"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

21 C
Trikala

Θησαυρίζουν οι εφοπλιστές-Πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

lafarm

Σχετικά άρθρα

Σε πολυτέλεια έχει μετατραπεί η μετακίνηση από και προς τα νησιά για χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά, καθώς οι διαρκείς αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια οδηγούν σε τιμές απλησίαστες – Ερώτηση για το θέμα από την ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ.

Σε πολυτέλεια έχει μετατραπεί η μετακίνηση από και προς τα νησιά για χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά, καθώς οι διαρκείς αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια οδηγούν σε τιμές απλησίαστες. Οι εφοπλιστές μετακυλούν τα κόστη λειτουργίας —και ειδικά το αυξημένο κόστος από τη χρήση νέου καυσίμου στο πλαίσιο των ευρωενωσιακών οδηγιών— απευθείας στις πλάτες των επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων.

Πρόκειται για εφαρμογή του κανονισμού Fit For 55, ο οποίος προωθήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο όνομα της λεγόμενης «πράσινης» μετάβασης, και τον οποίο υπερψήφισαν από κοινού οι ευρωβουλευτές της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Αντιθέτως, μόνο το ΚΚΕ τον καταψήφισε, καταγγέλλοντας από την πρώτη στιγμή το αντιλαϊκό του περιεχόμενο και τις συνέπειες που θα είχε για τα λαϊκά στρώματα, ιδιαίτερα στα νησιά.

Από την 1η Μαΐου αναμένονται νέες αυξήσεις στους ναύλους, ενώ η κυβέρνηση επιχειρεί να καθησυχάσει με εξαγγελίες περί μείωσης των λιμενικών τελών κατά 50%. Στην πράξη όμως, αυτή η μείωση —ύψους 35 εκατ. ευρώ ετησίως— αποτελεί νέο δώρο στους εφοπλιστικούς ομίλους και δεν συνοδεύεται από καμία εγγύηση ότι οι αυξήσεις θα αποτραπούν.

Πάνω από 35% η αύξηση τα τελευταία 5 χρόνια

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατά 35% την τελευταία πενταετία, ενώ το περασμένο καλοκαίρι οι αυξήσεις έφτασαν ακόμα και το 40%. Αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται σε πολλές χώρες της ΕΕ, όπου η εφαρμογή της ευρωενωσιακής στρατηγικής για την «πράσινη μετάβαση» επιβαρύνει άμεσα τους επιβάτες, εξυπηρετώντας την κερδοφορία των μεγάλων ναυτιλιακών ομίλων.

Την ίδια ώρα, ενώ τα κέρδη των εφοπλιστών διογκώνονται, η ασφάλεια των επιβατών και των ναυτεργατών παραμένει εκτεθειμένη. Πολλά από τα επιβατικά πλοία είναι υπερήλικα, ενώ κατά τις περιόδους αυξημένης κίνησης —όπως η θερινή περίοδος— είναι συνεχείς οι καταγγελίες για ελλιπή συντήρηση, εξαντλητικά ωράρια και εντατικοποίηση της δουλειάς στα πληρώματα.

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Και τι δουλειά έχετε στα νησιά ρε λεβέντες; Είπε ο Κύριος όταν αναστηθώ τρέξτε στα νησιά; Είστε πολύ μίζεροι, αδελφάκια μου.

  2. Σύντροφοι κάτι θετικό δεν βλέπετε στη χώρα 50 χρόνια ; Δεν έχετε δεί τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου ; Δεν έχετε δεί όλα τα άλλα μεγάλα έργα; Αλλά ξέρετε μόνο να γκρινιάζετε με τα λάβαρα στους δρόμους. Το ποσοστό σας θα το ανεβάσετε εάν ο Κουτσούμπας και ο Παφίλης
    και οι λοιποί του Περισσού πάνε γιά δουλειά στον ιδιωτικό τομέα. Κατά προτίμηση στα τουριστικά επαγγέλματα όπου υπάρχουν θέσεις εργασίας , που καλεί η ΔΥΠΑ ανέργους και δεν πάνε γιατί προτιμούν τα επιδόματα. Καλή Ανάσταση!

  3. Να πάτε κολυμπώντας… απ’ την κρατική θάλασσα που μου θέτε και πλοία!!! Έτσι απάντησε η “Φτώχεια καταραμένη” σε κάποιους που διαμαρτύρονται για τα ακριβά διόδια.
    Όσο για τα στατιστικά στοιχεία του τα’ στειλε εγκαίρως το Μαξίμου για την ενημέρωση μας!! Με ολόκληρα 34 € αύξηση να μην ανέβουν οι κρατήσεις στα ΚΤΕΛ;;; Απογειώθηκαν!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης