"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

19 C
Trikala

O Tρικαλινός principale Portioli “δάσκαλος του καφέ” – Το sucess story του Νίκου Παππά

lafarm

Σχετικά άρθρα

Αν ο καφές έπρεπε να διαλέξει ένα πρόσωπο με ένα από τα πιο sucess story, σίγουρα ο Νίκος Παππάς, θα τον αντιπροσώπευε επάξια. Ο “δάσκαλος του καφέ”, που είναι ίσως ο μοναδικός δάσκαλος που εγκατέλειψε τον διορισμό του στον τρίτο χρόνο, για να γίνει επιχειρηματίας, έχει σαγηνεύσει με τις επιδόσεις του την Ιταλική Portioli, καθώς έχει έρθει πρώτος μεταξύ των αντιπροσώπων της φίρμας σε όλο τον κόσμο.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, κείμενο

Με μία επεκτατική πλέον, δράση του ομίλου στα Βαλκάνια και με μία κυρίαρχη εδραίωση του καφέ Portioli στην ελληνική αγορά ανακαλύπτουμε μαζί του ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο για να πετύχει κάποιος στον χώρο του καφέ.

Η εικόνα ίσως περιέχει: κούπα καφέ και εσωτερικός χώρος

“Οι ίδιοι οι άνθρωποι είναι το μυστικό για να μετατρέψεις μια ιδέα σε πραγματικότητα”

Η ESPRESSE ΑΕ-PORTIOLI ESPRESSO συγκαταλέγεται στις πρώτες εταιρίες που εισήγαγαν και διένειμαν καφέ espresso στην Ελλάδα. Ο Νίκος Παππάς αποτελεί έναν από τους πρωτοπόρους της διάδοσης και της ανάπτυξης του καφέ espresso ατην ελληνική αγορά. Από νεαρή ηλικία εντάχθηκε εργασιακά στον χώρο της καφεστίασης. Προβλέποντας την ανάπτυξη του καφέ espτesso στο άμεσο μέλλον, διαπίστωσε έγκαιρα την επιχειρηματική ευκαιρία και προχώρησε στην δημιουργία της δικής του εταιρίας εισαγωγής και διανομής καφέ espτesso, την ESPRESSE ΑΕ. ενστερνιζόμενος το δόγμα του espresso PORTIOLI: Έμφαση στην ποιότητα, επιλεκτική διανομή και ολοκληρωμένη τεχνική υποστήριξη.

Η επιμονή και η προσήλωση του στην σωστή παρασκευή του καφέ είναι τέτοια που η ελληνική αγορά του καφέ espresso δίκαια τον κατατάσσει ως τον άνθρωπο που διέδωσε την έννοια του ποιοτικού καφέ espτesso. «Η καθιέρωση του espresso και η αλματώδης ανάπτυξη του στην αγορά πιστεύω ότι οφείλεται στον τρόπο παρασκευής του (άμεση άλεση καφέ, τρόπος απόσταξης) που αναδεικνύει τις ιδιαίτερες γεύσεις και τα αρώματα του ενώ εμπεριέχει λιγότερη καφεΐνη από τα άλλα είδη καφέ», αναφέρει ο ίδιος. Έτσι, ο καφές espτesso δημιούργησε αρχικά μια νέα τάση που ξεκίνησε ως μόδα, αλλά στην πορεία εξελίχθηκε σε καθημερινή ανάγκη, συνήθεια και απόλαυση.

Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο και υπαίθριες δραστηριότητες

Ο espresso Portioli παρουσιάστηκε στην Ελλάδα στις αρχές τις δεκαετίας του 1990 και δημιούργησε γρήγορα φανατικούς καταναλωτές λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που ξεχωρίζουν τα χαρμάνια Portioli, ταιριάζουν στο γευστικό προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και συνοψίζονται σε τρεις λέξεις: γλυκόπιοτος, κρεμώδης, αρωματικός καφές espresso Portioli. Ο καφές espτesso, τα esrpesso blends και οι single origin καφέδες

Ο espτesso, ωστόσο, δεν αποτελεί απλά ένα ιταλικό προϊόν αλλά αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας, του πολιτισμού και του τρόπου ζωής των Ιταλών. Πα το λόγο αυτό οι Ιταλοί παραγωγοί καφέ, κυρίως οι εταιρίες με παράδοση στον espτesso όπως το “GRUPPO PORTIOLI” που βρίσκεται αισίως στην τέταρτη γενιά, έχουν αναπτύξει μια ιδιαίτερη τεχνογνωσία στο προϊόν και μια εξαιρετική σταθερότητα στην ποιότητα και στην γεύση του καφέ.

