"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

12.8 C
Trikala

Xρήστος Σπίρτζης : Το 2018 φεύγει με κύρωση της σύμβασης για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65

lafarm

Σχετικά άρθρα

Yπερψηφίστηκε από το ελληνικό Κοινοβούλιο, με ευρύτατη πλειοψηφία, η κύρωση της σύμβασης για το Νότιο Τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 και άμεσα ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.

•Με την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης επετεύχθη να μειωθεί η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000 συν περίπου 5.500.000 ευρώ που ήταν τα έργα, που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.

•Εξασφαλίστηκε ότι ο παραχωρησιούχος παραιτείται πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας, σε αντίθεση με τα πολλά δισεκατομμύρια (υπολογίζονται σε 1.7 δις για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου) που προβλέπονταν τόσο στην αρχική σύμβαση του 2007, όσο και στην αναθεώρηση του 2013.

•Συμφωνήθηκε πως ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί, πρόσθετα 4.000.000 ευρώ.

•Προβλέφθηκε πως τα έσοδα του Νότιου Τμήματος του αυτοκινητόδρομου, μπαίνουν σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και τη λειτουργία του. Αν το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό δημόσιο. Σε περίπτωση που υπάρχουν πλεονάζοντα έσοδα αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο.

Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την χρηματοδότηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.Τα δύο τμήματα θα ενωθούνμε τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.

Όπως γνωστοποίησε στην Βουλή ο κ. Σπίρτζης, για το κατασκευασθέν κεντρικό τμήμα του έργου επετεύχθη, σε σχέση με τη σύμβαση του 2013:

•μείωση των απαιτήσεων αποζημίωσης του κατασκευαστή από 115.000.000 ευρώ σε 50.000.000 (εξοικονόμηση 65.000.000 ευρώ).

•περιορίστηκε η δαπάνη αποκατάστασης καθυστέρησης από 67.000.000 σε 10.000.000 ευρώ (μείωση 57.000.000 ευρώ)

•μειώθηκαν οι απαιτήσεις αποζημίωσης του παραχωρησιούχου από 27.000.000 σε 7.500.000 ευρώ.

«Συνολικά δηλαδή εξοικονομήθηκαν 144.000.000 ευρώ, ενώ δεν είχαν ολοκληρωθεί στοιχειωδώς ούτε οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και επομένως και οι απαλλοτριώσεις», συμπλήρωσε ο Υπουργός.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης