεί, αφού παρουσιάσαμε ένα μέρος του εκπαδευικού μας πρόγραμμάμας ανακαλύψαμε την ιταλική φινέτσα, παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια και βιώσαμε απερίγραπτα συναισθήματα συνεργασίας και ομαδικότητας. Η πόλη της Πάντοβα είναι μια από τις μεγαλύτερες και ομορφότερες πόλεις της Βόρειας Ιταλίας που είχαμε την ευκαιρία να την γνωρίσουμε με την βοήθεια των παιδιών του σχολείου.Ο ποταμός Μπρέντα, η πλατεία Prato della Valle, και ειδικότερα η μαγευτική αρχιτεκτονική των ιταλικών σπιτιών σε συνδυασμό με τους πλακόστρωτους δρόμους είναι μερικά απο τα στοιχεία που κοσμούν την πόλη αυτή. Η ξενάγησή μας ολοκληρώθηκε στο κέντρο της Πάντοβα όπου γευτήκαμε τον ιταλικό καφέ, γεμάτοι χαμόγελα καταγεγραμμένα στον φωτογραφικό φακό, παρ’όλη την κούραση της ημέρας.

Η Πάντοβα αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια έκπληξη για τον κάθε επισκέπτη.´Ετσι κι εμάς μας σαγήνευσε απο την πρώτη στιγμή με τον δικό της τρόπο. Εξάλλου, ταξιδεύει κανείς για να αλλάξει όχι μόνο μέρος αλλά και ιδέες.

Γκαμπράνα Μυρτώ Γ3

Ζιώγα Σταυρίνα Γ3

Καρκανιά Εύη Γ3

Βερόνα

Παρασκευή,5 Φεβρουαρίου 2016

Την τρίτη μέρα της παραμονής μας στην Πάντοβα ξυπνήσαμε και αντικρίσαμε ένα πανέμορφο και ηλιόλουστο πρωινό. Μετά το γεύμα μας, ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο τη διαδρομή προς τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης για να μεταβούμε στην μαγευτική πόλη της Βερόνα. Εκεί πραγματοποιήθηκε ένας περίπατος έως το κέντρο της πόλης. Κατά τη διάρκεια του περιπάτου εντυπωσιαστήκαμε από τα πανέμορφα και καλοδιατηρημένα κτίρια και τις καταπράσινες πλατείες. Τελικά φτάσαμε στην κεντρική πλατεία (Piazza Bra) της πόλης όπου βρίσκεται και η θρυλική Αρένα της Βερόνα. H Arena di Verona είναι από τα καλύτερα διατηρημένα αρχαία οικοδομήματα του είδους της. Χτίστηκε το 30 μ.Χ και οι αγώνες και οι παραστάσεις που διεξάγονταν προσέλκυαν πλήθος κόσμου οι οποίοι ταξίδευαν από κάθε γωνιά της Ιταλίας για να θαυμάσουν από κοντά τα δρώμενα (μονομαχίες κυρίως) που λάμβαναν χώρα στην Αρένα. Με την ομάδα ανεβήκαμε στο αμφιθέατρο της αρένας όπου με δέος προσπαθήσαμε να γυρίσουμε πίσω στο χρόνο και να φέρουμε στον νου τα συναισθήματα ανθρώπων Χριστιανών λίγο πριν έρθουν αντιμέτωποι με τα άγρια θηρία…

Έπειτα διασχίσαμε τα γραφικά και πανέμορφα σοκάκια για να καταλήξουμε σ’ ένα από τα πιο ρομαντικά μνημεία του κόσμου, το σπίτι της Ιουλιέτας, όπου διαδραματίστηκε η πασίγνωστη ιστορία αγάπης του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Ρωμαίος και της Ιουλιέτα. Η ατμόσφαιρα που απέπνεε το κτίριο ήταν ξεκάθαρα ερωτική αφού παντού υπήρχαν εξομολογητικά ποιηματάκια, κλειδαριές ζευγαριών που επιθυμούσανε να ‘ασφαλίσουν’ την αγάπη τους και δύο τοίχοι γραμμένοι από την κορυφή έως τη βάση με ονόματα ζευγαριών, όλα μαζί σε πλήρη αρμονία. Στην αυλή του κτιρίου συναντήσαμε το άγαλμα της Ιουλιέτας που φημολογείται ότι με ένα άγγιγμα προσφέρει τύχη στον επισκέπτη.

Αυτό το μέρος δεν θα μπορούσε παρά να μας ταξιδέψει σε μία άλλη εποχή ρομαντισμού, αγάπης και αγνότητας, τα οποία δυστυχώς τείνουν να εκλείψουν στις μέρες μας. Επίσης σταθήκαμε ιδιαίτερα τυχεροί αφού πετύχαμε το μοναδικό καρναβάλι της Βερόνα και απολαύσαμε τα μεγαλειώδη και ανεπανάληπτα άρματα που συνοδευόντουσαν από τη μπάντα της πόλης και την παρέλαση μασκαράδων. Ακολουθήσαμε λοιπόν όλοι την παρέλαση και συναντήσαμε τον εκπληκτικό ποταμό που διασχίζει την πόλη, τον Αδίγη. Έπειτα, στον ελεύθερο μας χρόνο περιπλανηθήκαμε στα επώνυμα μαγαζιά της Βερόνα, γευτήκαμε πρωτοποριακές και μοναδικές γεύσεις της ιταλικής κουζίνας και τον περίφημο ιταλικό καφέ με θέα που θα παραμείνει ανεξίτηλη στις μνήμες μας. Επιστρέψαμε λοιπόν στο ξενοδοχείο γεμάτοι θετικές εντυπώσεις και καινούριες εμπειρίες, έτοιμοι και ακόμα πιο πρόθυμοι να συνεχίσουμε το μαγικό μας ταξίδι.

ΑντωνίουΜαρία–ΆνναΓ3
Κουτσάγια Παναγιώτα Γ1

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