Η εικόνα ίσως περιέχει: καφέ, κούπα καφέ και ποτό

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η πρόσβαση στην αγορά της πρώτης ύλης του καφέ και η επιλογή των ποικιλιών που είναι απαραίτητες για την σταθερότητα της γεύσης και της ποιότητας του καφέ. Στο “GRUPPO PORTIOLI” η σταθερότητα επιτυγχάνεται με την επιμέλεια ολόκληρης της αλυσίδας της παραγωγικής διαδικασίας μέσω ομάδας εξειδικευμένων επιστημόνων και γευστγνωστών που είναι ενταγμένοι στο δυναμικό της εταιρείας. «Όσον αφορά στα espτesso blends η εμπειρία μου μετά από αρκετά χρόνια στο χώρο του καφέ είναι ότι μια σύγκριση μεταξύ ενός espτesso blend και ενός καφέ single οrίgίη δεν υφίσταται καθώς συγκρίνουμε δύο είδη καφέ με διαφορετική παραγωγική διαδικασία, διαφορετικό αποτέλεσμα ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα espτesso blends λόγω της πολυπλοκότητας του χαρμανιού μας προσφέρουν πλούσια αρώματα και διαφορετικές γεύσεις», λέει ο Νίκος Παππάς.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 5 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, εσωτερικός χώρος

Το τρίτο κύμα καφέ

Η εταιρία Portioli λάνσαρε στην Έκθεση ΗΟ.RΕ.CΑ 2018 τα νέα της προϊόντα καφέ espresso single οrίgίη (Arabica 100%) από φάρμες χωρών όπως Ονδούρα, Βραζιλία, Αιθιοπία. Ινδία, κρατώντας αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά που την έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια οδηγό στο χώρο του καφέ και τα οποία είναι η σταθερότητα στην ποιότητα, η γλυκόπιοτη γεύση του, η κρεμώδης υφή του και τα έντονα αρώματα του. Πρωτοπόρος, λοιπόν, καταφέρνει να παντρέψει την παράδοση με την εξέλιξη χαρίζοντας νέες απολαύσεις στους καταναλωτές της και επειδή θέλει να μυήσει όλους όσους το επιδιώξουν δημιούργησε τη μηχανή GIME ΜΕLΟDΙΑ που χρησιμοποιεί κάψουλες καφέ espτesso τύπου F.Α.Ρ για να δώσει την ίδια ποιότητα Portίoli και σε σημεία χαμηλών καταναλώσεων περιορίζοντας αισθητά το κόστος. Ακολουθείται, λοιπόν, η τάση της εποχής, χαράσσοντας παράλληλα το δρόμο για τα επόμενα “κύματα”.

Σχετικά με την αγορά του καφέ και το οικονομικό περιβάλλον για το επιχειρείν στη χώρα μας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας “ESPRESSE ΑΕ” αναφέρει: «Ο κλάδος της καφεστίασης από το 2009 μέχρι σήμερα έχει δείξει εξαιρετική αντοχή και σε πείσμα της οικονομικής κατάστασης συνεχίζει να αναπτύσσεται προσφέροντας επενδυτική διέξοδο σε πλήθος επιχειρηματιών. Η ανάπτυξη των 081€ήταν έντονη από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως το 2010, κατόπιν υπήρξε μια μετατόπιση με ανάπτυξη των σημείων take away και τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια διασπορά της διάθεσης καφέ σε σημεία όπως φούρνοι , mini markets κτλ..

Η ανάπτυξη αυτή έχει δύο όψεις, από την μία αναπτύσσεται έντονα το κανάλι του HORECA από την άλλη παρατηρείται μια υπερβάλλουσα παρουσία καταστημάτων που μοιράζονται το μερίδιο της αγοράς το οποίο συνεχώς κατακερματίζεται, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών που είναι απαραίτητος για την βιωσιμότητα κάθε καταστήματος», ενώ συμπληρώνει: «Το τελευταίο διάστημα είμαστε αποδέκτες της ανησυχίας και των εύλογων ερωτηματικών που δημιουργούνται μετά την ανακοίνωση της επιβολής του νέου φόρου. Σε ότι αφορά τον καβουρδισμένο καφέ, η επιβολή του νέου φόρου δεν έχει ιδιαίτερη επιβάρυνση στην τελική κατανάλωση, καθώς αφορά πολύ μικρό ποσό που Θα πρέπει να μεταχυλήσει προς τον τελικό καταναλωτή.

Σε ότι αφορά την εγχώρια παραγωγή καβουρδισμένου καφέ η εικόνα που έχω από την αγορά, είναι ότι έχει επιβαρύνει το κόστος παραγωγής καφέ και έχει πιέσει προς τα πάνω την τιμή του καφέ από τους εγχώριους παραγωγούς προς τις επιχειρήσεις καφεστίασης. Ερωτηματικό αποτελεί και η επίδραση του φόρου εισαγωγής στην ραγδαία ανάπτυξη φαινομένων παραεμπορίου καφέ στη χώρα μας που μεσοπρόθεσμα θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων για το κράτος. Σημαντική παράμετρος είναι ότι σιγά – σιγά ενηλικιώνεται η πρώτη γενιά Ελλήνων που είναι αμιγής γενιά καταναλωτών καφέ espτesso. Τέλος, σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω της αυξημένης ζήτησης ωμού καφέ οι χώρες παραγωγής καφέ σε συνεργασία με τις εταιρίες καφέ και πανεπιστημιακά ιδρύματα αναπτύσσουν υβρίδια καφέ προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση τόσο από πλευράς ποσότητας όσο και από πλευράς διεύρυνσης των χωρών παραγωγής καφέ». Την ίδια στιγμή, δεν διστάζει να απαντήσει στο πώς διαχειρίζεται στην χρίση. «Σε ένα οικονομικό περιβάλλον που το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 25% είχαμε δραματική πτώση της κατανάλωσης, η ανεργία βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 40 ετών και η απόδοση των επενδύσεων δεν είναι ελκυστική, η ESPRESSE ΑΕ απάντησε με επενδύσεις. Επενδύσαμε σε μέσα, ανθρώπους και στους πελάτες μας.

Επενδύσαμε στους ανθρώπους, εκπονώντας προγράμματα εκπαίδευσης και βελτίωσης των δεξιοτήτων τους, προχωρήσαμε στην πρόσληψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού σε Θέσεις κλειδιά, βελτιώσαμε την μηχανογραφική μας υποδομή θέτοντας σε πλήρη λειτουργία το νέο ΕRΡ σύστημα της εταιρείας», λέει. «Ο αναπτυξιακός κύκλος της εταιρείας συνεχίστηκε και το 2017 για ενδέκατη συνεχή χρονιά, με βελτίωση των μεγεθών των πωλήσεων, της κερδοφορίας & των επιμέρους αριθμοδεικτών, παρόλο που ακολουθήσαμε μια πιο πελατοκεντρική εμπορική πολιτική, δηλαδή προσαρμόσαμε τις τιμές μας σε χαμηλότερη βάση απορροφώντας κατά αυτόν τον τρόπο έμμεσα μέρος του φόρου καφέ που επιβλήθηκε στην αγορά από τις αρχές του 2017», συμπληρώνει.

«Σε ένα ρευστό περιβάλλον όπως το σημερινό το να προβλέψεις το μέλλον είναι μάλλον δύσκολο. Έχουμε εκπονήσει ένα τριετές Βυsίness Ρlαn με στρατηγικό στόχο τη σταθεροποίηση, που έχει ως βασικούς άξονες τη βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών (κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης),την αναδιάρθρωση των οικονομικών μονάδων, τη βελτίωση του κόστους λειτουργίας, την βελτίωση των υπηρεσιών μας προς τους πελάτες.

Επιπρόσθετα προσβλέπουμε στη δημιουργία συμφωνιών με στρατηγικούς συνεργάτες με σκοπό την είσοδο μας σε νέα πεδία δραστηριότητας», αποκαλύπτει ο Νίκος Παππάς, καταλήγοντας: «Είμαι ευτυχής που η εταιρία αυτοχρηματοδοτείται και δεν έχουμε δανεισμό ή υποχρεώσεις προς τρίτους ως αποτέλεσμα χρηστής διαχείρισης τα προηγούμενα έτη.. Σκοπός είναι να μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον της ESPRESSE ΑΕ με περισσότερη αισιοδοξία και να την καταστήσουμε πρότυπο στην επιχειρηματική κοινότητα».

markostv

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης