Την επιτάχυνση των διαδικασιών για την προκήρυξη διαγωνισμού αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που επί του παρόντος διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προχωράει η κυβέρνηση διά του Υπερταμείου.
Στόχος είναι να αναβαθμιστούν οι παρωχημένες υποδομές αυτών των αεροδρομίων, πολλά εκ των οποίων βρίσκονται σε πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς όπως η Πάρος, η Μήλος και η Νάξος.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Λήμνου, Αστυπάλαιας, Ιωαννίνων, Χίου, Κοζάνης, Καστοριάς, Καρπάθου, Κυθήρων, Μήλου, Σκύρου, Νέας Αγχιάλου, Πάρου, Σύρου, Αράξου, Νάξου, Καλύμνου, Ικαρίας, Καστελόριζου, Κάσου, Λέρου και Σητείας.
Κατά το 2024 τα 22 αυτά αεροδρόμια διακίνησαν περίπου 8 εκατ. επιβάτες, 8% περισσότερους από το προηγούμενο έτος. Για λόγους σύγκρισης αξίζει να αναφερθεί πως τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί στη Fraport Greece διακίνησαν πέρυσι 36 εκατ. επιβάτες.
Η επίδοση αυτή στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια δείχνει άνοδο της τάξης του 30% σε σχέση με το 2017 οπότε και ξεκίνησε η παραχώρησή τους. Αντίστοιχοι, και σε περιπτώσεις υψηλότεροι, ρυθμοί ανάπτυξης αναμένονται για τα 22 αεροδρόμιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Η διαδικασία ωρίμανσης του διαγωνισμού βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και έχει ήδη επιλεγεί, κατόπιν διαγωνισμού, κονσόρτσιουμ συμβούλων. Η Eurobank είναι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος, η Doxiadis Associates Consultants on Development και Ekistics SA ο τεχνικός σύμβουλος και η Your Legal & Partners, μαζί με το δικηγορικό γραφείο Δρακόπουλος – Βασαλάκης DVLAW, οι νομικοί σύμβουλοι.
Ποιός είχε πει, αν πουληθεί το Αεροδρόμιο Χανίων, «εγώ θα ξαπλώσω στον αεροδιάδρομο»;
Η παλιοΠΦΑ το είχε πει, γι΄αυτό εμείς βγάλαμε τον Κυριάκο Μητσοτάκη (ποιος αποπατεί τη ΝΔ) για να το πουλήσει. Στα χνάρια του μπαμπά του, για τους λωτοφάγους…
ΥΓ. Η ασφάλεια εδώ, θα διασφαλιστεί;